• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Suzuki Swift 1.5

iraD

Nowy użytkownik
Marka samochodu
Suzuki Swift
Budżet/ile litrów
200/4
Styl jazdy
Silnik
1,5
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
niewiem
Jaki olej masz obecnie
5w30 shell helix
Witam,

Zbliza mi sie wymiana oleju i chcialbym zmienic na 5w40, ale czy to dobry wybor??
Jelsi tak na jakiej marki i czy sam olej czy olej+dodatek.

pozdrawiam
 
Instrukcja do Swifta nie przewiduje 5W-40 wiec ja bym został mną 5W-30. Co do oleju to Shell będzie ok, nie ma sensu zmieniać marki. Jezeli chcesz coś innego to możesz spróbować polskie oleje w tej lepkość i z normą API SM albo SN. Ewentualnie np Castrol, taki jakiego ja mam teraz zalanego.
 
Zostań przy tym Shellu (mam go u siebie w Swifcie).Przy kolejnym serwisie rozważam zalać naszego Orlena XD 5W30 ( analiza dostępna na forum).
Jak wspomniał @jerseyAdmin instrukcja nie przewiduje 5W40.⬇️
View attachment 20200126_183525.jpg
 
W mojej instrukcji też nie ma 5w40 na pasku ale stosuję taką lepkość, ze względu na krótkie odcinki dojazdów do pracy 15km, gdzie może dochodzić do rozcieńczenia oleju to raz a dwa, że mam spory pobór oleju i tutaj kłaniają się względy ekonomiczne gdyż w większości przypadków oleje 5w40 są tańsze w zakupie więc zostaje trochę 💰 na dolewki ;)
Jeśli kolega @iraD ma u siebie podobną sytuację to może rozważyć lepkość 5w40, jeśli silnikowi nic nie dolega i są dłuższe przejazdy to 5w30 jak zaleca instrukcja.
 
Spory pobór to ile?
 
No to sporo. Stosujesz płukanki? Może pomóc.
 
Tak, oprócz płukanek stosuję też krótsze interwały. Kilka osób z tego forum doradziło mi co i jak w moim temacie z doborem oleju, dzięki za chęć pomocy :)
 
czyli lepiej zostac przy tym co stosuje obecnie, chociaz z tego co widzialem na forum suzuki pisza zeby lac 5w40 bo wyzej sie kreci japonczyka
 
To,że japońce wyżej się kręcą nie ma znaczenia. Bez obaw lej 5w30.
Z całym szacunkiem ale z forum Suzuki za dużo sie nie dowiesz (miałem parę pytań do tamtejszych znawców marki i nic sie do dowiedziałem).
 
Kręcenie nie ma wpływu na dobór oleju. Gdyby obroty miały to motocykle musiałby chyba lać oleje przekładniowe :D To jeden z wielu dziwnych mitów krążących po światku olejowym, pewnie z czasów gdy większość olejów była takiej sobie jakości w porównaniu z dzisiejszymi smarowidłami.

Silnik masz dostosowany do niskich lepkości, to zresztą domena azjatyckich jednostek napędowych i możesz śmiało lać 5W-30, kręcić do odcinki i cieszyć się jazdą.
 
dzieki wszystki za info,
Dziwne jest tylko ze jak wybieram olej na stronie shell, to do 1.5 fwd jest zalecany 5w30 a gdy wybiore ten 1.5 4x4 to jest 5w40
 
Na wyszukiwarki nie patrz bo czasem pokazują bzdury.
W Twoim przypadku w fwd i awd występuje ten sam motor.
 
Back
Top