- Marka samochodu
- Skoda Scala
- Budżet/ile litrów
- 200 zł, 4/5 L
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.0 TSI
- Data produkcji
- 2020
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- 0
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- VW 504 00, VW 508 00, ACEA C3, ACEA C5
- Jaki olej masz obecnie
- Petronas Syntium AV 5000 5W30
Cześć,
zbliża się czas kolejnej zmiany oleju i mam pewien dylemat. Olej w mojej Scali zmieniłem pierwszy raz po przejechaniu 3 tyś. Najprawdopodobniej fabrycznie wlany był 0W20, natomiast ja zmieniłem go za namową mechanika na Petronas Syntium AV 5000 5W30. Odnoszę jednak wrażenie, że na fabrycznym oleju silnik pracował ciszej i bardziej "kulturalnie", szczególnie zaraz po uruchomieniu i na niskich obrotach. Wobec tego postanowiłem tym razem bardziej zainteresować się tematem i zrobić rozeznanie. W innych wątkach dotyczących tego silnika przeczytałem opinie, że przy jeździe głównie w mieście i na krótkich trasach, dobrze sprawdza się jednak olej 0W20. Z tego względu rozważam powrót do "fabrycznej lepkości".
I tutaj pojawiają się pytania:
1. czy można wrócić z 5W30 do 0W20?
2. jeśli tak, to czy OEM VAG Longlife IV FE VW 508.00/509.00 będzie dobrym wyborem? A może jednak lepiej kupić coś innego w zbliżonej cenie? A może w ogóle lepiej zostać przy 5W30 albo 0W30?
Obecnie auto ma przejechane trochę ponad 13 tyś.
Z góry dziękuję za pomoc
zbliża się czas kolejnej zmiany oleju i mam pewien dylemat. Olej w mojej Scali zmieniłem pierwszy raz po przejechaniu 3 tyś. Najprawdopodobniej fabrycznie wlany był 0W20, natomiast ja zmieniłem go za namową mechanika na Petronas Syntium AV 5000 5W30. Odnoszę jednak wrażenie, że na fabrycznym oleju silnik pracował ciszej i bardziej "kulturalnie", szczególnie zaraz po uruchomieniu i na niskich obrotach. Wobec tego postanowiłem tym razem bardziej zainteresować się tematem i zrobić rozeznanie. W innych wątkach dotyczących tego silnika przeczytałem opinie, że przy jeździe głównie w mieście i na krótkich trasach, dobrze sprawdza się jednak olej 0W20. Z tego względu rozważam powrót do "fabrycznej lepkości".
I tutaj pojawiają się pytania:
1. czy można wrócić z 5W30 do 0W20?
2. jeśli tak, to czy OEM VAG Longlife IV FE VW 508.00/509.00 będzie dobrym wyborem? A może jednak lepiej kupić coś innego w zbliżonej cenie? A może w ogóle lepiej zostać przy 5W30 albo 0W30?
Obecnie auto ma przejechane trochę ponad 13 tyś.
Z góry dziękuję za pomoc