• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Rapid 1.2 TSI

JNC_946

Użytkownik
Samochód
Volvo
Marka samochodu
Skoda Rapid
Budżet/ile litrów
150/4L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
  2. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
CZJC
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 502 VW 504
Co ciekawego polecacie w bańce 4l 504/507 w cenie do 150pln?
Był już Castrol Edge LL, Orlen Maxexpert V,
a teraz Lotos Synthetic 504/507.
Chciałabym coś innego teraz.
 
Last edited by a moderator:
@JNC_946 Texaco pro V i Gulf GVX. 4 litry poniżej 150 zł kupisz.
 
Chciałabym coś innego teraz.
Najlepiej jakbyś założył po prostu temat w dziale doboru oleju. A z propozycji, 4l za ca. 150 zł dostaniesz też Eurola Syntence 5W30, sam się na niego chwilę czaiłem, jako olej do wszystkich samochodów w rodzinnej stajni, ale jednak patriotycznie wjeżdża i docelowo już chyba zostaje Orlen 😉
 
Orlen v?
 
Ewentualnie zastanawiam się nad jakimś 0W30. Tylko w tej półce to ciężko. Jako powód krótkie dystanse i częste rozruchy.
Tylko czy w naszych warunkach te 0 a nie 5 robi jakaś różnice???
0W20 niestety odrzucam, bo olej po 5000km już ewidentnie śmierdzi benzyną.
Wolę mieć ten niesławny "zapas lepkości"

Spróbować by można jakieś 0W40, ale z drugiej strony to raczej pakietowe dinozaury i benzyna tak czy siak zdegraduje wiskozatory.
 
Last edited:
0W20 niestety odrzucam, bo olej po 5000km już ewidentnie śmierdzi benzyną.
Wolę mieć ten niesławny "zapas lepkości"
Czy Ty nie rozumiesz, że bez względu na klasę lepkości oleju należy go wymienić, gdy zawartość paliwa jest powyżej tych ~5%?
(gdzieś czytałem, że 10%)
I czemu winny jest olej, że silnik go dolewa?
 
@nano Z drugiej strony instrukcja nigdzie nie zaleca stosowania lepkości 0W20, ot takie moje przemyślenie i koniec gadki.

Chyba skuszę się na propozycję @tomek evo i wleję nastepnym razem Texaco.
Pro DS V 5W30 wygląda bardzo sensownie, więc trzeba liczyć że 0W30 też jest porządne.
 
Last edited:
A jednak coś mnie podkusiło w stronę zachodnią. Ale ani shell ani Texaco.
Taki zestaw TSI-k dostanie ale dopiero we wrześniu.
Od ostatniej wymiany we wrześniu 2023 pokonane zostało jakieś zatrważające 2500km.
IMG_20240331_185358.jpg
 
Alpine to to samo co MyProject z Kauflandu :) raczej taka marketowa niemiecka produkcja pokroju Mannola itp
 
Spoko, wiem że to dobre oleje sam miałem co prawda tylko jeden interwał olej z Kaufa i dal rade :) bardziej mi chodziło o to, że Niemcy mają bdb oleje.
 
Mitan ma własną blendownie. Jest to solidna marka z wieloletnią tradycją. Mitan produkował oleje OEM dla VW.
Nie porównywał bym do niej Mannola..
Alpine to to samo co MyProject z Kauflandu
Tak się składa, że jest na odwrót. Mitan produkuje oleje dla Kauflanda a nie odwrotnie, dlatego warto kupować "MyProject" bo jest jeszcze tańszy.
 
Back
Top