• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Skrzynia S-Tronic DL501 - Audi S4 B8 3.0 TFSI SUPERCHARGED

Liqui Moly DSG 8100 - czy bedzie dobrym rozwiązaniem?

znalazłem jeszcze:
1 Bizol Technology ATF DCT DSG
2 Febi Bilstein Olej do przekładni DSG
3 Motul multi dctf
4 Millermatic atf dct dsg

skrzynia dziwnie pracuje, robiłem kalibrację różnych podzespołów i bez efektu
Post automatically merged:

czy masz może numery serwisowe oleju OEM ?
 
Ja miałem wlany FebiBilstein - działa, za jakiś czas będę wymieniał i wleje prawdopodobnie Millers'a

Tak, Olej w skrzyni spokojnie powyżej 100stC osiąga, co prawdopodobnie powoduje jego ubytki (brak wycieków czy zapoceń), wiec warto po 30tys sprawdzić stan i dolać, u mnie ok coś 0,5L brakowało
 
też o tym słyszałem,

procedura wymiany oleju w stronic jest zupełnie inna niż wlać daną ilość i do widzenia.

W skrócie, trzeba rozgrzać skrzynię do 30-40 stopni C i wówczas na pracującym silniku odkręcasz korek od stanu, nadmiar się wylewa i to co zostaje jest prawidłowym stanem oleju.
 
gdzieś słyszałem że FEBI robi oleje dla VW pod ich banderolę
Taki tekst mnie rozwala ….jak pójdziesz do mechanika i ma / handluje danym olejem to w cudowny sposób jest olejem firmowym . Już tyle firm było producentem olejów na pierwsze fabryczne zalanie ze cała grupa WV musiała by zmieniać dostawców co kwartał . Ja teraz zmieniałem klocki i przy okazji pogadałem o niskiej kulturze pracy skrzyni na Ravenolu i mimo ze sam proponuje ten olej to absolutnie nie negował moich spostrzeżeń .
Wiem jak kiepsko pracowała skrzynia po przebiegu 10 tys na Ravenolu a jaka kolosalna zmiana na + po zalaniu fabrycznego oleju . Ja już podziękuje za kombinacje z olejami do S tronica
Post automatically merged:

znalazłem jeszcze

Olej DCT 20L Powershift S-Tronic DSG​

miał ktoś styczność z tym olejem?
Sprawdź normy czy ma STronic bo norma pod skrzynie DSG oznacza inne parametry oleju niż dla STronic . Oleje wg tych norm maja inne lepkości temp płynięcia itp
 
Taki tekst mnie rozwala ….jak pójdziesz do mechanika i ma / handluje danym olejem to w cudowny sposób jest olejem firmowym . Już tyle firm było producentem olejów na pierwsze fabryczne zalanie ze cała grupa WV musiała by zmieniać dostawców co kwartał . Ja teraz zmieniałem klocki i przy okazji pogadałem o niskiej kulturze pracy skrzyni na Ravenolu i mimo ze sam proponuje ten olej to absolutnie nie negował moich spostrzeżeń .
Wiem jak kiepsko pracowała skrzynia po przebiegu 10 tys na Ravenolu a jaka kolosalna zmiana na + po zalaniu fabrycznego oleju . Ja już podziękuje za kombinacje z olejami do S tronica
Post automatically merged:


Sprawdź normy czy ma STronic bo norma pod skrzynie DSG oznacza inne parametry oleju niż dla STronic . Oleje wg tych norm maja inne lepkości temp płynięcia itp
Jaki przebieg miała skrzynia przed zalaniem Ravenola? Rozumiem ze po wymianie skrzynia pracowała tak źle że już po 10 tys. km zrobiono kolejna wymianę, jak wyglądał spuszczony olej?

Jeśli chodzi o oleje firmowe, producenci aut faktycznie potrafią zmieniać co 2-3 lata producenta danego oleju OE, zwykle na taki okres opiewają kontrakty i jeśli ktoś będzie tańszy to następuje zmiana.
 
Samochód miał 100 tys kupiony nowy . Wcześniej wymiana przy 55 tys . Tragedii nie było ale zawsze pracowała bardzo miękko i płynie . Po zalaniu Ravenola nie było dużej zmiany na + . Gdybym nie wiedział ze olej zmieniony to nie wyczuł bym różnicy . Z każdym przejechanym km praca skrzyni była coraz gorsza. Po wymianie w ASO na fabryczny skrzynia pracuje cudownie . Poniżej zdjęcie oleju który został zlany
 

Attachments

  • DD37AF10-BA55-4AD5-916B-418C9680E5EC.jpeg
    DD37AF10-BA55-4AD5-916B-418C9680E5EC.jpeg
    1002,1 KB · Odwiedzin: 125
  • 7CABA384-29E6-48CB-8645-C2256011922A.jpeg
    7CABA384-29E6-48CB-8645-C2256011922A.jpeg
    1,4 MB · Odwiedzin: 113
Ważne jaki był olej Ravenola po zlaniu, jeśli był bardzo brudny to mógł oczyścić skrzynię i złogi w nim krążące mogły powodować złą pracę przekładni, dodatki myjące i dyspergujące też szybko by się przez to skończyły. Po zalaniu kolejnego oleju oczyszczona skrzynia pracowałaby wręcz idealnie. Z drugiej strony jeśli zlany Ravenol byłby czysty to zgłaszałbym reklamację. Co do czystego oleju oryginalnego ze zdjęcia to może pracował idealnie i był wymieniony na czas a może miał mało dodatków dyspergujących i nie utrzymywał zanieczyszczeń w zawiesinie tylko pozwalał na ich gromadzenie się w skrzyni, trudno to ocenić. Czy wiadomo jaki olej zalano jako drugi? 100 tys. km to niedużo na doprowadzenie skrzyni do bardzo wysokiego zabrudzenia, choć w pewnych przypadkach jest to możliwe. Skrzynia na mokrych czy suchych sprzęgłach, albo jaki model?
 
Last edited by a moderator:
Panowie, For info... wg. tego co znalazłem tutaj na forum (przewinęło się gdzieś w innym wątku) wg. parametrów, oryginałem bądź jego dobrym zamiennikiem może być Castrol Transmax DUAL (jest zielony jak olej ASO a w SDS ma full PAO). Dla przykładu też mam Ravenola DCT/DSG który ma inny kolor, w SDS jest hydrokrakem i też od wymiany po jakichś 15-20kkm dzieją się delikatne nieprzyjemności - oczywiście może być problem ze skrzynią ale zacznę od oleju. Szanowany mechanik zalecił przy tych objawach pełną adaptację skrzyni więc może jest coś na rzeczy...
 
Back
Top