• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Spalanie naszych aut

Zależy od szybkości i dynamiki jazdy
Ciężar samochodu będzie miał wpływ na spalanie przy rozpędzaniu, ale nie na spalanie przy stałej prędkości. Choć to oczywiście pewna generalizacja. Na spalanie przy prędkościach szosowych będzie miała wpływ opory aerodynamiczne - lekki samochód o słabej aerodynamice spali więcej na trasie niż ciężki ale o opływowych kształtach. Odwrotnie w mieście
 
Last edited:
Myślę że dla wielu TDI i HDi o podobnych kształtach i przy takiej prędkości to 4.5L/100 to realny wynik
 
Podobno w V70 III D3 zejście poniżej 6 l lecąc trasę 90-100km/h jest trudne (w automacie), generalnie w Volvo dieselki palą nie mało, kiedyś myślałem o 2.4d ale 8l na trasie to tak średnio opłacalne jak dla mnie.
 
Przecież 2.4D jest niby bardzo oszczędne na trasie i spala ok 5-6l
 
Zrobiłem dzisiaj trasę Słupsk-okolice Koszalina-Słupsk. 230 km, 3 osoby na pokładzie. Spalanie z dystrybutora wyszło 9.8 l lpg/100 km, tankowałem na orlenie za 3,49 zł, diesel był po 7,73zł, przeliczając na ON to spalanie wyszło 4,42l/100km. Chciałbym kiedyś pojeździć trochę jakimś 2.0hdi i zobaczyć czy zejdę do takiego rezultatu w ciężkim kombi.
Myślę że 5-6l ON to minimum.
 
Tyle, że jeśli silnik jest zaprojektowany pod benzynę, a nie pod lpg
Co nie przeszkadza silnikom na LPG walić tyle samo kilometrów, ile zrobiłyby na PB. Możesz je zasilać CNG, tutaj chodzi o mieszankę paliwowo-powietrzną, tłoki serio za bardzo nie kminią, co spalają.

nie wiem czy wynika to z zaniedbań, czy z samych instalacji
Jedno i drugie.
 
Moja laguna 2 kombi, 2.2dci paliła 7.5l/100 jak szalałem 180km/h, a równo 10l/100 przy jeździe 220km/h autostrada.
Jazda miejska i do 130km/h to 6.5l/100. Poza awaryjnością wspaniałe to było auto ;)
Kupiłem ją po scenicu1.9dci i byłem spalaniem rozgoryczony, bo ten palił 6.4l/100 jak wykorzystywałem wszystko co dała fabryka - czyli do 190km/h i bardzo dynamiczna jazda. A jak raz jechałem tak jak teraz zawsze to poniżej 5l/100
 
Zrobiłem dzisiaj trasę Słupsk-okolice Koszalina-Słupsk. 230 km, 3 osoby na pokładzie. Spalanie z dystrybutora wyszło 9.8 l lpg/100 km, tankowałem na orlenie za 3,49 zł, diesel był po 7,73zł, przeliczając na ON to spalanie wyszło 4,42l/100km. Chciałbym kiedyś pojeździć trochę jakimś 2.0hdi i zobaczyć czy zejdę do takiego rezultatu w ciężkim kombi.
Jest to trudne ale w odpowiednich warunkach realne.
Post automatically merged:

Myślę że 5-6l ON to minimum.
Zależy od konkretnego auta z konkretnym silnikiem ale da się nawet poniżej 4l zejść a zejście poniżej 5l naprawdę nie jest wyczynem.
 
Last edited:
Dużo też zależy od relacji ceny lpg/ON, kiedyś pewnie ON stanieje, z drugiej strony u mnie w okolicach Słupska gaz jest strasznie drogi - 3,49zł a średnia w kraju to 3,07zł...licząc po średniej krajowej to dużym kombiakiem można zejść poniżej 4l, jak jeszcze ktoś ma hybrydę+gaz to wygrał;)
 

Wyszło 8,2 z łodzi na Kaszuby, autortrada całkiem dynamicznie 130-140 w porywach 150, na drogach lokalnych bardzo spokojnie 70-80.
2,4d z automatem i awd
No to nie ma co dziwić się...
 
Jest to trudne ale w odpowiednich warunkach realne.

Zależy od konkretnego auta z konkretnym silnikiem ale da się nawet poniżej 4l zejść a zejście poniżej 5l naprawdę nie jest wyczynem.

