• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Swap turbo z 2.5 TDS do 2.0 HDi RHY - szukam warsztatu

CallMeDezy

Użytkownik
Lokalizacja
Kaszëbë
Samochód
2000 Peugeot 406 2.0 HDi RHY, 2003 Nissan Almera N16 1.5 dCi k9k 722, 2003 Fiat Panda 169 1.2 188A4000, 2010 Citroen C4GP 2.0 HDi RHE, 2019 Fiat Fiorino 1.4 350A1000 + LPG, 2005 Peugeot 307cc 2.0 RFJ
Siemano :)
Powoli zbliża się koniec życia turbo, które u mnie łatwo nie miało, a nikt nie wie jak było użytkowane wcześniej. Odkładałem to dość długo, bo nie mogłem znaleźć odpowiedniego na swap do mojego auta, ale na grupie HDi tuning na fb ziomek się chwalił, że na turbo z tytułu tematu trzyma mu 2bar doładowania i po modach układu paliwowego wydmuchał mu 189/427 w 206 - to już musi się zbierać. U mnie paliwo jest seryjne, ale jest jeszcze jakiś zapas, który chcę właśnie zrekompensować turbiną - seryjna powyżej 3000rpm zrzuca doładowanie z zadanego 1.5bar do stockowego 0.8. Jestem spod Gdańska i szukam kogoś w okolicy, kto podejmie się takiego swapu. Swego czasu dzwoniłem do turboelity za poleceniem mojego mechanika, lecz powiedzieli jasno że Peugeotów nie modowali i nie podejmą się adaptacji innego turbo, mogą jedynie robić serię. Macie może namiary na kogoś, kto by się tym zajął? Może od razu z jakąś chociaż orientacyjną wyceną? Nie jest to temat na wczoraj, bo muszę też przygotować sobie fundusze i ewentualny pojazd zastępczy na czas wymiany, ale chciałbym już się mniej więcej rozeznać w temacie. Z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam i miłego długiego weekendu życzę Wam wszystkim :)
 
Last edited:
Czekaj, RHY to ten 90-konny? Że samą turbiną zrobił z 90KM prawie 190 kobył? Jakoś mi to się nie spina z tym, co musiałem zrobić ze 136 konnym 2.0TDCi, żeby pociągnąć go na 197KM.
Kolejna kwestia, że 400Nm to już taki rozsądny max. dla skrzyń biegów montowanych do tych jednostek.

Weź zorientuj się u jakiegoś tunera ile robią z tego silnika na fabrycznych gratach, bo może turbinę odcina tylko programowo, jak w HDi 163KM vs 140KM.
 
Tak, RHY to 90km z turbo bez zmiennej geometrii. Chłop tam robił oczywiście więcej - pompa CR, większy cooler niż fabrycznie w 110hp, sprzęgło w kevlarze, dolot, wydech... Nie chodzi mi koniecznie o taki wynik, ale bardzo mi teraz przeszkadza to, że w zasadzie zakres używalnych obrotów kończy się na około 3200rpm, wyżej spada boost, zaczyna trochę kopcić na czarno i czuć, że nie jedzie tak jak niżej. 136km to w PSA RHR i one się robią tak samo jak 150 i 163 z tego co kojarzę, czyli też okolice 200km samym softem, ale tu jest kompletnie inny osprzęt, głowica 16v, zmienna geometria itd. Tak jak mówię - niekoniecznie chodzi o niewiadomo jaką moc i moment, chciałbym uzyskać bardziej gładki i jednostajny przebieg mocy i momentu, a oczywiście ich wzrost będzie niejako efektem ubocznym większej turbiny. Myślę, że około 150/340 z niego wyjdzie i więcej już raczej nie ma co grzebać, bo kończy się między innymi układ paliwowy.
 
136km to w PSA RHR i one się robią tak samo jak 150 i 163 z tego co kojarzę, czyli też okolice 200km samym softem
DW10 BTED4, czyli 2.0 TDCi w Foce MK2, 200KM na fabryce to zrobisz w DW10C, DW10 może w okolice 170KM uda się pociągnąć. Ja u siebie robiłem Dolot, turbo w hybrydzie, wtryski, wydech, IC i dopiero dojechałem w okolice 200KM. Niestety skończyło się na tym, że sprzęgło na kevlarze wytrzymało, skrzynia nie ;).
 
turbinę odcina tylko programowo, jak w HDi 163KM vs 140KM.
właśnie w tym rzecz, że tu program nic nie ma do turbo, bo jest sterowane tylko mechanicznie przez WG
 
No a do czego służy WG, jak nie do wysterowania prędkości obrotowej turbiny, żeby jej nie przekręcić?
 
