• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Octavia III RS (CUNA) zużywa olej

perzyk

Nowy użytkownik
Samochód
Skoda Octavia III RS 2.0 TDI (CUPA)
Marka samochodu
Skoda Octavia III RS
Budżet/ile litrów
max 300 zł
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI CUNA
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0,6 ltr.
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Norma VAG 507
Jaki olej masz obecnie
Liqui Molly 5w-30 TOP TEC 4200
Witam Wszystkich,

Jak w temacie, od niedawna jestem posiadaczem Octavii RS 2015 rok z przebiegiem prawie 180 kkm. Niestety po kilku miesiącach eksploatacji okazało się, że auto ma dość duży apetyt na olej - z reguły potrafi wciągnąć 0,6 ltr. na 1000 km. Auto jeździ trochę po trasie i trochę po mieście - taki cykl mieszany - nie jest katowane, standardowe prędkości przelotowe. Z różnych artykułów wiem, że niestety ten motor lubi wciągnąć trochę oleju i większość użytkowników poza tym problemem nie narzeka na nic innego. Tak jest również i u mnie - poza tym, że DPF wypala się za często, ale to jest pewnie skutkiem tego nadmiernego zużycia oleju. W silniku zalany jest Liqui Molly 5w-30 TOP TEC 4200. Jedno co zauważyłem to zbieranie się oleju wyrzucanego przez odmę po stronie zimnej turbo - co może świadczyć o przedmuchach w silniku albo zbyt dużym odparowywaniem oleju. Wymieniłem już za namową mechanika pokrywę głowicy, w której zabudowany jest system separowania oparów oleju - niestety nic się nie zmieniło.
Jak trochę poczytałem o różnych właściwościach olejów i właściwym doborze oleju to zaczynam się zastanawiać czy to nie jest wina tego obecnego oleju. Do tej pory w moich samochodach - jestem zwolennikiem grypy VAG - używam i używałem Mobila 1.

Proszę o Waszą opinię nt. tego problemu - zanim zacznę dłubać w motorze może warto sprawdzić co się będzie działo na innym oleju ?
 
Olej zawsze możesz zmienić, a Mobil 1 ESP to bdb wybór.
Jednak jak liczysz na zmniejszenie konsumpcji oleju przez zmniejszenie NOACK (odparowalność oleju), to zmiana będzie rzędu 0,55L/1000km w porównaniu do obecnych 0,6L/1000km.
Takie ilości zużywanego oleju to jakiś problem z silnikiem, a nie z olejem.
 
@perzyk Trzeba sprawdzić, czy zaolejony dolot, to nie jest wina turbosprężarki. Tam rurka z odmy (ta z pokrywy zaworów) wchodzi bezpośrednio przy turbo do rury zasysającej z filtra. Olej w niej może być z odmy, którą wymieniłeś, ale może też być z turbo. Pogadaj z mechanikiem, niech wyczyści rurę ssącą do turbo, odłączy odmę od niej i zaślepi otwór w rurze ssącej, a samą rurkę odmy przedłużyć i puścić pod auto (tak wiem, ekologia pójdzie się czesać). Na końcu takiej odmy w atmosferę zakłada się jakąś butelkę mocno podziurawioną powyżej połowy, żeby ewentualny olej skroplił się na dnie, a powietrze z silnika miało nadal jak wyjść przez te otwory. Robisz tak 1000 km i sprawdzasz, jak rura ssąca jest czysta, a olej w butelce, to masz spore przedmuchy w silniku. Natomiast jeśli rura ssąca będzie pływać w oleju, to turbo do wymiany.
 
@perzyk Trzeba sprawdzić, czy zaolejony dolot, to nie jest wina turbosprężarki. Tam rurka z odmy (ta z pokrywy zaworów) wchodzi bezpośrednio przy turbo do rury zasysającej z filtra. Olej w niej może być z odmy, którą wymieniłeś, ale może też być z turbo. Pogadaj z mechanikiem, niech wyczyści rurę ssącą do turbo, odłączy odmę od niej i zaślepi otwór w rurze ssącej, a samą rurkę odmy przedłużyć i puścić pod auto (tak wiem, ekologia pójdzie się czesać). Na końcu takiej odmy w atmosferę zakłada się jakąś butelkę mocno podziurawioną powyżej połowy, żeby ewentualny olej skroplił się na dnie, a powietrze z silnika miało nadal jak wyjść przez te otwory. Robisz tak 1000 km i sprawdzasz, jak rura ssąca jest czysta, a olej w butelce, to masz spore przedmuchy w silniku. Natomiast jeśli rura ssąca będzie pływać w oleju, to turbo do wymiany.
Robiłem już taki test - co prawda nie łapałem oleju w butelkę, a tylko sprowadziłem rurę odmy pod samochód. Efekt był taki, że turbo po stronie zimnej było suche, a jak samochód pracował to sporo oparów wydobywających się z odmy było widać, szczególnie jak samochód stał i silnik pracował na wolnych (ilość dymu była dość widoczna pod samochodem). Natomiast mój mechanik powiedział mi że ilość oparów w silnikach VAG jest różna - w jednych więcej w innych mniej się tego pokazuje.
To co się zbiera w turbo widać na zdjęciu
IMG_20210528_173330_01.jpg
IMG_20210528_173337_01.jpg
 
