• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skrzynia i most Audi Quattro

MrWalczak

Użytkownik
Samochód
Citroen C4 II - 1.6 HDi DV6C; Renault Trafic 2.0 dCi M9R 780
Witam,
Potrzebowałbym porady dot oleju do skrzyni i dyfra tylnego.
Auto to jak w poprzednim temacie dot doboru oleju do silnika w którym pomogliście mi dobrać odpowiednia oliwę czyli A4 B6 1.8T trochę pomodzone (większe turbo, fmic, dp itp.itd) i po strojeniu będzie miało około 250 koni.
Olej do silnika mamy już ogarnięty, więc teraz układ przeniesienia napędu będzie miał dzień dziecka więc...
Interesuje mnie olej do skrzyni z torsenem oraz do tylnego mostu.
Do skrzyni polecają na forum A4 niby Ravenola SLS czyli o ile dobrze sprawdziłem to 75w140, a o ile dobrze wiem to w instrukcji jest napisane o 75w90, myślicie ze warto to zmieniać?
Macie może jakieś sprawdzone oleje do tych napędów?
Co myślicie o naszych Platinium Gear'ach?
Z góry dziękuję za pomoc,
I jeszcze raz dzięki za pomoc z doborem oleju do silnika
Pozdrawiam,
Patryk
 
Jak widać nikt nie ma pomysłu.

Ja bym wybrał do skrzyni raczej 75W90 API GL4, może być np castrol syntrans czy motul gear 300. . Ravenol SLS raczej do tylnego mostu się nadaje.
Z krajowych można wypróbować odpowiedniki ze specola.
 
Moja pomyłka, źle zrozumiałem, do dyfra polecają 75w140 zamiast 75w90.
Czyli mówicie, że warto zalać 75w140 do mostu?
A do skrzyni normalnie 75w90?
Czyli nasze Platinium lepiej sobie odpuścić?
 
Castrol Syntrans V Fe 75w90 do skrzyni
A to na pewno jest 75w90? Bo po wrzuceniu w Google pokazuje po tym 75w80 😉

Edit :
Po przeczytaniu jeszcze kilku stron forum A4 doszedłem do wniosku że polecają tam Ravenol MTF2 75W80 do skrzyni i SLS 75W140 do dyfra.
Uda się może znaleźć coś podobnego jakościowo ale jednak trochę w niższej cenie?

Z tego co widzę, to te Castrole będą pasowały, zgadza się? 😉
 
Last edited:
A to na pewno jest 75w90? Bo po wrzuceniu w Google pokazuje po tym 75w80

Zacząłeś od SLS do skrzyni ;) Wygląda mi to na dobór oleju od forum do forum. Zerknij w instrukcję obsługi co tam w tych napędach powinno się znaleźć.
Kombinacja 75W80 i 75W140 wcale nie musi być zła ale chyba nie tak widział to producent
 
Zacząłeś od SLS do skrzyni ;) Wygląda mi to na dobór oleju od forum do forum. Zerknij w instrukcję obsługi co tam w tych napędach powinno się znaleźć.
Kombinacja 75W80 i 75W140 wcale nie musi być zła ale chyba nie tak widział to producent
Zacząłem od SLS boooo trochę mi się pomieszało... Tak to jest jak się chce za dużo na raz ogarnąć iiii czasami się coś nie wyjdzie 😂😂
Katalogi dot doboru oleju mówią o 75w90 w skrzyni i moście, aleeee... Tak samo jak @Plywak na forach polecają do aut po modach do mostu 75w140, a skrzynia podobno lepiej chodzi na 75w80.
Dlatego już mi się rozjaśniło i dziękuję wszystkim za pomoc 😉
Teraz tylko pytanie czy jest coś bardziej sensownego od w/w Castroli w relacji cena/jakość?
Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie przez moje zakręcenie się 🙈😂
Post automatically merged:

@soszo i tak jak wspomniałem producent może trochę inaczej widział te oleje ale pytanie czy przewidział takie wzrosty mocy w stosunku do serii (u mnie około 100 koni więcej) w związku z tym chciałbym cały układ napędowy jak najlepiej przygotować zanim zostanie to wystrojone aby służyło jak najdłużej bezawaryjnie 😊
 
Kolego i jaki olej w końcu zalałeś do autka
Sam planuje wymiane w 1.8t quatro w serii i niewiem co powinno tam byc zalane by w zime biegi jako tako sie przełączały
 
Kolego i jaki olej w końcu zalałeś do autka
Sam planuje wymiane w 1.8t quatro w serii i niewiem co powinno tam byc zalane by w zime biegi jako tako sie przełączały
Do mostu już wleciał specol 75w140 wraz z uszczelnieniem bo leciało z niego trochę, a do skrzyni będę lał tego Castrol Syntrans V Fe 75w80 co polecił Plywak, ale jeszcze nie miałem czasu tego zrobić.
 
Do mostu już wleciał specol 75w140 wraz z uszczelnieniem bo leciało z niego trochę, a do skrzyni będę lał tego Castrol Syntrans V Fe 75w80 co polecił Plywak, ale jeszcze nie miałem czasu tego zrobić.

A ten spekol to dokładnie jaka nazwa i czy nie stawia oporów z rana na zimno
A Z innych jaki polecacie z 75w140.
 
Specol dokładna nazwa:
https://www.specol.com.pl/produkt/o...ni-manualnych/hipospec-gl-5-synthetic-75w140/

W moście będzie się dobrze sprawował bez oporów gdyż jest na bazie syntetycznej ewentualnie dobry jest też Mannol Maxpower 4x4 75W-140 GL-5 :

file:///C:/Users/Admin/AppData/Local/Temp/MANNOL%20Maxpower%204x4.pdf

(producent deklaruje zawartość bazy PAO co może dobrze świadczyć)

A do skrzyni biegów może być Specol 75w90
 
Ok. Dzieki chłopaki zaleje jak znajde chwile czasu tym specolem
Szybkie pytanie ile tego oleju zakupic 1 czy 2 litry
 
Last edited:
A ten spekol to dokładnie jaka nazwa i czy nie stawia oporów z rana na zimno
A Z innych jaki polecacie z 75w140.
Tak, dokładnie ten co podał @Addi , ja na razie nic niepokojącego nie zauważyłem, tyle, że ciepło jest, chwila prawdy będzie zimą :D
 
Specol dokładna nazwa:
https://www.specol.com.pl/produkt/o...ni-manualnych/hipospec-gl-5-synthetic-75w140/

W moście będzie się dobrze sprawował bez oporów gdyż jest na bazie syntetycznej ewentualnie dobry jest też Mannol Maxpower 4x4 75W-140 GL-5 :

file:///C:/Users/Admin/AppData/Local/Temp/MANNOL%20Maxpower%204x4.pdf

(producent deklaruje zawartość bazy PAO co może dobrze świadczyć)

A do skrzyni biegów może być Specol 75w90
Do skrzyni gjw ma byc podobno 75w80 gl4 a ten spekol jest 75w90 gl5 czy biegi bedą sie dobrze w zime przełączac w b7 1.8quattro
 
Last edited:
Back
Top