• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Valvoline Synpower FE 5W-30

wszystko o produkatach Valvoline

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Valvoline Synpower FE 5W-30

Analiza ufundowana przez @Noel , @Triumphator , @MVB , @orzeszpole , @Hlava , @Hubert1 oraz anonimowych. Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • ACEA A7/B7
  • API SP
Spełnia wymagania:
  • STJLR 03.5003
  • RN0700
Strona oleju:


valvoline-synpowerfe-5w30-pierwiastki.jpg


Opis:
Olej dość standardowy, nie wyróżniający się niczym szczególnym. Można powiedzieć, że typowy przedstawiciel energooszczędnych olejów europejskich. Standardowe poziomy dodatków. Bor i molibden, tak poszukiwane na forum, także nie wykraczają znacząco poza to czego można się spodziewać po dość tanim produkcie. Porównując z badanym niedawno Fuchsem amerykański olej ma podobny poziom boru, niższy molibdenu. Posiada za to sporo magnezu, prawdopodobnie jako detergentu mającego zmniejszyć szansę wystąpienia LSPI.

Patrząc na MSDS olej bazuje głównie na olejach mineralnych (grupa III) z niewielką domieszką estrów.

Olej można polecić w zasadzie do wszystkich samochodów wymagających norm ACEA A5/B5 i A7/B5, zarówno benzynowych jak i diesla. Także do jednostek narażonych na LSPI co potwierdza spełnienie najnowszych norm zarówno ACEA jak i API.

W naszej opinii przyzwoity olej w sensownej cenie, może stanowić alternatywę dla osób uczulonych na rodzime produkty naftowe.

Opakowanie:
20230621_165956.jpg 20230621_170004.jpg

Mrożenie:
20230624_162330.jpg 20230627_135302.jpg
 

Attachments

  • 20230627_135310.mp4
    44,6 MB
  • 20230624_162346.mp4
    22,7 MB
Szału nie ma... chyba że kogoś rajcuje że A jest 7 a nie 5 ;)
 
Posiada za to sporo magnezu, prawdopodobnie jako detergentu mającego zmniejszyć szansę wystąpienia LSPI.
Przecież Mg nie jest zw zmniejszającym podatność na LSPI!
Zmniejsza się Ca, a jego "niedobór" zastępuje Mg.
Do tego Mo oraz Zn/P w pewnym stopniu łagodzą LSPI...
 
Olej wyróżnia się wysokim TBN trochę nie wiadomo po co. Norma A7B7 wymaga ledwie 6, a A5B5 - 8. Nawet fordowska ...913D "tylko" 10. Z jakiej okazji wymyślili sobie ponad 12 (w TDS)? To chyba tylko podbija ilość popiołów.

Po za pakietem detergentów praktycznie reszta wygląda jak w oleju Motorcraft A5 5W30
 
Last edited:
Nie podają w TDS. Obstawiam , że 1.1+/-0.05%
20230708_103842.jpg
 
@soszo właśnie też pomyślałem o Motorcrafcie. Rewolucji w stosunku do A5 nie ma.
 
W starej analizie A5 B5 miał bodajże 1,15% popiołów
 
Patrząc na same pierwiastki ma zaskakująco wysoki tbn. Na pewno olej ciekawy, wart rozważenia. Najważniejsze to to, że spełnia API SP.
 
Olej wyróżnia się wysokim TBN trochę nie wiadomo po co.
Dalej są tacy, którzy nie widzą świata olejowego poza oleje klasy Ax/Bx i TBN na poziomie minimum 10 mg KOH/g.
Do tego HTHS min 3.3, bo poniżej to już "woda".
I argumenty, że paliwa zawierają max 10 mg/kg siarki nie trafiają do nich ...
No ale skoro jest klient, jest i towar!
 
Dalej są tacy, którzy nie widzą świata olejowego poza oleje klasy Ax/Bx i TBN na poziomie minimum 10 mg KOH/g.
Do tego HTHS min 3.3, bo poniżej to już "woda".
I argumenty, że paliwa zawierają max 10 mg/kg siarki nie trafiają do nich ...
No ale skoro jest klient, jest i towar!
Myslisz, ze producent celuje w klienta, który czyta te specyfikacje? W samej Polsce to może z kilka tysięcy ludzi w ogóle wie co to mniej więcej oznaczaja te zapisy. A Ty myślisz, że jakiś Stefan Borówa w kupujacy olej w Brico wybiera jakkolwiek inaczej niż po etykiecie i marce.
 
@nano - i tak i nie. Powołujesz się pewnie na badania Infineum, ale trochę już czasu upłynęło. Oronite i inne firmy prowadziły rozszerzone badania, powiązane także ze starzeniem się/zużyciem oleju i wyszło, że im olej starszy, tym większe znaczenie mają związki magnezu w zmniejszeniu szansy wystąpienia LSPI. Chociaż nie kluczowe, a magnez ma swoje wady.
 
Swoją drogą - co za wady mają związki magnezowe? Prócz tego, że są droższe?
 
@jerseyAdmin, możesz te nowe badania podlinkowane lub chociaż źródło?
Co do mg, to zwykle jest on uzupelnieniem brakującego Ca o taktycznie, nie jest to najszczęśliwszy dodatek "myjacy?".
Kolejna sprawa, lspi najmocniej doskwierało konstrukcjom z lat ~2010-2019. Teraz już nie ma afer z pękającymi tłokami.
 
Postaram się. Na 100% był o tym artykuł w lubs and greases. Jak nie wstawię w poniedziałek to się przypomnij, dzisiaj mi się nie chce kopać, gorąco, a mi się jeszcze zachciało wschód słońca na molo oglądać i teraz przysypiam :D

Tak, sulfonaty magnezowe uzupełniają te z wapnia, zgadza się. I w nowym, albo prawie nowym oleju nie wykazują właściwości zapobiegających LSPI, są neutralne względem tego zjawiska. Natomiast w miarę zużywania się oleju częstotliwość LSPI rośnie, chyba że olej ma przewagę detergentów magnezowych wtedy spada w stosunku do nowego, ale minimalnie. Przy każdym innym rodzaju detergentów rośnie.
 
Właśnie zamówiłem SynPowera do Mundka i CyMaxa 🙄
Ukazała się rosyjska analiza tego oleju.
Mnie w tej analizie podoba się jedno, a mianowicie CCS na poziomie 3721 👍.

Swoją drogą, Valvo należy do Saudi Aramco, do którego należy też Lotos, ciekawe jakie jest prawdopodobieństwo, że taki SynPower wyjedzie z rafinerii Lotosu? 🤔
 
Back
Top