• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Sprinter 518 '07 3.0 V6 CDI DPF

Stark

Użytkownik
Samochód
sprinter 518
Witam,
Poszukuje dobrego oleju z normą dla ciężarówek? 228.31/51, nie wiem czy mozna stosowaca 229.X1.
Przebieg 400tys, obecnie zalewany 2x CASTROL VECTON FUEL SAVER 5W-30 E6/E9. Wczesniej oryginal MB 228.51
Pojemnosc okolo 12.5L
Wymiana co 30tys
Pobor ok 2.5-3L na 30tys
Mysle o przejsciu na 5W-40.
Cenowo tak do 600-700 zł maks
 
kiedys o tym oleju slyszlalem i ostatnio obdzwoniłem sprzedawców z Amsoil i nie ma nigdzie na stanie w PL.
A czy mozna przeskoczyc na norme 229,51? Ten silnik to jest to samo co w osobowka ale chyba z wieksza miska olejowa. OM642 Tylko czy te normy dla ciezarowek sa lepsze na longlife?
 
Są różnice miedzy normą 229.51, a 228.51
Przykładowe:
TBN dla osobówek minimum 6, dla ciężarówek minimum 7
Popioły dla osobówek poniżej 0,8 dla ciężarowych 1,0
NOACK dla osobówek 10 dla ciężarówek 12
 
Tego Amsoila polecam ale rzeczywiscie go nie ma obecnie w sklepach. Total FE 9900 ale to 20L trzeba kupić bo 5L nie ma. Moze Amsoil ale wersja 5W40 DEO ? Lekko budzet przekroczy
 
A ten AMSOIL 5W40 ADO Diesel Oil Turbo Truck ? Za 120 jest.
A czy taki Millers xf 5w30/40 wytrzymałby 30kkm w tym silniku?
 
Patrzyłbym na oleje do ciężarówek i, Rubia 9900 dobry pomysł, są jeszcze Texaco z serii Delo, Eurol GeoMAx, nowszy Marathol no i Mobil Delvac. Generalnie nowoczesne oleje do ciężarówek aby spełnić niski popiół (dpf / scr) zawierają niższy poziom wapnia ale wyższy poziom magnezu, dodatkowo trochę boru. Taki pakiet skutecznie działa na długich dystansach.
 
ja tez poszperałem na grupie sprintera i okazuje sie ze pozniej nagle w instrukcjach zaczeli dopisywac 229.51 a obecnie po dodaniu SCR 229.52.
Ja chyba pozostane przy 228.51
Chcialbym tego Amsoila ale nigdzie nie ma, nastepny w kolejce Total, a jesli chodzi Mobila Delvaca to gdzie pewne zrodlo?
 
TEXACO DELO 400 XLE HD 5w30 okolo 480zl za 20L mysle ze oplaca sie. Co prawda to HC z minimalnym PAO (10-15% z karty charakterystyki wynika) ale ma fajne parametry i to lepszy wybor niz oleje np ACEA C3
Delvaca LE nie wiadomo gdzie kupic bo 20L ponoc bardzo podrabiaja a Amsoil daje ciała z dostawą do PL bo brakuje już kilka miesiecy nie tylko MaxDuty ale mało jest reszty pozycji i ceny widze ze podskoczyly :(
 
Pragnę podkreślić, że nowoczesne oleje należące do III-ciej grupy, to nie te same, które są znane z lat 90 ubiegłego wieku, one się rozwinęły. Bez problemu spełniają normy producentów. Tylko w internecie krąży plotka, że to tylko "ulepszone oleje mineralne", a ludzie często zapominają, że nawet Polialfaolefiny pochodzą z ropy naftowej.


Apropos czytania kart charakterystyki, bo w internecie w dalszym ciągu krążą plotki: http://oil-club.pl/viewtopic.php?f=9&t=7#p57
 
Dzisiaj wpadł Amsoil Max-Duty Signature Series 5w-30.
Nie spodziewałem się, że kolor nowego oleju, będzie jak z silnika benzynowego po 10kkm czyli ciemno brazowy :)
IMG_20200117_150912.jpg
 
A do meecedesa GL 350cdi 2010 rok 224konie 310 tys km tez mozna go uzyc ?? Czy lepiej zostac przy amsoilu 5w40 afl european car formula - dziekuje za odp
 
Back
Top