Ja miałem wlany FebiBilstein - działa, za jakiś czas będę wymieniał i wleje prawdopodobnie Millers'a
Tak, Olej w skrzyni spokojnie powyżej 100stC osiąga, co prawdopodobnie powoduje jego ubytki (brak wycieków czy zapoceń), wiec warto po 30tys sprawdzić stan i dolać, u mnie ok coś 0,5L brakowało
bo prawidłowo przy wymianie oleju w skrzyni razem z filtrami powinno się zrobić jazdę próbną, wrócić i dolać oleju gdyż filtry pochałaniają jakieś 0,5 - 1 L oleju
nie robiłeś tego?
Post automatically merged:
gdzieś słyszałem że FEBI robi oleje dla VW pod ich banderolę
procedura wymiany oleju w stronic jest zupełnie inna niż wlać daną ilość i do widzenia.
W skrócie, trzeba rozgrzać skrzynię do 30-40 stopni C i wówczas na pracującym silniku odkręcasz korek od stanu, nadmiar się wylewa i to co zostaje jest prawidłowym stanem oleju.
Taki tekst mnie rozwala ….jak pójdziesz do mechanika i ma / handluje danym olejem to w cudowny sposób jest olejem firmowym . Już tyle firm było producentem olejów na pierwsze fabryczne zalanie ze cała grupa WV musiała by zmieniać dostawców co kwartał . Ja teraz zmieniałem klocki i przy okazji pogadałem o niskiej kulturze pracy skrzyni na Ravenolu i mimo ze sam proponuje ten olej to absolutnie nie negował moich spostrzeżeń .
Wiem jak kiepsko pracowała skrzynia po przebiegu 10 tys na Ravenolu a jaka kolosalna zmiana na + po zalaniu fabrycznego oleju . Ja już podziękuje za kombinacje z olejami do S tronica
Sprawdź normy czy ma STronic bo norma pod skrzynie DSG oznacza inne parametry oleju niż dla STronic . Oleje wg tych norm maja inne lepkości temp płynięcia itp
Taki tekst mnie rozwala ….jak pójdziesz do mechanika i ma / handluje danym olejem to w cudowny sposób jest olejem firmowym . Już tyle firm było producentem olejów na pierwsze fabryczne zalanie ze cała grupa WV musiała by zmieniać dostawców co kwartał . Ja teraz zmieniałem klocki i przy okazji pogadałem o niskiej kulturze pracy skrzyni na Ravenolu i mimo ze sam proponuje ten olej to absolutnie nie negował moich spostrzeżeń .
Wiem jak kiepsko pracowała skrzynia po przebiegu 10 tys na Ravenolu a jaka kolosalna zmiana na + po zalaniu fabrycznego oleju . Ja już podziękuje za kombinacje z olejami do S tronica
Post automatically merged:
Sprawdź normy czy ma STronic bo norma pod skrzynie DSG oznacza inne parametry oleju niż dla STronic . Oleje wg tych norm maja inne lepkości temp płynięcia itp
Jaki przebieg miała skrzynia przed zalaniem Ravenola? Rozumiem ze po wymianie skrzynia pracowała tak źle że już po 10 tys. km zrobiono kolejna wymianę, jak wyglądał spuszczony olej?
Jeśli chodzi o oleje firmowe, producenci aut faktycznie potrafią zmieniać co 2-3 lata producenta danego oleju OE, zwykle na taki okres opiewają kontrakty i jeśli ktoś będzie tańszy to następuje zmiana.
Samochód miał 100 tys kupiony nowy . Wcześniej wymiana przy 55 tys . Tragedii nie było ale zawsze pracowała bardzo miękko i płynie . Po zalaniu Ravenola nie było dużej zmiany na + . Gdybym nie wiedział ze olej zmieniony to nie wyczuł bym różnicy . Z każdym przejechanym km praca skrzyni była coraz gorsza. Po wymianie w ASO na fabryczny skrzynia pracuje cudownie . Poniżej zdjęcie oleju który został zlany
Ważne jaki był olej Ravenola po zlaniu, jeśli był bardzo brudny to mógł oczyścić skrzynię i złogi w nim krążące mogły powodować złą pracę przekładni, dodatki myjące i dyspergujące też szybko by się przez to skończyły. Po zalaniu kolejnego oleju oczyszczona skrzynia pracowałaby wręcz idealnie. Z drugiej strony jeśli zlany Ravenol byłby czysty to zgłaszałbym reklamację. Co do czystego oleju oryginalnego ze zdjęcia to może pracował idealnie i był wymieniony na czas a może miał mało dodatków dyspergujących i nie utrzymywał zanieczyszczeń w zawiesinie tylko pozwalał na ich gromadzenie się w skrzyni, trudno to ocenić. Czy wiadomo jaki olej zalano jako drugi? 100 tys. km to niedużo na doprowadzenie skrzyni do bardzo wysokiego zabrudzenia, choć w pewnych przypadkach jest to możliwe. Skrzynia na mokrych czy suchych sprzęgłach, albo jaki model?
Panowie, For info... wg. tego co znalazłem tutaj na forum (przewinęło się gdzieś w innym wątku) wg. parametrów, oryginałem bądź jego dobrym zamiennikiem może być Castrol Transmax DUAL (jest zielony jak olej ASO a w SDS ma full PAO). Dla przykładu też mam Ravenola DCT/DSG który ma inny kolor, w SDS jest hydrokrakem i też od wymiany po jakichś 15-20kkm dzieją się delikatne nieprzyjemności - oczywiście może być problem ze skrzynią ale zacznę od oleju. Szanowany mechanik zalecił przy tych objawach pełną adaptację skrzyni więc może jest coś na rzeczy...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.