• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Octavia III 1.8 TSI CJSA

Zachariasz

Nowy użytkownik
Samochód
Skoda Octavia III 1.8 TSI CJSA
Marka samochodu
Skoda Octavia III 1.8 TSI CJSA
Budżet/ile litrów
350 zł / 6L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.8 TSI CJSA
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 504 00 / 507 00 oraz VW 502 00
Jaki olej masz obecnie
VW 0W-30 LongLife III FE
Przebieg: 131 tys. km
Wymiany co 12 miesięcy, ok. 8 - 10tys. km, na wiosnę.

Cześć,

Samochód użytkowany praktycznie tylko w trybie miejskim, odcinki 5 km, spokojna jazda (skrzynia DSG).
Czy jest sens szukać innego oleju niż OE 0W-30 LongLife III FE, np. Millers z Nanodrive?
 
Przy takim trybie eksploatacji, w którym silnik w zasadzie nie ma szansy się dobrze rozgrzać, a ma za to ma duże szanse na dolanie benzyny do oleju, zamiast inwestowania w droższe oleje rozważyłbym analizę oleju po 5-6 tysiącach kilometrów w celu weryfikacji, czy przy tym interwale olej jeszcze trzyma parametry.
OE 0W-30 LongLife III FE, czyli Shell HUP AV-L 0W30, to dobry olej, można przy nim pozostać. W ramach wspierania polskiego przemysłu można rozważyć przejście na Orlen MaxExpert 5W-30 V lub V+, na forum są dostępne analizy, to też są dobre oleje, a są nieco tańsze od Shella.
 
Być może orlen co 6000 będzie lepszą opcją niż shell co 8000
 
No właśnie, zaproponuje Petronas Syntium 7000 LL 0w30, Eni i-Sint 5w30, Valvoline Synpower XL III C3 0w30.
 
Back
Top