• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Suzuki V-Strom DL650 / 2006

Kizashi

Użytkownik
Lokalizacja
Ełk
Samochód
Mazda 6 GJ 2.5 PB
Marka motocykla
Suzuki DL650
Budżet/ile litrów
150 zł / 2.7l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
650ccm
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API SF lub SG 10W-40
Jaki olej masz obecnie
RAVENOL MOTOBIKE 4T ESTER 10W40
Witam,

Pytanie o olej do motorka, który ma obecnie 66kkm nalotu i zalany jest Ravenolem (przed zmianą poszła płukanka "motocyklowa").
W planach na wiosnę kolejna wymiana na FUCHS Silkolene SUPER 4 10W-40 XP

Może coś innego, lepszego, polecicie do tego silnika?
 
Chyba bezkonkurencyjny cena/jakość jest Shell Advance Ultra 4T 10W40,
Bardzo dobrym olejem jest też Fuchs Silkolene Pro4 10W40
Ja bardzo sobie chwalę Castrole z serii Power1 Racing.
A najbliższy serwis olejowy, mój Sprint dostaje...Orlen Platinum Rider 10W40, stosowałem go już w kilku poprzednich motocyklach.

Poważnie, jeździsz tym sztormiakiem w tak ekstremalny sposób, żeby istniała konieczność stosowania tam jakichś wybitnie wymyślnych olejów?

Ten Ravenol jest w ch. drogi, a nie oferuje niczego więcej, niż taki 5100. Jeżeli czujesz już koniecznie potrzebę lania jakichś wynalazków, to w całkiem dobrej cenie bywa ostatnio do wyrwania Motul 300V 10W40.
 
Ravenol, tylko tymczasowo został zalany do przepłukania silnika.
Myślę o Silkolene, ale ten Pro4 nie ma API SF lub SG i już nie wiem czym się kierować - normę SF spełnia Super4

Tak np. na stronie Valvoline, pierwszy wybór to VR1 Racing Oil 10W-60 który również nie ma "mojej" normy
 
Standardowo, Valvoline Synpower 10W40 4T. Wybieraczka pokazuje głupoty, aczkolwiek są ludzie nawet lejący i takie oleje do motocykli.
 
Tak jak kolega @Triumphator polecił: Shell Advance Ultra 4T 10W40 (jest analiza na forum), lub Fuchs Silkolene Pro 10W40 :) Teraz na wiosnę mam już kupionego Shella, ale korci mnie tez wypróbować Eurol'a Sportbike 10W40.

@Kizashi te normy, które podajesz są po prostu stare, pewnie z instrukcji, teraz większość olejów ma API SN.
 
Last edited:
nie ma API SF lub SG i już nie wiem czym się kierować
Oznacza to tylko tyle, że silnik Suzuki ma tak małe wymagania względem jakości oleju, że ten olej ma w silniku po prostu być 🙂.

Poważnie, przelałem mnóstwo olejów przez różne motocykle i ja jestem Shellem zachwycony, bo nawet w najbardziej zatwardziałych jednostkach na tym oleju skrzynia i sprzęgło pracują lepiej, a w przypadku olejów motocyklowych, głównie kierował bym się właśnie pracą skrzyni, bo dla silnika to w zasadzie bez znaczenia, w zasadzie ciężko teraz o olej poniżej API SL, większość to już praktycznie SN, SN PLUS.

korci mnie tez wypróbować Eurol'a Sportbike 10W40.
Też za mną od pewnego czasu chodzi ten olej, ale kwestia tego, że stanik preferuje raczej SAE50. Na razie, próbnie spróbuję zalać Orlena, żeby zobaczyć jak będzie wyglądał powrót na "czterdziestkę". Mają z tej serii 5W50, ale IMO to już za duży rozstrzał, jak dla silnika, który potrafi trzymać ponad 110°C 😉
 
Back
Top