Tak, ale tutaj jest to sterowane w 100% mechanicznie, jest tylko gruszka do której idzie ciśnienie z zimnej strony turbo, komputer niczym tu nie steruje.
 

Attachments

  • 1667091752678.png
    1667091752678.png
    829,3 KB · Odwiedzin: 135
Jak założysz większe turbo, które dmuchnie Ci powyżej 3000tyś, to pewnie będziesz miał większą turbo dziurę, tym bardziej że to WG a nie VG. Za chwilę będzie Ci przeszkadzać że nie jedzie "z dołu" a przy 2500 wyrywa. A jak dasz więcej paliwa z dołu, żeby to trochę zniwelować to będzie czarno.
 
@Waldi wykres z tej 206 o której mówię wygląda dość obiecująco, już przy 2100rpm jest 280nm, u mnie jest 307 w peaku z tego co kojarzę przy około 2300rpm.
 

Attachments

  • 1667138036807.png
    1667138036807.png
    834,7 KB · Odwiedzin: 126
A masz układ paliwowy Bosch czy Siemens. Jak Bosch, to poszedłbym w jakieś turbo z VG, przeprogramował lub wymienił sterownik i dołożył zawór sterowania geometrią (lub wykorzystał ten od EGRa) . Miałbyś lepszy dól niż z WG i programowo mógłbyś ustawiać ciśnienia doładowania. Można gdzieś dodać/ująć, żeby nie kopcił. Tak to tylko będziesz mógł ustawić ciśnienie przy którym otwiera się klapa upustowa i tyle...
Gość zrobił dolot, wydech itd. U Ciebie identyczne turbo może nie wstawać tak samo.
 
U mnie jest Bosch na szczęście. Dolotem tu za dużo się nie zdziała, fabrycznie jest jedna plastikowa rura na której można zostawić MAF i położyć jakiś stożek, nic więcej nie ma sensu. Bardzo chętnie bym założył turbo VG jeśli ktoś mi to zrobi, no i wtedy też pewnie jest mowa o innych pieniądzach niż przy swapie turbo WG z innego wozu. Wydech też mam przelot 55mm, sprzęgło kevlar więc jest w miarę gotowy na kolejne mody, a przynajmniej z przelotem turbo powinno sensownie wstawać. Z resztą już seryjne bardzo sensownie się budzi przy 1400-1500rpm, ostatnio jak wyprzedzałem z 70 i chciałem wrzucić piąty bieg, to nie mogłem go znaleźć i okazało się że z niego wyprzedzałem, byłem dość mocno zaskoczony.
 
Większe będzie budzić się później.
Czy seryjny czujnik ciśnienia w kolektorze nie jest do 1,5 bara?
Nie myślałeś o głowicy od RHW? Trzeba by sprawdzić czy podejdzie.
Jest to silnik DW10A ale 16V. Upchnął byś więcej powietrza. :)
 
Last edited:
Myślałem o głowicy 16V ale od 2.2 HDi, o RHW w ogóle pierwsze słyszę. Czujnik ciśnienia komputera też nie interesuje, bo fabrycznie go nie było, ewentualnie trzebaby było go jakoś włączyć w programie i wymienić na "mocniejszy" fizycznie.
 
Pewnie od RHZ kompa albo wsad by trzeba było wrzucić.
Aktywny byłby i czujnik ciśnienia i zawór VG.
 
Soft z RHZ + oczywiście wirus chyba powinien wystarczyć, po świętach będę robił rozeznanie i podzwonie po jakichś tunerach co oni mają w tym temacie do powiedzenia. Jeśli faktycznie da się tu swapować turbo z VG to byłoby dużo dużo łatwiej, ale nadal nie wykluczam opcji z samą turbiną z TDSa.
 
Możesz w Gdańsku zapytać w Tune-Up, po sąsiedzku jest Mierniczak i oni oprócz mechaniki robą różne zmoty, a Robert to dobrze wystroi po, aczkolwiek tanio nie będzie. Tak na marginesie tą sprężarką z tds-a bym się tak bardzo nie jarał- to stary kondon z ciężkim wirnikiem i późno wstaje. Nawet na tym wykresie widać że to późno się budzi, dołem poniżej 2000 obr./ min trudno praktycznie jechać bo ile tam będzie z 220 Nm, a cały peak jest na wywalonych w kosmos jak na diesla obrotach i krótko trzyma.
 
Akurat Robert z tune-up dużo nie liczy. Robiłem u niego stage 1 w Golfie i tydzień temu stage 2, po samodzielnej wymianie turbo.
 
Back
Top