• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda octavia IV 2.0.TDI

thenaturat2

Użytkownik
Samochód
Skoda octavia IV 2.0TDi , Peugeot 308 P51 1.5 HDI.
Marka samochodu
Skoda
Budżet/ile litrów
500
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TDI
Data produkcji
2021
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Ow20
Jaki olej masz obecnie
Ravenol
Auto ma przejechane 30 tys. Olej zmieniam co 10 tys. Zalewałem wcześniej Ravenol. Może coś na zmianę na coś lepszego. Coś polecacie?
 
Jaki styl jazdy? Miasto, trasa? Ile km odcinki robisz po odpaleniu silnika?
 
Eurol Syntence LV0W20, Texaco Pro DS V 0W20.
Analiza Eurola :
 
Odcinek do pracy 7km codziennie. Generalnie trasa tez jest około 30 km raz w tygodniu. Autem jeździ żona. A olej Millers:

XF Premium Engine Oil C5 VW 0w20?​

 
Jeżeli kasa to nie problem, to zostałbym na Ravenolu. Tutaj na forum nie ma dobrej renomy, ale, na papierze, wygląda na bardzo solidny. Czy jest wart tych pieniędzy? Nie mnie oceniać, osobiście wybrałbym jednak coś tańszego (a wcale niekoniecznie gorszego), jak Eurol czy Texaco, wspomniane wyżej
 
Jest też OEM VW 508/509 czyli shell. Jest też nowy orlen LL 508/509. Parametry na papierze ma nie gorsze od shella, jest dosyć drogi jak na orlen więc może nie glut :)
 
Zasadniczo sa 2 główne przepisy na olej z normą 508/509. Pierwotny zakładający, że udział oleju bazowego gr IV (PAO) wynosi minimum 70 lub 75% oraz zmodyfikowany a właściwie zubożony przepis , gdzie gr. IV w większości została zastąpiona GR. III. ( IV minimum chyba 20%). Większość producentów robi wg. tego nowszego tańszego przepisu jednak parametry będa gorsze od olejów robionych na pierwotnym przepisie i wystarczy popatrzeć na karty. Te 2 co podałem to są oleje wg. starszego przepisu na bazach PAO i w mojej (ale nie tylko mojej) ocenie sa to jakosciowo produkty lepsze od tych na III grupie ( OEM, Orlen i większość tego co oferuje Rynek). Ravenol robi 508/509 na PAO jednak jeśli ten olej jest wogóle lepszy od Eurola czy Texaco to naprawdę niewiele ( parametry Eurol ma zbliżone do tych z karty Ravenola) a kosztuje wyraźnie więcej. Jak olej pod 508/509 jest na starym przepisie to nie bedzie sie zbytnio różnił od innego na tym samym bo jak przepis narzuca m.in 75% konkretnej bazy IV grupy i ten sam pakiet dodatków to możliwości manewru są niewielkie i ciężko jest coś "poprawić". Dlatego wg.mnie zasadniczy dylemat jest czy chcemy olej na starym czy nowym przepisie a jeśli na starym to szukamy możliwie najtańszego bo szkoda moim zdaniem przepłacać.
 
Back
Top