• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Stukające hydro czy się przejmować?

Bear

Użytkownik
Samochód
E39 535iA 1996 / E39 520i 1998 / Honda civic vii 1.4is
Witam.
Ostatnio w m52 zmieniłem olej z specola gold 5w40 na shella hx7 5w40 również.
Na specu hydro potrafiły zatłuc chwilkę 1-2 sekundy przy pierwszym odpaleniu tylko i wyłącznie potem cisza, problem występował mniej więcej przy temp +5 i niższej.
Na hx-ie tłuką chwilkę dłużej 3-4 sekundy i problem występuje czasami po postoju 2-3 godziny wtedy stukanie hydro to dosłownie 0.5 sek.
Czy jest się czym przejmować czy temat zupełnie zignorować?
Skąd może wynikać taka różnica? Temperatury te same parametry oleju też te same 5w40.
Oleje raczej z pewnych zródeł także możemy pominąć kwestię podrobionego hx a specola raczej nikt nie podrabia. :)
Z góry dzięki za odp i pomysły.
 
Do pewnych źródeł Shella podchodzilym z dystansem . A o Specolu raczej mowy nie ma żeby był podrobiony
 
Zamawiałem z aparts.pl.
 
Wiem do czego pijesz problem z zaworkiem podstawy filtra.
Wyeliminowany juz dawno :) co ciekawe jak miałem z nim problem kontrolka paliła się 3-4 sek ale hydro były cicho było tylko słychać głośniejszy dzwięk pracy silnika.
Odpowiadając na pytanie silnik odpala po 1-1.5 sek kręcenia kontrolka gaśnie sekundę po tym jak złapie może szybciej.
 
Mam też problem z delikatnie tykajacymi popychaczami, u mnie pomogła mieszanka Ravenol VST plus Archoil 9100. Obecnie na Extreme Lubricants GTC 5w40 solo jest cisza mimo temperatur ;-)
 
Ale tykają cały czas czy tak jak u mnie tylko start?
U mnie potem jak się nagrzeje motor to na tym shellu chodzi mega cicho :D
 
Na zimnym ;-) teraz nie ma tego problemu
 
Ciekawe które "parametry" oleju odpowiadają za taką sytuację może ktoś będzie w stanie to wytłumaczyć.
 
Ja obstawiam, że lepkość strukturalna CCS.
Post automatically merged:

VST ma ten parametr - 4700 mpa*s
Extreme Lubricants GTC - 3509 mpa*s

Generalnie im mniej tym lepiej. Na Neste city pro 5w40, gdzie parametr miał 6000 potrafiło klepnać i to zdrowo.
 
Last edited by a moderator:
Nie jest tak w tym przypadku, lecz konkurencyjne względem siebie oleje mają czasem podany CSS mierzony w różnych temperaturach. Trzeba uważać na to porównując karty.
 
Przy SAE 5W-40 mierzony jest przy -30°C max 6600 mPas, wiec nie moze byc mierzony w roznych.
 
Czyli przynajmniej teoretycznie np takie 5w30 powinno mieć zdecydowanie mniejszy CSS?
Nie wspominając o np 0w30?
 
Jak napisałeś tylko w teorii, tutaj należy porównać konkretne oleje. Przy PAO te wartości są z reguły niższe w porównaniu do HC, ale są wyjątki np. Amsoil Signature Series 0W-40 przy - 35°C ca. 6000 mPas, lecz tutaj zastosowali PAO o wyższej lepkości.

I dlaczego SAE 5W-30 ma mieć automatycznie niższa lepkość strukturalna? Źle to interpretujesz.
 
Last edited by a moderator:
A dopytam jeszcze zawracać sobie tym głowę?
Motor leciwy dokręcam 600tyś km raczej nic tam nie było robione u mnie od około 120 tyś km i ja nic nie robiłem.
To dosłownie pare sek po odpaleniu i cisza.
 
ja bym sie nie przejmowal, silnik ma sporo nalatane, zmieniaj olej na czas i jezdzil na spokojnie... Jak bedzie remont potrzbny to trzeba zrobic i tyle..
 
Jak bedzie remont potrzebny to się z nią pożegnam :)
A olej zmieniam co 7-8k km.
W zasadzie lekko ciemnieje na bagnecie i dowidzenia.
@poziom1989 zawsze przed każdą wymianą.
 
to tymbardziej jezdzic, nie ma co sie przejmowac :D moj silnik napewno nie dozyje takiego przebiegu...
 
Back
Top