• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Stukający popychacz 2.0 TDI CR

Oskr5

Użytkownik
Samochód
BMW E39 520i, Honda Civic IX
Witam wszystkich.
Pacjent to Skoda Superb rocznik 2009.
Silnik 2.0 TDI CR kod silnika : cbbb.
Przebieg 215 tyś km.

Kupiliśmy go w salonie więc przebieg autentyk. Olej wymieniany regularnie co 10-15 tyś km. Zalany Orlen Max Expert V 5W30. Przebieg na oleju około 3000 km.
Po rozruchu na zimno zauważyłem cykanie pojedynczego popychacza zaworowego - hydraulicznego oczywiście. Podkładki pod wtryskiwaczami niedawno wymieniałem, także wykluczam ten temat. Zresztą nie było takiej potrzeby, po prostu zrobiłem to prewencyjnie z racji wieku samochodu. Oleju nie ubywa, a po rozgrzaniu popychacz przestaje wydawać dźwięki. Silnik pracuje bardzo ładnie (oczywiście po rozgrzaniu) ma moc, i jest od jakiś 10 000 km wspomagany dodatkiem do paliwa AR 6900-D max. Przeglądy i naprawy dokonuję w tym aucie osobiście, więc nie ma mowy o jakiś niedopatrzeniach jeśli chodzi o kwestię poprawności serwisu typu wlanie złego oleju itd...

Moje pytanie brzmi : Co sądzicie o zastosowaniu AR9100 do silnika, aby wyciszyć popychacz po porannym rozruchu?

Słyszałem takie opinie że ma bardzo dobry wpływ na popychacze hydrauliczne . Może miał ktoś kiedyś taką sytuację i zastosowanie tego środka pomogło? Osobiście wyciszyłem na kilka tysięcy kilometrów popychacz kiedyś w Mitsubishi stosując ceramizer. Ale tutaj nie chciałbym pójść tą drogą, i raczej skłaniam się ku rozwiązaniu takim jak Archoil. Wiadomo że najlepiej by było wymienić komplet popychaczy. Tylko silnik jest w stanie idealnym, nie pobiera oliwy, jest idealnie czysty w środku. A tutaj taki kawał mi zrobił 👺.

Dzięki z góry za porady 😉
 
Jesteś pewny że to popychacz a nie wtrysk? Miałem uszkodzone wtryski w 2.0 HDi i gdyby nie jeden ogarnięty diesel majster to do dziś bym myślał że wóz po prostu chodzi twardo i metaliczne na zimnym. O ile by jeszcze jeździł bez dziury w tłoku.
 
Ech przeniosłem temat do działu dodatków ponieważ @Oskr5 chce leczyć tą przypadłość ARem i teraz nie jestem pewny czy dobrze zrobiłem. Zwykle popychacz wycisza się po kilku, kilkunastu sekundach. Jeśli trwa to dłużej to rzeczywiście może nie być to popychacz.

Jednak OP jest mechanikiem to chyba powinien to poprawnie zdiagnozować.
 
Może być temat odnośnie dodatków. Teraz przypomniało mi się że Liqui Moly produkuje taki preparat do wyciszania popychaczy który ma je przeczyścić i w jakiś tam sposób zregenerować ( to oczywiście mało prawdopodobne). Jestem prawie pewny że to popychacz , gdyż stukania ten dźwięk nie przypomina. Bardziej takie cykanie o stałej częstotliwości. Wiem jak potrafi stukać wtryskiwacz w common railu, i jaki jest dźwięk spalania stukowego w dieslu. A wiem że w tych silnikach popychacze potrafią wydawać dźwięki przy przebiegach powyżej 200 000 tyś. Ich wymiana to raczej standard. Nawet producent przewiduje taką czynność powyżej 180 000 km przebiegu. Może ktoś zaproponuje jeszcze jakiś inny dodatek albo rozwiązanie?
 
Chyba było już o tym, o takich dodatkach ale dyskusja trafiła do archiwum.
 
To że się z tym nie spotkałeś, nie znaczy tak od razu że nie było 😃 .Chodziło mi oczywiście o charakterystyczny stukot który wydaje silnik Diesla gdy ma podaną nieprawidłową mieszankę. Mówi się na to spalanie stukowe, nie wiem jak to inaczej określić. Jeśli w jakiś sposób inaczej możesz nazwać to zjawisko to pisz śmiało. Ale nie tego dotyczy ten temat, także za mocno nie zbaczajmy .
 
Nie no, jaja se robię :)
Nie spotkałem się z takim określeniem i nie wiem jak wygląda opisywany w ten sposób dźwięk silnika.
Spotkałem się natomiast z określeniem "młotkowania diesla". Najbardziej słyszalne w 1.6HDI, gdy mocno obciążysz silnik na niskich obrotach.
Słychać wtedy taki dźwięk, jakby ktoś ciężkim młotem walił w metalowy kloc.

EOT.
 
gdy mocno obciążysz silnik na niskich obrotach.
Słychać wtedy taki dźwięk, jakby ktoś ciężkim młotem walił w metalowy kloc.
Oooo... to jest to . Młotkowanie Diesla - dodam do swojego słownika 😉 . Muszę sprawdzić na wszelki wypadek korekcje wtrysków na zimno, ale jestem przekonany że to popychacz na chwilę obecną.
 
Ten produkt Liqui Moly (nr 8345) lepiej potraktować jako środek profilaktyczny raz na jakiś czas, niż coś co miałoby zregenerować już bardziej zużyte popychacze. Po grubo ponad 200 tys. km hydropopychacze mają prawo jak najbardziej mieć oznaki zużycia. Warto otworzyć górę i się przekonać.
Protip na przyszłość: hydropopychacze lubią, gdy stan oleju jest bliski maksymalnego dopuszczalnego poziomu, a sam olej jest w miarę świeży. Zalecam wymianę przyzwoitego oleju przy max 10 tys. km lub 10 miesięcy, gdy robione niemal same trasy, tudzież co 8 tys. km / 8 m-cy gdy robione głównie trasy z pewną domieszką jazdy po mieście / powiecie, lub co 6 tys. km / 6 m-cy, jeśli jazda miejska / powiatowa stanowi połowę lub więcej przebiegów.
 
Podobna sprawa jest/była u moich rodziców w 2.0 TDI CTHC, jednak po systemaczynych wymianach oleju z płukanką temat się uspokoił.
Zmieniaj olej co 10 tkm, płukanka i powinno być ok. Aktualnie u rodziców zalany Orlen V i jest spokój przy rozruchu, gdzie wcześniej był Castrol co 30 tkm(przed zakupem) i Valvoline 15 tkm.

Aktualnie ponad 200 tkm na blacie i motor przy rozruchu cicho pracuje.

Zalej mocniejszą płukankę przed wymianą oleju typu Xado Vita Flush lub ar2820.
 
Olej wolno przepływa w hydraulicznych popychaczach, w zasadzie się napełniają.
I dużo osadu zostaje , warto pogonić płukanką co drugą wymianę

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Tutaj akurat olej był wymieniany regularnie i silnik jest czysty w środku. Płukanka nigdy nie była stosowana. Może warto spróbować faktycznie.
 
Sprawdzałeś "ołówek" napędzający pompę oleju?
Ołówek był wymieniany w zeszłym roku. Był nawet w dobrym stanie jak na taki przebieg. Wymieniony został profilaktycznie z racji przebiegu. Chyba mam nawet gdzieś zdjęcie. Równo 200 000 km nalotu, w cyklu mieszanym przeważnie.
 

Attachments

  • IMG_20220716_125419_030.jpg
    IMG_20220716_125419_030.jpg
    3,1 MB · Odwiedzin: 73
  • IMG_20220716_125455_760.jpg
    IMG_20220716_125455_760.jpg
    2,8 MB · Odwiedzin: 72
Sprawdziłem dzisiaj korekty na wtryskiwaczach po rozruchu na zimno i na ciepło. Wyniki rewelacyjne jak na ten przebieg. Od 10 tyś km jeżdżone na dawce 1 ml na 1 litr AR 6900 D- max. Po rozgrzaniu silnika nie słuchać słychać cykania, także najprawdopodobniej to jednak popychacz. AR2820 zamówiona i będzie płukanie silnika ( zrobię kilka kilometrów na płukance zgodnie z zaleceniami) . Dzięki wszystkim za zainteresowanie i chęć pomocy 👍. Oczywiście dam znać jak rezultaty po płukaniu.
 
Płukanka zrobiona. Wlałem do rozgrzanego do temperatury pracy silnika i przejażdżka kilka km. Później na postoju 20 minut z "przegazówkami". Olej po 3 tys km zleciał czarny jak smoła( jak to w dieslu) .Po zmianie oleju z filtrem (Orlen ME V) zrobione ok 40 km - olej nadal czysty. Nigdy tak nie było, szybko robił się czarny. Także działa bardzo dobrze. Dzisiaj poranny rozruch i różnica kolosalna. Słyszałem delikatne cykanie, lecz w porównaniu z tym stukotem przez zabiegiem to niebo a ziemia... Zresztą w takiej sytuacji słuch jest wyczulony, i można doszukiwać się niewiadomo czego 😉... Zobaczymy jak będzie z czasem. Póki co jest ok . Dzięki jeszcze raz Panowie 👍
 
Witam wszystkich.
Pacjent to Skoda Superb rocznik 2009.
Silnik 2.0 TDI CR kod silnika : cbbb.
Przebieg 215 tyś km.

Kupiliśmy go w salonie więc przebieg autentyk. Olej wymieniany regularnie co 10-15 tyś km. Zalany Orlen Max Expert V 5W30. Przebieg na oleju około 3000 km.
Po rozruchu na zimno zauważyłem cykanie pojedynczego popychacza zaworowego - hydraulicznego oczywiście. Podkładki pod wtryskiwaczami niedawno wymieniałem, także wykluczam ten temat. Zresztą nie było takiej potrzeby, po prostu zrobiłem to prewencyjnie z racji wieku samochodu. Oleju nie ubywa, a po rozgrzaniu popychacz przestaje wydawać dźwięki. Silnik pracuje bardzo ładnie (oczywiście po rozgrzaniu) ma moc, i jest od jakiś 10 000 km wspomagany dodatkiem do paliwa AR 6900-D max. Przeglądy i naprawy dokonuję w tym aucie osobiście, więc nie ma mowy o jakiś niedopatrzeniach jeśli chodzi o kwestię poprawności serwisu typu wlanie złego oleju itd...

Moje pytanie brzmi : Co sądzicie o zastosowaniu AR9100 do silnika, aby wyciszyć popychacz po porannym rozruchu?

Słyszałem takie opinie że ma bardzo dobry wpływ na popychacze hydrauliczne . Może miał ktoś kiedyś taką sytuację i zastosowanie tego środka pomogło? Osobiście wyciszyłem na kilka tysięcy kilometrów popychacz kiedyś w Mitsubishi stosując ceramizer. Ale tutaj nie chciałbym pójść tą drogą, i raczej skłaniam się ku rozwiązaniu takim jak Archoil. Wiadomo że najlepiej by było wymienić komplet popychaczy. Tylko silnik jest w stanie idealnym, nie pobiera oliwy, jest idealnie czysty w środku. A tutaj taki kawał mi zrobił 👺.

Dzięki z góry za porady 😉


U mnie podobnie stukało po wymianę świec żarowych taka koincydencja. To był wtryskiwacz a tez obstawiałem mechanikę. Przelany chemią jak ręka odjął. - korekty wzorowe - bo tylko tak mogę diagnozować na aucie.
 
U mnie podobnie stukało po wymianę świec żarowych taka koincydencja. To był wtryskiwacz a tez obstawiałem mechanikę. Przelany chemią jak ręka odjął. - korekty wzorowe - bo tylko tak mogę diagnozować na aucie.
Dokładnie, pierwsze co należy sprawdzić korekty na wtryskach. Jeśli wtrysk by tak głośno stukał to można też złapać za rurkę doprowadzającą do niego paliwo. Oczywiście metalową przy samym wejściu do wtrysku. Powinno być wyczuwalne stukanie (wibracje) dużo bardziej niż na pozostałych wtryskiwaczach. Kiedyś miałem taki skrajny przypadek w Mitsubishi L200. Brzmiało to jakby ktoś młotkiem stukał i to naprawdę konkretnie .
 
Przyczyną stukania może być sam wtryskiwacza z powodu zabrudzeń lub zabrudzenia komory spalania i niedomknięcia zaworu wówczas brak odpowiednich parametrów błyskawicznie odcina paliwo stad awaryjna, głośna reakcja sprawnego wtryskiwacza.

Tak jak wydedukowałem i pomogło.
 
Back
Top