• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Specol Specol Gold 5w30 API SN ACEA A3/B4

wszystko o produkatach Specol

Kaczorek79

Użytkownik
Lokalizacja
GA
Samochód
VW Golf mk7 1.4 tsi Alfa Mito 1.4 16V
Za zgodą znajomego załączam jego analizę zużyciową po przebiegu prawie 7200 km.

2#-5770-Z-201551-Sev1-1.jpg


Toyota Auris II 1.6 Valvematic 132 KM 1ZR-FAE. Olej wlany w grudniu 2020r przy przebiegu 58840 km, poprzedzony płukanką AR2820, próbka pobrana w lipcu 2021r przy przebiegu 66010 km. Czas pracy oleju niecałe 7200 km. Ubytek 200 ml, nie uzupełniany, dodatków w oleju i paliwie brak, styl jazdy normalny/delikatny, rzadko wkręcany na obroty, ok 90% jazda miejska, 10% trasy bez przekraczania prędkości. Przeciętne dzienne przebiegi 35 km.
W rubryce na niebiesko wartości referencyjne, widać, że olej ładnie trzyma parametry i można jeszcze długo na nim pojeździć do zmiany. Ochrona na bardzo dobrym poziomie sądząc po ilości żelaza, a mamy do czynienia z rozrządem na łańcuchu. Oceńcie sami.
 
Zajefajnie chroni silnik, nie dziwie się czemu tak ciszej zaczął pracować mój dv4td na tym oleju.
 
Klękajcie narody 😁 Choć nie ma więcej Mo, dla mnie to olej z AR9200. TBN +1.5 wg 2896 to prawie jakby nie naruszony.
 
Dokładnie. Bardzo dobrze trzyma parametry, zważywszy na niełatwe warunki eksploatacji zwłaszcza 😀 Moja Toyota czeka na ten Specol w kolejce😉 Już go widzę jako ten docelowy + ar9100 (lub9200)
 
@Skiper pisał o 9200 w specolu 5W40 więc w Juke. Może i ten jest solo.
Nie ma paliwa to i tbn się trzyma. Pora roku pobrania próbki ma znaczenie?
 
@soszo tak, ten jest solo z tego co pamiętam
 
Bardzo dobrze zużyciowo wyszło i ogólnie to olej jest w bardzo dobrej kondycji. Biorąc pod uwagę warunki eksploatacji to wyszło naprawdę bardzo dobrze. To kolejna analiza, która potwierdza że produkty Specola zdecydowanie trzymają odpowiedni poziom i mogą być realną alternatywą dla wiodących na rynku marek olejowych.
 
Jak na A3/B4 jest to olej o niskiej lepkości. W toyocie jak widać się sprawdził. Wyglada niemal jak świeży olej. Zuzyciówka jest całkiem normalna i nie ma tu się co podniecać.Natomiast TAN/TBN i brak paliwa w oleju jest zastanawiajacy na taki sposób użytkowania.
To poprzednia analiza z tego auta dla porównania
20210816_164018.jpg
 
Też wyszła normalnie. Różnica 1.7% zawartości paliwa w oleju jest moim zdaniem niewielka, biorąc pod uwagę, że zimą auto dłużej jeździ na wzbogaconej mieszance w celu dogrzania silnika.

W ogóle w sprawnym silniku benzynowym z wtryskiem pośrednim nie przykładał bym aż tak dużej uwagi do tego parametru. Wystarczy pojechać w trasę, a wyższa temperatura oleju odparuje część paliwa.
 
Olej sprawdził się, dowodem powyższa analiza.

Jestem ciekaw w takim razie, co są warte zalecenia TOYOTA odnośnie używania w tych silnikach olejów 0W20 koniecznie A5B5, A1B1, ILSAC GF5 ??

Przecież ten olej to A3/B4 i nie ma żadnej z wyżej wymienionych norm, co wiecej jest mniej żelaza niż w poprzedniej analizie UOA tego silnika, a ten olej ma większą lepkość w 100c.

