Specol Hipospec GL-4 75W
Analiza ufundowana dzięki: @Jaro070 , @strudz , @soszo , @orzeszpole , @jerseyAdmin , @michalm83 , @musc , @DWojtek , @Maro99 , @Oskr5 oraz anonimowym darczyńcom. Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
Opis:
Olej jest praktycznie pozbawiony jakichkolwiek dodatków metalicznych. Podstawowe pierwiastki są w ilościach śladowych, podobnie jak bor i molibden. Poziom siarki, prawdopodobnie ze smaru na bazie siarki jest dość wysoki, ale nie wyróżnia się spośród innych olejów w tej lepkości. Biorąc pod uwagę wyniki badania na urządzeniu czterokulkowym olej spełnia zadania ochronne, na tyle na ile można ocenić na podstawie tego badania. Normalnie oleje przekładniowe mają albo bogaty pakiet dodatków metalicznych albo wysoką (ponad 1%) zawartość siarki. Tutaj nie ma ani jednego ani drugiego. Możliwe, że zastosowano mieszankę smarów których badania nam dostępne nie wykażą lub mieszankę baz która zapewni odpowiednie działanie oleju.
Trudno ocenić jak olej będzie się sprawował w dłuższym okresie czasu, można założyć że do wymian w interwałach wg starych zasad (czyli te 70-80 tysięcy kilometrów) spełni swoje zadanie. Jako olej "dożywotni" miałbym już wątpliwości.
Zdjęcia opakowania:
Analiza ufundowana dzięki: @Jaro070 , @strudz , @soszo , @orzeszpole , @jerseyAdmin , @michalm83 , @musc , @DWojtek , @Maro99 , @Oskr5 oraz anonimowym darczyńcom. Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
- API GL-4
- BMW MTF LT-3
- Ford WSS M2C200-D2
- VE G 052 527
- VW G 052 171, G 052 178, G 052 512, G 052 726, G 055 726, G 060 726, G 070 726
Hipospec GL-4 75W synthetic - Producent Specol Sp. z o.o.
Hipospec GL-4 75W synthetic przeznaczony jest do smarowania przekładni szczególnie hipoidalnych samochodów osobowych, w których producent zaleca stosowanie oleju syntetycznego o niskiej lepkości zwiększającej wydajność. Zalecany do użytku w skrzyniach biegów i zespołach przeniesienia napędu w...
specol.com.pl
Opis:
Olej jest praktycznie pozbawiony jakichkolwiek dodatków metalicznych. Podstawowe pierwiastki są w ilościach śladowych, podobnie jak bor i molibden. Poziom siarki, prawdopodobnie ze smaru na bazie siarki jest dość wysoki, ale nie wyróżnia się spośród innych olejów w tej lepkości. Biorąc pod uwagę wyniki badania na urządzeniu czterokulkowym olej spełnia zadania ochronne, na tyle na ile można ocenić na podstawie tego badania. Normalnie oleje przekładniowe mają albo bogaty pakiet dodatków metalicznych albo wysoką (ponad 1%) zawartość siarki. Tutaj nie ma ani jednego ani drugiego. Możliwe, że zastosowano mieszankę smarów których badania nam dostępne nie wykażą lub mieszankę baz która zapewni odpowiednie działanie oleju.
Trudno ocenić jak olej będzie się sprawował w dłuższym okresie czasu, można założyć że do wymian w interwałach wg starych zasad (czyli te 70-80 tysięcy kilometrów) spełni swoje zadanie. Jako olej "dożywotni" miałbym już wątpliwości.
Zdjęcia opakowania: