• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skoda Superb III 2.0 TDI 150KM + olej Ravenol 0W-20

urojenie

Nowy użytkownik
Marka samochodu
Skoda Superb
Budżet/ile litrów
500/5.5l
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI DSRA
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W-20
Jaki olej masz obecnie
Castrol Total 5W-30
Dzień dobry,

Przymierzam się do wymiany oleju. Auto ma przejechane ok 10500.
Chciałbym coś dobrego wlać i od brata słyszałem o marce Ravenol.
Co sądzicie o tym oleju? Będzie OK ? Czy może coś innego/lepszego proponujecie?

Wg doboru po marce/silniku na stronie producenta sugestie kierują mnie do:
RAVENOL VSE SAE 0W-20 USVO

Pozdrawiam,
 
Tam wymagane są normy 508/509 sądząc po lepkości? Ravenol jest ok, ale osobiście nie przepadam za tą marką. Świetnym olejem jest Lotos Quazar 508/509 ale jak już komuś pisałem prawie nie do zdobycia, a nawet jakby to tylko 4 litrowe bańki więc bez sensu jak potrzebujesz 5 z groszami.

Ja bym polecił Castrol Edge 0W-20 LL IV, ma oficjalne aprobaty VW, robiliśmy trochę analiz Castrola i serie Edge oraz Magnatec w niczym nie odstają od niszowych producentów, a biorąc pod uwagę że to marka BP to ma się pewność kontroli jakości i stabilności produkcji. Alternatywnie Mobil 1 ESP X2 0W-20 albo, jeżeli chcesz jakiś ciekawy i mniej znany olej to szwajcarski Midland Crypto4 0W-20.

Wszystkie te oleje mają oficjalne aprobaty VW więc możesz je bez obaw stosować.
 
Niby te najnowsze TDI maja zlecenie 508/509 ale osobiście nie do końca mam do tej normy w tym silniku przekonanie (co wynika z faktu, że nie znam zmian konstrukcyjnych oraz nie ma informacji zwrotnych jak te silniku znoszą eksploatacje na tym oleju przy dłuższych przebiegach -po prostu są znaki zapytania) i osobiście bym poszedł w stronę 504/507 (powinien być dopuszczony przy skróconym interwale).
Jak już z 508/509 to Ravenol powinien być ok ale masz mocnego zawodnika w postacie Eurola Synthence LV 0W20 :
Ten sam pakiet + baza powinna być w Texaco.
 
Dziękuję za odpowiedzi. Poczytam o tych olejach.

Tak jest, wg jednego ASO norma 509 dla mojego silnika.
W innym ASO podali mi 509/507.
Tak samo jak olej, który aktualnie mam zalany (5W-30).
Podejrzewam jakościowo może być słaby. Wlali zapewne to co mieli domyślnie wtedy na stacji.
Ale nie wiem, auto mam od marca i chciałbym o nie trochę zadbać delikatnie mówiąc.
Wg mnie na obecnym oleju trochę hałasuje ten diesel (tzn charakterystyczne cykanie)
Nie jest to baaaardzo głośne ale jednak :)
Czy jest szansa, że na lepszym oleju kultura pracy silnika ulegnie poprawie?
Osobiście zalałbym wg oficjalnych zaleceń 0W-20 zamiast 5W-30, ale czy bardzo ryzykuję wtedy?
Tzn wlewać wcześniejszą normę zamiast najnowszej? Rozumiem, że przy krótkich przebiegach będzie OK tak jak pisze @tomek evo
 
Co do kultury pracy, to nie jest ona wyznacznikiem jakości oleju. Nie powinieneś się tym sugerować, aczkolwiek zdaję sobie sprawę, że miło jest słyszeć, że silnik pracuje "przyjemnie". Co do zalecanej lepkości, tak naprawdę to trochę wróżenie z fusów. Musiałbyś zrobić analizę zużytego oleju po interwale na takim 0W20 żeby mieć jakąkolwiek odpowiedź
 
Skoro serwis zalał Ci olej z normą 507 Castrola Totala 5W30 to nic nie ryzykujesz i możesz śmiało takiej się trzymać.
W niej masz Ravenol VSW 0W30 lub Ravenol VMP 5W30 - rzuć monetą.

Natomiast jeśli koniecznie chcesz 509 to zalej Ravenol VSE 0W20, po 12 tyś km próbka do badania, kolejna po 2 tyś i zobaczymy co z nim będzie.

Mobil1 tez niczego sobie zalecany przez jeden z ASO Porsche i dwa sklepy stacjonarne do auta 550KM (ESP X3 0W40) dla Ciebie odpowiedni Mobil1 ESP 5W30.

Jakie interwały chcesz stosować?
 
Last edited:
Jeśli kod silnika to DSRA to nie widzę żadnej znaczącej zmiany (jedynie inne turbo) w stosunku do CRLB dla którego jest zalecana norma 507/509.
 
Przy takich interwałach i przebiegu auta 10 tys km co nie wybierzesz będzie dobre. Zapewne masz gwarancje na auto zatem przy wizycie w ASO na przeglądzie i tak Ci wleją Castrola chyba że mają teraz umowę z kimś innym.

Zbadasz Ravenol to może wyjdzie że 15 tys km lub więcej będzie trzymał parametry, zależy od eksploatacji auta i ciężaru nogi ;)
 
Jeśli kod silnika to DSRA to nie widzę żadnej znaczącej zmiany (jedynie inne turbo) w stosunku do CRLB dla którego jest zalecana norma 507/509.
Zalecenie jest albo norma 504/507 albo 508/509. To są 2 różne normy a właściwie 4 bo 504 i 508 są dla benzyn a 507 i 509 dla diesli ale VAG tak to sobie wykombinował, że te normy się ze sobą pokrywają i zawsze występują w parze. Od pewnego czasu VAG wprowadził 508/509 najpierw do benzyn potem do diesla ale zwykle dopuszczone jest przy skróconym interwale stosowanie oleju ze starszą normą 504/507 ale o to najlepiej pytać w ASO, w którym będzie się wymieniać olej. O ile w benzynach TSI (szczególnie 1.5TSI) 508/509 generalnie się sprawdza o tyle w dieslach jest zbyt krótko aby coś sensownego na ten temat powiedzieć. 2.0 TDI ciągle ewoluuje ale na ile zmiany konstrukcyjne uzasadniają stosowanie oleju o niższej lepkości a na ile jest to podyktowane szeroko rozumianą ekologią tego nie wiem.
 
Back
Top