• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Tedex Synthetic FS 0W-40

Tedex Synthetic FS 0W-40

Analiza wykonana dzięki hojności użytkowników: @artunero , @egonzet , @DWojtek , @strudz , @michalm83 , @fiodorthc , @plpawzaw @a1410 , @GustavXTC , @sprajt2 , @tomikin , @siapek , @JNC_946 , @soszo , @Hubert1 , @DaroZS , @jerseyAdmin , @Noel , @Zonk1975 , @harry , @lukasrs , @bobol1984 , @Joanis , @ratriczek , @analyzer64 , @ashh oraz wielu anonimowym. Serdecznie dziękujemy.

Jakość:

  • ACEA A3/B4
  • API SN
Spełnia wymagania:
  • VAG 502.00/505.00
  • MB 229.3/229.5
  • Porsche A40
  • Renault RN 0700/0710
  • FORD WSS-M2C937-A

Strona produktu:


tedex-0w40-icp.jpg


tedex-0w40-ssi.jpg


Opis:
Można powiedzieć, że to przedstawiciel "starej dobrej" szkoły pakowania klasycznych dodatków szuflą. Pakiet jest ten sam co w Midlandzie Synqron 0W-40 czy Millersie XF LL 0w-40.Olej zdecydowanie nie przystający do czasów współczesnych w których zawartość takich dodatków raczej się ogranicza. Zdecydowanie, biorąc pod uwagę zawartość wapnia, nie poleca się stosowania do silników narażonych na LSPI, unikanie go w doładowanych silnikach z wtryskiem bezpośrednim będzie w ogóle dobrym pomysłem.

Niepokojący jest wynik badania SSI: olej po 90 cyklach wyszedł z widełek dla lepkości SAE 40 (min 12.5). Nawet biorąc rozbieżność w lepkości wyjćiowej między Polwaxem i Polarisem to i tak olej nie "zaliczyłby" tego tekstu. Uzupełniłem tabelki jeżeli ktoś zainteresowany porównaniem: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/odporność-na-ścinanie-shear-stability.3610/

Ogólnie może to być dobry budżetowy wybór dla samochodów starszej generacji używanych "delikatnie" natomiast nie polecilibyśmy go do samochodów jeżdżonych bardziej dynamicznie czy używanych wyczynowo.
 

Attachments

  • tedex0w40fs-2.jpg
    tedex0w40fs-2.jpg
    579,1 KB · Odwiedzin: 56
  • tedex0w40fs.jpg
    tedex0w40fs.jpg
    492 KB · Odwiedzin: 62
Uważam, że nie jest źle jeśli chodzi o 0W40 FS. Nie można schodzić z ceny bez końca i oczekiwać że nie będzie to super olej. Myślę, że mały producent zakupuje półprodukty w małych ilościach może od różnych dostawców (tam gdzie taniej) stąd można mieć obawy o powtarzalność produkcji. Potrzeba by więcej analiz żeby wyrobić sobie opinię na temat marki. Olej za niskim TBN krzywdy silnikowi nie zrobi więc nie ma co aż tego parametru tak przeżywać.
 
Myślicie, że warto by przetestować jeszcze olej o lepkości 5W-40? Mam zakupiony A3/B4 502/505 SM/CF 5W40 i mogę wysłać (ale za miesiąc) na tę analizę za 129,90 zł. O ile jest w ogóle sens badania tego oleju w takim zakresie :)
 
Back
Top