Co są warte te zalecenia na tym przykładzie ??

ps. pozdrowienia dla @Skiper
 
Last edited:
Co są warte te zalecenia na tym przykładzie ??

Przykład jest taki, że jeden olej siedział w silniku rok, a drugi pół roku przy podobnym przebiegu. Więc jest duże prawdopodobieństwo, że pierwszy olej miał więcej startów, bądź też krótsze odcinki . Po za tym TomNJ pisał, że jeśli w analizie jest 10ppm Fe to wcale nie oznacza, że olej jest lepszy od tego co ma 20 ppm Fe. Wg mnie jedyny wniosek jaki można wyciągnąć z tych analiz to taki, że nie opłaca się kupować olejów za pierdyrliard pięniądzów do zwykłego dupowozu :)

A jeśli uważacie, że lepkość chroni na podstawie tych analiz to przeciwieństwem są analizy specola @Mr.Wolf gdzie 5W20 wypadło lepiej niż 5w30.
 
Last edited:
Hmm. No i jeszcze być może taki, że olej pozbawiony w/w norm zalecanych przez producenta, w tym konkretnym przypadku i konkretnym silniku krzywdy mu nie zrobił.
 
tak jak napisał soszo do zwykłego dupowozu jak znalazł, a analiza pokazuje że nawet tanie rodzime oleje daja rade i lepiej kupic taki oryginalny olej niż dwa razy droższy i zastanawiac sie czy oby na pewno nie podrobiony bo butelka inna niż zawsze.
Ciekawe jak by wyglądał po 10000 km, bo mi specol 5w40 przy ok 7000 zrobił sie czarny jak smoła.
@Kaczorek79 nie wiesz czy ten tez zrobił sie taki przy tym przebiegu?
 
@Kuba
Moim zdaniem tempo degradacji oleju to głównie kwestia indywidualna dla konkretnego silnika. Inne oleje wytrzymywały dłużej bez drastycznej zmiany barwy?

Ok, można wysnuć taki wniosek z powyższej analizy, że ten konkretny produkt Specol-a trzyma parametry w trakcie eksploatacji, ale dziwne, że trzeba rozwiewać takie wątpliwości w odniesieniu do poważnego producenta. Większe wątpliwości budzi nieprofesjonalne podejście do klienta, dziwny "styl marketingowy" czy dystrybutorzy wprowadzający potencjalnych klientów w błąd za pomocą "podrasowanych" parametrów z kart technicznych prezentowanych na stronie internetowej sklepu.
 
I właśnie z powodu takich wątpliwości wybieram oleje Lotosa. A tłumaczenie że Specol nie inwestuje w marketing bo bardziej zależy im na nowoczesnej lini produkcyjnej lub nie chcą podnosić ceny produktu jest nieprzekonujące. A dodatkowo ściema co do baz ( 100 % pao. Pełny syntetyk pao) powtarzana w sklepach internetowych tylko odpycha od producenta.
 
@denton88 w tym samochodzie bedzie drugi interwał, teraz jest lotos i zobaczymy. Co do barwy mojego specola to nie twierdzę że to jakaś tragedia że zrobił się czarny po 7000km, auto jeździło po mieście na odcinkach po 5-10km wiec to raczej cieżkie warunki. Ciekawi mnie czy specol @Skiper też zrobił się czarny i tak dobrze trzymał parametry.
@Dulin7
mam teraz lotosa i różnicy nie widzę, generalnie czy specol inwestuje w marketing to ich sprawa jak się reklamują. A co do baz 100% pao to na etykiecie tego nie znalazłem, a to że kilka sklepów pisze że to 100 pao to nie wina specola, jak by o motulu czy shellu tak pisali to też znaczy że tych produktów nie trzeba kupować?

Panowie a skąd tam tytan w analizie? błąd pomiarowy?
 
@Dulin7, gdzie masz tą "ścienne"?
Podlinkuj proszę konkretne opisy. Może być na priw.
Post automatically merged:

Panowie a skąd tam tytan w analizie?
Pozostałość po (chyba) royal purple.
 
Back
Top