• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kizashi

Użytkownik
Lokalizacja
Ełk
Samochód
Mazda 6 GJ 2.5 PB
Marka samochodu
Skoda Octavia III
Budżet/ile litrów
200 / 4,3l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.6 TDI
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie stwierdzono
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 507 ACEA C3 lub API CJ-4
Jaki olej masz obecnie
Motul
WItam,

Kolega posiada Skodę jw. jednak chciałby zadbać o nią bardziej niż sam serwis i... jaki optymalny olej proponujecie do tegoż autka?
Obecnie jeździ na jakimś Motulu - sam za bardzo nie wie jaki, bo taki mu zalali w serwisie w którym ostatnio wymieniał.

Przebiegi: ok 35-30kkm rocznie

Z góry dziękuję za informacje
 
Proponuję Mobil 1 ESP 0w30, Castrol Edge 5w30 LL.
 
Jak samochód na gwarancji, to zgodnie z wymogami VW, czyli 504/507 0w30 lub 508/509 0w20.
Najbezpieczniej OEM VW zalać.
Ostrożnie z takim doradzaniem, bo norma 508/509 nie jest dopuszczona do 1.6 TDI.
 
Shell AV-L 0W30 :)
 
Polecić mogę m.in : Mobil 1 ESP 0W30, Mobil 1 ESP 5W30, Eurol Syntecnce FS 0W30, Eurol Synetnce 5W30, OEM/SHELL 0W30 no i Texaco PRO DS V 5W30 lub 0W30.
W dobrej cenie dobry olej to Orlen Maxexpert V 5W30. Ogólnie jak bym miał wybrać to osobiście Eurol syntence FS 0W30 ale jak bym chciał bardziej budżetowo to Orlen.
Post automatically merged:

A co się stanie, jak wleje 0w20?
Nie wiem co się stanie ale moze lepiej trzymać się zaleceń producenta w tym wypadku. Wychodzę z założenia, że jak czegoś nie jestem pewny to sie nie wyrywam z poleceniem. Zwróć uwagę, że praktycznie wszystkie oleje w normie 504/507 mają lepkośc w górnych widełkach tj. powyżej 11,5. Jak masz doświadczenia z takim olejem w tym silniku to się nimi podziel bo ja nie mam dlatego wolę ograniczyć się do tego co zaleca producent tym bardziej, że jest z czego wybierać a ewentualne korzyści płynące z niższej lepkości mogą być niewspółmiernie małe.
 
Last edited:
Jeśli norma nie jest przewidziana w IO to możecie kombinować u siebie z niskimi lepkosciami. Nie można polecać olejów niezgodnych z normą. Jak coś się stanie to będzie jeden z drugim miał to w tyłku, a z problemem zostanie właściciel.

Zawsze może się coś stać nawet na najlepszym oleju z odpowiednią normą.
 
@tomek evo, skoro tak kurczowo trzymasz się oficjalnych zaleceń, to twoje tzw porady są po prostu nic nie warte!
Każdy olej spełniający normę będzie miał takie same parametry i tak samo będzie się zachowywał w silniku, bo właśnie po to są te wszystkie normy!
 
@tomek evo, ja pisze bzdury?
Trzymasz się tak tej lepkości 12cst, a nie przyszło ci do głowy, że to są parametry wyjściowe oleju?
Jak zareaguje silnik , gdy podczas eksploatacji lepkość spadnie (z dowolnej przyczyny) do 8cst?
Silniki się zacierają?
Czytałeś (ze zrozumieniem) dyskusje nr niskich lepkości?
 
@tomek evo, ja pisze bzdury?
Trzymasz się tak tej lepkości 12cst, a nie przyszło ci do głowy, że to są parametry wyjściowe oleju?
Jak zareaguje silnik , gdy podczas eksploatacji lepkość spadnie (z dowolnej przyczyny) do 8cst?
Silniki się zacierają?
Czytałeś (ze zrozumieniem) dyskusje nr niskich lepkości?
Fajnie, że plusujesz swoje własne posty z innego konta. Myślę, że po prostu szukasz zaczepki. Napisałeś, że "każdy olej spełniający normę będzie miał takie same parametry i tak samo będzie się zachowywał w silniku" a to jest bzdura. Naczytałeś się o niskich lepkościach i teraz wszędzie na siłę starasz się je forsować tam gdzie to ma uzasadnienie ale tez tam gdzie niekoniecznie a jak Ci się grzecznie tłumaczy to nie rozumiesz. Soszo chyba napisał wyraźnie po Polsku.
 
Back
Top