jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Motul Specific RN17 5W-30
Analizę ufundowali: @qba37_oldschool , @imć , @MarcinM-Lbn , @Uriziel , @KamilJB , @orzeszpole, @jerseyAdmin . Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Strona produktu:
Opis:
Baza:
Wg MSDS jest to mieszanina różnych baz HC.
Podsumowanie:
Specyfikacja RN17 opracowana w 2017r. Oleje te dedykowane są lekkim silnikom benzynowym (szczególnie z wtryskiem bezpośrednim TGDI i filtrami cząstek stałych GPF) oraz wysokoprężnym spełniającym normę EURO 6 od roku modelowego 2018. Motul Specific 17 5W-30 jest kompatybilny z filtrami cząstek stałych DPF w silnikach Diesla, katalizatorami selektywnej redukcji katalitycznej SCR, innymi układami katalitycznymi oraz filtrami cząstek stałych w silnikach benzynowych GPF.
Nietypowo jak na serię Specific Motula, producent deklaruje spełnienie wymogów normy innego producenta, konkretnie MB226.52 więc można go stosować w silnikach Mercedes Benz. Norma ta jest rzadko spotykana i oficjalnie spełnia ją tylko parę olejów więc Motul może być ciekawą alternatywą do użytku po gwarancji.
W porównaniu do testowanego wcześniej Specific 229.52, opisywany olej ma inną charakterystykę lepkościową w klasie 5w30, co może dać korzyści przy eksploatacji na krótkich odcinkach i częstych rozruchach również zimnego silnika.
Opakowanie:
Po 12 godzinach w zamrażalniku:
Analizę ufundowali: @qba37_oldschool , @imć , @MarcinM-Lbn , @Uriziel , @KamilJB , @orzeszpole, @jerseyAdmin . Serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- ACEA C3
- Renault RN17
- MB 226.52
Strona produktu:
Opis:
- Olej spełnia kryteria SAE 5W-30. Lepkość w i 100 stopniach Celsiusza plasuje się w samej górze przedziału wartości dla klasy SAE 30. Lepkość KV40=62.5cSt jest wartością stosunkowo niską, ale typową dla olejów tej klasy
- Indeks lepkości VI: 201 - wartość nietypowo wysoka dla olejów klasy C3 Niska lepkość KV40 i bardzo wysoka KV100
- Pakiet dodatków w oleju oparty o ZnDDP w ilości typowej dla oleju klasy API SN, SAE 30 (max 800ppm), aczkolwiek wartości są nieznacznie powyżej granicy. Związki Mo i B w ilości mniejszej porównując do oleju Motul Specific 229.51. Pakiet "detergentów" klasyczny, oparty o związki wapnia ze śladową ilością magnezu
- TBN – 8.5 mg KOH/g - wartość dość wysoka, typowa dla normy C3 (>= 6)
Baza:
Wg MSDS jest to mieszanina różnych baz HC.
Podsumowanie:
Specyfikacja RN17 opracowana w 2017r. Oleje te dedykowane są lekkim silnikom benzynowym (szczególnie z wtryskiem bezpośrednim TGDI i filtrami cząstek stałych GPF) oraz wysokoprężnym spełniającym normę EURO 6 od roku modelowego 2018. Motul Specific 17 5W-30 jest kompatybilny z filtrami cząstek stałych DPF w silnikach Diesla, katalizatorami selektywnej redukcji katalitycznej SCR, innymi układami katalitycznymi oraz filtrami cząstek stałych w silnikach benzynowych GPF.
Nietypowo jak na serię Specific Motula, producent deklaruje spełnienie wymogów normy innego producenta, konkretnie MB226.52 więc można go stosować w silnikach Mercedes Benz. Norma ta jest rzadko spotykana i oficjalnie spełnia ją tylko parę olejów więc Motul może być ciekawą alternatywą do użytku po gwarancji.
W porównaniu do testowanego wcześniej Specific 229.52, opisywany olej ma inną charakterystykę lepkościową w klasie 5w30, co może dać korzyści przy eksploatacji na krótkich odcinkach i częstych rozruchach również zimnego silnika.
Opakowanie:
Po 12 godzinach w zamrażalniku: