• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol Gold 5W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
D

Deleted member 925788

Gość
Specol 5w40 gold.jpg


Zrodlo: https://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium-wiedzy/badanie-oleju-silnikowego-specol-5w40-gold
 
Last edited by a moderator:
To zrobimy tak. Ja taką kompletną analizę sfinansuje ale jeśli wyjdzie, że olej jest jednak wart uwagi za tą cenę to zwracasz wszystkie koszty. Wchodzisz w to?

Zróbmy inaczej. Zrób kompletną analizę Specol Gold 5W40 i jeśli wyjdzie, że jest to "pełny syntetyk (PAO)" jak to deklarowałeś chyba na każdym polskim forum to wtedy usuniesz konto. Wchodzisz w to?
 
Nigdy nie deklarowałem, ze to 100 procent syntetyk na PAO tylko olej oparty w części na PAO zgodnie z tym co zostało mi przekazane przez właściciela firmy. Poza tym jest to czas pzreszły i otwarcie mówię o tym, ze mogły być zmiany. Nie siej wiec fermentu i nie podawaj nieprawdziwych informacji. Dyskusja dotyczy oleju Specol Spec Premium C3 z norma VW.
 
To juz ponad 3 letnia analiza panowie
 
Przecież ta analiza prezentuje w dużej mierze zastosowany pakiet dodatków.
 
W lotosie też był jasny pakiet dodatków, teraz zmniejszyli wapń pewnie przez mb 229.5 i dodali magnez i bor się zwiększył
 
Specol Gold okroili z PAO - z pełnego syntetyka zrobili hydrokraka ;)
 
@feecle wiem w jakim sensie to napisałeś, ale nie oszukujmy się, ten olej nigdy nie bazowal na 100% PAO.
 
W takim razie wyjaśnij mi z czego by mieli go okroic?
 
@feecle wiem w jakim sensie to napisałeś, ale nie oszukujmy się, ten olej nigdy nie bazowal na 100% PAO.
Miałem od producenta infomacje, ze jest tam co najmniej 30-40 procent bazy syntetycznej IV grupy (a nie HC). Bezpośrednio od właściciela firmy i zarazem osoby, która stworzyła recepturę tego oleju. Ale to było dawno temu i nie wiem jak wygląda to aktualnie i nigdy tego nie ukrywałem. Proponuje zrzutkę na widmo to będzie z grubsza wiadomo co i jak.
Poza tym umówmy się, że za tą cenę to nie ma co oczekiwać cudów a olej zbiera bardzo dobre opinie od Klientów i jest bardzo chętnie kupowany. Ja osobiście mam z tym olejem dobre doświadczenia. Mam pod opieką Fiata Ducato, który ma już 13 lat i ponad 700 tysiecy przejechane (ale obstawiam, ze więcej bo 1 właściciel mógł dobrze licznik skręcić wiec moze być i 900 tys.), z czego na Goldzie 5W30 ponad 400 tys. i auto jeżdzi bez problemów z silnikiem a turbina nie była nigdy regenerowana i nie wykazuje takiej potrzeby. Praktycznie zero poboru oleju (zmieniany co ok. 20 tys.), turbina sucha itd. Mam Klientów, którzy upalają auta w KJSach i olej daje radę (a nie każdy u nich dawał radę).
Oczywiście to tylko przykłady. Fajnie było by tego Golda zbadać bardziej gruntownie.
 
W takim razie wyjaśnij mi z czego by mieli go okroic?

Glupie pytania zadajesz ;)
Mniej ZDDP przykładowo, mniej wapnia ;)

Po prostu nie ufam tej marce, dwa razy sie skusilem i niestety ponioslem dodatkowe koszta ;)
 
Last edited by a moderator:
Głupie? Tutaj mamy do czynienia z olejem Full-SAPS, mamy różne gotowe pakiety! Do tego dochodzą dopuszczone wahania w składzie. Zastanów się co piszesz.
 
Ty twierdzisz tak a ja inaczej dalsza dyskusja nie ma sensu :)
 
Twoja wypowiedź sugeruje, że producenci środków smarnych filtrują w jakiś sposób gotowe pakiety dodatków :>
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top