• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

TBN a zasilanie LPG

Nefryt91 napisał:
To tak jakbyś kazał udowadniać mi że ziemia krąży wokół słońca a nie odwrotnie.

LPG jest czystym paliwie i tyle. Wystarczy podejść do rury wydechowej i sprawdzić zapach spalin, to czysta para wodna i dwutlenek węgla. Wiadomo, że lpg ma małe dodatki co brudzza ale w porównaniu z benzyną są praktycznie zerowe.

Poziom rzeczowości tego stwierdzenia mnie powalił. Ja mam silnik pracujący tylko na benzynie - też możesz sprawdzć zapach spalin, są bezwonne. Mój 18 letni diesel, po remoncie układu paliwowego i solidnym czyszczeniu silnika oraz układu wydechowego wraz z wymianą wadliwych elementów po rozgrzaniu emituje bezwonne i pozbawione koloru spaliny. czyli diesel jest równie czysty co LPG i po co tam jakieś specjalne oleje do diesla.
 
Ale co Ty poeownnujesz. W swoim samochodzie masz masę katalizator czy dpfow w dieslu. A w przypadku lpg nawet samochód 30 letni ma bezwony gaz z rury wydechowej. Więc ja mówiłem o samochodzie który nie ma żadnych katalizatorow.
 
Duza zawartosc siarki w LPG szybko degraduje TBN i podnosi TAN. Archoil 9100 podnosi TBN o 3 a nie zawiera wapnia. Dobrze by bylo jakby [mention]wlyszkow[/mention] dodał swoje zdanie na temat tego LPG i wogole wysokiego TBN, bo ma ogromna wiedze.
 
Jestem oskarżany o brak argumentów przez osobę, która wącha rurę wydechową.... Padłem... :D

LPG jest, słowo klucz, CZYSTSZYM paliwem, ale nie na tyle czystym w Polsce, żeby nie zachowywać pewnych środków ostrożności przy jego stosowaniu. Pisałem o substancjach oleistych w LPG na które nie ma norm w naszym kraju i przez to nawet nie są badane.

Koledzy wyżej już wspomnieli o siarce, to druga kwestia.
 
Gaz ma nawet 5 razy więcej siarki niż PB . TBN.musi być wysoki bo olej pracuje w kwasnym środowisku . LPG jest czyste i spala się całkowicie stąd przykładowo mój olej po 10 tyś wyglada jakby został dopiero co otwarty . I przede wszystkim dobre LPG jest praktycznie bezwonne podczas tankowanie i podczas spalania całkowicie bez zapachowe
 
To ciekawe, bo w każdym moim samochodzie olej zawsze ciemniał. W samochodach w rodzinie oleje też ciemniały.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Każdy olej w silniku zmienia barwę.Najbardziej w dieslu,benzyna,gaz.Ale że w gazie najmniej jest widoczna zmiana gołym okiem.
 
Coś tam zawsze ciemnieje ale czarny nie jest . Jest lekko przepalony . Źle sie wcześniej wyrazilem
 
U mnie nawet po remoncie silnika i planowaniu głowicy, olej po 6-8 tysiącach był bardzo, bardzo ciemny, po 10 czarny jak smoła nie był nigdy, ale był prawie czarny. Benzyny używam tylko do momentu ogrzania płynu w układzie, który mi ogrzeje reduktor i zwolni zawór na butli. Nie miałem nigdy sytuacji, żeby olej na LPG mi nie zmienił wyraźnie barwy.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Może moje Seicento delikaniej traktuje olej haha :D
 
U mnie to samo. Na LPG olej po 10000km jest czarny. Na Shellu juz po 4000 widać znaczną różnice.
 
U mnie na gazie zawsze olej jest jaśniejszy niż na benie, więc gaz z pewnością jest bardziej czysty o beny.
 
Gaz jest czystszy, oraz końcowy efekt spalania jest czystszy, ale akurat co do koloru, to jest to kwestia chemii. LPG również pozostawia nagary. Ważne jest, aby filtr fazy ciekłej zmieniać około 15 tysięcy, fazy lotnej na reduktorze, śmiało można zmieniać co 30 jeśli ktoś tankuje na sprawdzonych stacjach benzynowych.
 
Nie ma potrzeby co 10 tysięcy. Zawsze zmieniałem, jak wyżej.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Ja zazwyczaj filtry zmieniam co 15-20 a i tak filtr gazu jeszcze na drugie tyle mógłby zostać wdg gazownika
 
Tak wygląda mój olej po ponad 10 tyś

Dodano po 3 minutach 2 sekundach:
Bez lampy
 

Attachments

  • IMG_20190610_210539.jpg
    IMG_20190610_210539.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 728
  • IMG_20190610_210712.jpg
    IMG_20190610_210712.jpg
    2,5 MB · Odwiedzin: 725
Back
Top