• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Suzuki Vitara Hybrid 1.4 turbo

Emeryk113

Użytkownik
Samochód
Suzuki Vitar Hybrid 1.4
Marka samochodu
Suzuki Vitara Hybrid 1.4 turbo
Budżet/ile litrów
200/3.6
Styl jazdy
Silnik
K14D
Data produkcji
2020
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W-20 lub 5W-30 SN
Jaki olej masz obecnie
ECSTAR F9000 5W-30
Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Suzuki Vitara Hybrid 1.4 turbo. Silnik benzynowy z filtrem GPF i z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Instrukcja wymaga oleju: 0W-20 lub 5W-30, SL, SM, SN; A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5.
Auto nowe na gwarancji, w ASO leją olej ECSTAR F9000 5W-30 który jest słabo dostępny na rynku. Przejrzałem trochę olejów i wytypowałem kilka:
1. LOTOS QUAZAR C2+C3 5W-30
2. LOTOS QUAZAR DYNAMIC DX
0W-20;
3. LOTOS QUAZAR DYNAMIC
508/509 0W-20;
4.ORLEN PLATINUM PRO XJ
5W–30
5. Shell Helix Ultra Professional
AM-L 5W-30;
6. Shell Helix Ultra Professional AG 5W-30;
Brałem pod uwagę zalecenia producentów olejów pod kontem ochrony filtra GPF oraz to co zaleca Suzuki.
Jakie są Wasze opinie na ten temat, może jakieś inne propozycje.
Pozdrawiam.
 
Dziwne te wymagania odnośnie klasy oleju ...
Jaką moc ma ten silnik i czy nie jest to jednostka fiatowska lub mająca takie korzenie?
Ja tam widzę lekkobieżny olej o obniżonej ilości popiołów (Cx), może być 5w30 z kompozycją dodatków przeciwdziałającą LSPI.
Tymczasem mamy wszystkie normy olejów wysokopopiołowych i GPF w układzie wydechowym.
 
Tak to sobie suzuki wymyśliło. Jest dość świeża analiza u Rosjan Ecstar F9000 0W20. Można powiedzieć olej wysoko "zmetalizowany". Popiół 0.99%
 
Instrukcja jak to w japońcu - co nie wlejesz będzie dobrze. Ale startował bym od razu z najniższej lepkości i podwyższał jeżeli byłoby coś nie tak.

Quazarów raczej nie dostaniesz, chyba że masz jakieś chody, te oleje to nawet ciężko jako podróbki kupić, co dopiero oryginał. Ale jeżeli ci się uda, to możesz brać, są bardzo dobre.

Orlen Platinum XJ - świetny olej, ale... 70 złotych za litr. Minimum. I do kupienia tylko na stacjach Orlen. Olej bardzo dobry, ale zdecydowanie za drogi. Skórka nie warta wyprawki wg mnie no i 4 litry przekroczą budżet.

Może Bizol T 0W-20 albo Liqui Moly Special Tec 0W-20? Ewentualnie Neste Pro 0W-20.

Jak koniecznie chcesz 5W-30 to Shelle które wymieniłeś będą ok.
 
Dziwne te wymagania odnośnie klasy oleju ...
Jaką moc ma ten silnik i czy nie jest to jednostka fiatowska lub mająca takie korzenie?
Ja tam widzę lekkobieżny olej o obniżonej ilości popiołów (Cx), może być 5w30 z kompozycją dodatków przeciwdziałającą LSPI.
Tymczasem mamy wszystkie normy olejów wysokopopiołowych i GPF w układzie wydechowym.
Silnik to raczej konstrukcja Suzuki, może tylko nazwa mylić "Booster Jet" a Fiat " T-Jet". I może tyle podobieństwa. Moc silnika 129 KM.
 
Hm i co Ci tu doradzić...?
Może oleje tej klasy co w ofercie ma motul?
Spełnia api producenta (sp jest najnowsza), ma pakiet pod lspi.

Do wyboru 2 lepkości:


 
Na pewno szukać będę OW-20, bo ten w pierwszej kolejności zaleca instrukcja, chociaż nie wiedzieć czemu ASO Suzuki leje 5W-30
 
Odświeżę temat trochę się wydarzyło w tej materii. Otóż na pierwszym gwarancyjnym przeglądzie zalali w ASO 5W-30. Po roku również taki sam.
Wymieniłem wlany w ASO 5W-30 na przeglądzie na 0W-20 tak jak mówi instrukcja.
Po przejechaniu 350 km na tym oleju zmiany w pracy silnika na plus:
- silnik na biegu jałowym pracuje
ciszej i nie ma nadmiernych
wibracji;
- spalanie spadło o około 0.5-0.6 l/100 km nie zmieniając stylu jazdy;
- lepsza dynamika;
- na wysokich obrotach silnik nie
wyje, jest znacznie ciszej;
- spadła temperatura robocza, co
da sie zauważyć na wskaźniku
temp.
Na oleju 5W-30 zrobiłem 3500 km od ostatniej wymiany i po zlaniu był dość mocno ciemny.
Ogólnie rzecz biorąc zmiana oleju poprawiła kulturę pracy silnika na taką, jaka była w czasie zakupu Vitary rok temu.
 
Last edited:
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Na pewno w czołówce będą Mobil1, Shell tej lepkości.
 
ASO Suzuki, zanim wprowadziło Ecstara, korzystało z olejów silnikowych i przekładniowych Shella, a czasem również z przekładniówek Castrola.
 
ASO Suzuki, zanim wprowadziło Ecstara, korzystało z olejów silnikowych i przekładniowych Shella, a czasem również z przekładniówek Castrola.
i wszędzie lało 5w30, mimo innych zaleceń ;)
 
5W-40 też. W ASO w Warszawie taki lali (info na fakturze).
 
Nowe Suzuki z silnikiem K15D jest zalewane olejem 0W16 - po pierwszym 1000 km należy się zgłosić do ASO w celu wyiany oleju - w instrukcji napisano że zalecają 0W20.
 
@velsatis nie tylko w Vitarze. W moim Swifcie z K12D też był 0w16 a po tysiącu zalali 0w20 (choć chcieli lać 5w30)
 
Back
Top