• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Octavia III 2.0 TDI RS 184

Mefedronifer

Użytkownik
Samochód
Skoda Octavia 1.4 tsi
Marka samochodu
Skoda
Budżet/ile litrów
250/5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TDI 184 CUPA
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nieznany
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507
Jaki olej masz obecnie
Niewiadomo
Witajcie,
szukam oleju do Octavii 3 RS 2.0 TDI. Przebieg 282000km, pobór oleju nieznany. Auto świeżo zakupione, wg wpisów książki był olej 5w30 i tyle wiadomo.
Mogę kupić Valvoline SynPower XL-III w dobrej cenie ok. 200zł/5L. Czy jest warty zakupu, ewentualnie co innego w podobnej półce cenowej? :)
Dzięki za pomoc.
 
Lotosa to bym jednak proponował synthetic a nie aurum, oczko wyżej
 
W poprzednim aucie miałem OEM 0w30 i olej ten bardzo się grzał, z tego co zdążyłem zauważyć to ten TDI w rs to jest niezly grzejnik. Bardzo grzeje olej, nie wiem czy do tego silnika to dobry wybór. Z najłatwiej dostępnych mogę mieć u mnie stacjonarnie mogę mieć :
Oem vag 0W30
Valvo syn power 5W30
Mobil 1 esp
Motul 8100 x-clean
Total Ineo LL
Castrol Edge LL
Czy jest szansa wybrac cos rozsądnego z tej listy ? Czy zamówić coś innego z internetu. Czytalem też że te silniki lubią wziąć teochę oleju, może któryś z nich cechuje się najmniejszą odparowalnością czy zużyciem ?
 
Mam w dokładnie takiej Skodzie przetestowane kilka olejów. Valvoline Synpower XL-III 5W30 to dobry olej ale dośc standardowy i jesli bym miał coś podobnego doradzić to kupująć Texaco PRO DS V 5W30 czy nawet Orlen Maxexpert V 5W30 dostaniesz praktycznie to samo za mniejsze pieniadze. OEM/Shell bardzo dobry olej w dobrych pieniądzach. Oczkow wyżej stawiam Eurola Syntence FS 0W30, który wykazuje wyższą odpornośc wraz z upływem czasu i ogólnie wypada najlepiej z testowanych bo cieżko mu cokolwiek zarzucić. Zainteresuje się też innymi olejami z normą 504/507 w lepkosci 0W30 - to z reguły bardzo dobre oleje a masz do wyboru sporo marek w tym m.in Fuchs, Motul, Mobil, Millers czy Texaco DPO DS V0W30, które ostatnio mam zalane w 2 autach z silnikami 2.0 tdi w tym w VRS-e. Puki co w trzymaniu temperatury jest bardzo dobrze porównywalnie z Eurolem i ciut lepiej od Shella i zdecydowanie lepiej od Valvolina. Fajny olej w bardzo konkurencyjnej cenie. Amsoil, Ravenole czy Penrite będą już poza budżetem . Tematów nt. oleju 504/507 było multum bo ta norma ma zastosowanie zarówno w przypadku silników tdi jak i tsi wiec poczytaj wątki dotyczące tych silników.
Post automatically merged:

W poprzednim aucie miałem OEM 0w30 i olej ten bardzo się grzał, z tego co zdążyłem zauważyć to ten TDI w rs to jest niezly grzejnik. Bardzo grzeje olej, nie wiem czy do tego silnika to dobry wybór. Z najłatwiej dostępnych mogę mieć u mnie stacjonarnie mogę mieć :
Oem vag 0W30
Valvo syn power 5W30
Mobil 1 esp
Motul 8100 x-clean
Total Ineo LL
Castrol Edge LL
Czy jest szansa wybrac cos rozsądnego z tej listy ? Czy zamówić coś innego z internetu. Czytalem też że te silniki lubią wziąć teochę oleju, może któryś z nich cechuje się najmniejszą odparowalnością czy zużyciem ?
Jakie miałeś temperatury oleju? Może to kwestia układu chłodzenia (albo chłodniczki oleju jeśli 2.0 tdi)? 1.4 SI? OEM/Shell jak jest w miarę świeży to bardzo ładnie trzyma temperaturę i szybko się schładza. Ciut gorzej po pewnym interwale ale ja bym nie powiedział, że bardzo się grzeje. Z mojego doswiadczenia to bardziej grzeje się m.in Valvoline, Mobil czy Castrol.
Z ww. bardzo dobrym wyborem powinien być Mobil 1 ESP 5W30 pod warunkiem, że jest to stara wersja oleju. Dokładnie nie wiadomo , w którym miesiącu nastąpiła zmiana ale jeden z użytkowników badał ostatnio temat i mogło to być już w sierpniu 2022. A na Rynku zalega właśnie towar z sierpnia/września.
Przy rozsądnym interwale każdy z tych olejów bedzie ok. Ja bym brał OEM VAG.
 
Last edited:
Jak chcesz kupić stacjonarnie, to weź Mobila albo Totala. Ja bym wybrał któregoś z tych dwóch pod warunkiem, że pewne źródło.
 
@Mefedronifer Z tych, co wymieniłeś, wszystko jest bardzo zbliżone do siebie, jedynie Mobil 1 ESP ma trochę ciekawszy przepis i w niego bym celował, jak masz dostępny na miejscu. Tymbardziej, że obecnie jeszcze jest dostępny w promocyjnej bańce 5 L w cenie 4 L.
 
Lotos Synthetic albo któryś z Orlenów z normą 504/507 będą jakościowo podobne do reszty, a zazwyczaj tańsze.

Ale jeżeli odpowiada ci cena Valvoline to bierz śmiało. To dobre oleje. Będę musiał kiedyś coś od nich kupić i przeanalizować, ciekaw jestem czy Arabowie coś u nich namieszali: Saudi Aramco czyli wspaniali partnerzy Orlenu ;) są właścicielami Valvoline.
 
Back
Top