Spróbuj olej Millers 5W30 EE Performance C3 i zobacz czy mniej będzie ubywało oleju . Ja mam i bardzo dobry olej jest. Chociaż u mnie nie mam problemu z poborem oleju w moim 1.4 TSI E211
 
@perzyk No to widzę, że chociaż kombinujesz dobrze. W takim razie pozostaje jeszcze porządnie wypłukać silnik i ewentualnie spróbować przejść na olej z niskim Noack, ale nadal z niskim popiołem, bo konsumpcja duża i szkoda DPF. Normę VW bym olał w tym momencie i zalał Mobil 1 esp x3 0w40. Następnie obserwacje, co się dzieje. Wydasz mniej, niż 1/10 ceny remontu, który i tak nie gwarantuje sukcesu.
 
@perzyk No to widzę, że chociaż kombinujesz dobrze. W takim razie pozostaje jeszcze porządnie wypłukać silnik i ewentualnie spróbować przejść na olej z niskim Noack, ale nadal z niskim popiołem, bo konsumpcja duża i szkoda DPF. Normę VW bym olał w tym momencie i zalał Mobil 1 esp x3 0w40. Następnie obserwacje, co się dzieje. Wydasz mniej, niż 1/10 ceny remontu, który i tak nie gwarantuje sukcesu.
Myślałem o zalaniu Cerateca z Liqui Molly i innego oleju- z opisu wynika, że Ceratec wypełnia ewentualne ubytki na gładziach cylindrowych. Co sądzicie. Chyba że jest coś lepszego niż Ceratec.

Co do płukanki to jaki środek najlepszy do polecenia przez Was. Też zastanawiałem się czy czasem kanały spływowe do miski olejowej nie są przytkane i stąd taki duży pobór oleju ?
 
ae288 przy ostrym traktowaniu piją olej wszystkie. Mój crlb też weżmie olej przy ostrym bucie. Jednak 0.6 na 100km to zdecydowanie za dużo.
 
ae288 przy ostrym traktowaniu piją olej wszystkie. Mój crlb też weżmie olej przy ostrym bucie. Jednak 0.6 na 100km to zdecydowanie za dużo.
Mam drugie auto Passata B8 2.0TDI 190 KM (DDAA) - samochód jest po chipie na 220 KM i nie bierze ani grama oleju między wymianami.
Miałem wcześniej B6 2.0TDI 170 KM (CBBB) - w tym przypadku było podobnie, nie brał wogóle oleju, nawet przy przebiegu 350 kkm.

Skodą jestem mocno rozczarowany - fajny samochód, przyzwoity silnik pod kątem osiągów ale to branie oleju przeraża.
 
Słupki są naprawdę mocne w ea288. Winy bym szukał w osprzęcie. Jeśli nie turbo to pierwsze co bym zrobił (a sam tak zrobiłem) to 2 płukanki silnika i przejście na 0w40. Ja miałem problem ze znikaniem 0w30. Po przejściu na 0w40 przy spokojniej jeździe olej na bagnecie nawet nie drgnie. Przy jeździe na autostradzie +-200 coś tam min weźmie.
 
Słupki są naprawdę mocne w ea288. Winy bym szukał w osprzęcie. Jeśli nie turbo to pierwsze co bym zrobił (a sam tak zrobiłem) to 2 płukanki silnika i przejście na 0w40. Ja miałem problem ze znikaniem 0w30. Po przejściu na 0w40 przy spokojniej jeździe olej na bagnecie nawet nie drgnie. Przy jeździe na autostradzie +-200 coś tam min weźmie.
A co proponujesz do przepłukania - jaki środek - i jaki olej masz zalany w klasie 0w-40 ? Jak możesz to napisz krótko jaką sekwencję z tym płukaniem zastosowałeś.
Nie chcę eksperymentować tylko spróbować z czymś co daje nadzieję na pozytywny efekt.
 
Ja zalałem 2x jakiś tani olej 504/507 5w30 z hurtowni elite. Ich marka. Jakiś qualitum? Na każdym zrobiłem 1500 km. Przy każdym zlewaniu oleju dodałem plukanke k2 na 20 min. Po tym poszedł mobil1 0w40. Różnica odczuwalna.
 
A co proponujesz do przepłukania - jaki środek - i jaki olej masz zalany w klasie 0w-40 ? Jak możesz to napisz krótko jaką sekwencję z tym płukaniem zastosowałeś.
Nie chcę eksperymentować tylko spróbować z czymś co daje nadzieję na pozytywny efekt.
Trochę odgrzewam temat ale jest on dla mnie istotny. Powiedz proszę po roku jakie masz dalsze doświadczenia z tym problemem? Coś się wyjaśniło, zmieniło?
 
Back
Top