Moim 1.6 HDi o wadze 1400kg ciężko zejść poniżej 4 przy normalnej jeździe, a gdzie tu wielkim kombi pokroju Volvo V70 z dieslem 2.0 - nie widzę takiej opcji
 
@Lo-buz filtry do Mazdy strasznie małe, podobnie jak w Renault.

Post do usunięcia. To Nie ten temat 🙈
 
Last edited:
Myślę że dla wielu TDI i HDi o podobnych kształtach i przy takiej prędkości to 4.5L/100 to realny wynik
Oj wydaje mi się, że trochę przesada, pomimo, że sam posiadam klekota, to patrzę obiektywnie i zejście poniżej 5l/100 na krajowej z klima i kpl pasażerów wymaga juz trohcę myślenia i rozwagi podczas jazdy, a co dopiero jeszcze większe auto jak moje C4
 
Mój autobus (Espace V) waży ok 2t (DMC 2.6t). Spalanie z ostatniego wypadu na mazury (770km) 5.75l zmierzone pod tym samym dystrybutorem co poprzednie tankowanie. 0W20? Archoil? Czy się dotarł? A może zacząłem się z nim dogadywać, a raczej lekkiej nogi nie mam...
Potwierdzam, z Monachium do Lezajska na jednym baku 1260km / 80L ON 4 osoby z bagażami, autostrada 130/140 1,9 dci 120 km .

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Moim 1.6 HDi o wadze 1400kg ciężko zejść poniżej 4 przy normalnej jeździe, a gdzie tu wielkim kombi pokroju Volvo V70 z dieslem 2.0 - nie widzę takiej opcji
Nie wiem jak Volvo z 2.0 ale moja Skoda nie jest wcale jakaś super oszczędna a jestem w stanie ze spalaniem zejść do ok 4,5l jak się naprawdę bardzo postaram. A to ponad 10-cio letnie auto. Nowsze TDI są jeszcze bardziej oszczędne i np. taki Passat 2.0 TDI 150 KM powinien spalić jeszcze mniej o nowej Octavii nie wspominając. Kiedyś miałem w Megane 3 kombi 1.9 dci 130 KM po dystansie 70 km spalanie na kompie 3,7 przy wyjątkowo spokojnej jeździe a komp nie przekłamywał praktycznie w ogóle i realnie mogło tyle być. Na krótszych dystansach zdarzało się jeszcze mniej. Myślę, że w odpowiednich warunkach jestem w stanie Skodą zejść poniżej 4,0 ale to już sztuka dla sztuki a nie w miarę normalna jazda. W moim przypadku jeśli utrzymuję stała prędkość to jazda poniżej 100 km/h generalnie jest bez sensu bo przy (licznikowych) 120 km/h pali może 0,5 l więcej na 6 biegu za to zdecydowanie lepiej się pokonuje wszelkie (nawet małe) podjazdy nie mecząc silnika i w mniejszym stopniu wytracając prędkość. Zresztą wykorzystywanie ukształtowania terenu jest bardzo istotnym elementem ekonomicznej jazdy.
 
. Myślę, że w odpowiednich warunkach jestem w stanie Skodą zejść poniżej 4,0 ale to już sztuka dla sztuki a nie w miarę normalna jazda. .

Wspominałem juz raz tutaj , większość niskiego spalania jest w dieslach a ile w benzynach?
Honda 1,5 i-vtec też tak potrafi.
2 x wynik 3,4L/100 na odcinku 27 km , 60 tempomat przez wioski.
Teraz dojazdy do pracy 7 km i turlanie do sklepu , średnia ze 100km 5,8L

Autostrada Güterskoh - Zgorzelec , 120-130 km/h , dystans 604km , do baku wlałem na 2 odbicia , 31.7L co daje 5.3L/100km , troche mam walizek i klimatyzator mobilny.

Jednak gdy przekraczam obroty 3600, to i-vtec nie działa i wtedy przy 140-150 to 7-7,5L/100 km

Honda bez turbo ale jak trzeba 180 leci od tak be zadyszki. Maksymalna prędkość jaką raz wykręciłem to 205km na blacie w okolicy Augsburga.

Można? Można....

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
u mnie kolejne tankowanie 46,77LPG, przejechany dystans 745km, średnie spalanie z baku: 6.28L/100 :)
Przy okazji zresetowałem licznik spalania przemieszczając się po zakorkowanym Kaliszu - średnie tylko z ruchu miejskiego miałem 6,6-7,3L/100 (2+1 na pokładzie)
Klima Off.
 
Back
Top