• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

TEMPERATURA OLEJU

Cj131

Użytkownik
Samochód
Seat Ibiza 1.9 TDI ASZ
Marka samochodu
Seat Ibiza
Budżet/ile litrów
300/4.5
Styl jazdy
Silnik
1.9 TDI
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
505.01
Jaki olej masz obecnie
RAVENOL 5W40 FULL SYNTHETIC
Siemka, nie wiem czy w dobrym dziale stworzyłem post, jak coś to przeniose.
Chciałem was zapytać czy to normalne że przy jeździe dieslem 180 na autostradzie tj. 6 bieg 3tys obrotów przy 24/25 stopniach na zewnątrz jest tylko 90-93 stopnie olej. Auto ma malutka chyba seryjna chłodnice oleju, ale nie wiem czy może nie oszukuje mnie czujnik temperatury oleju, ponieważ w zimie nie przekraczała nawet 70 stopni nawet przy pałowaniu. Nie wiem czy tak powinno być czy pokazuje 90, a normalnie jest więcej.
Pozdro
 
Wpisywałem tam gdzie było to konieczne jak się dodaje post, ale może tego nie wyświetla, nie wiem.
Auto to Seat Ibiza 2003r 1.9 TDI ASZ.
 
Masz tam czujnik temperatury oleju?
 
Zdecydowanie okłamuje. Dodaj ze 20-30 st do tego wskazania.
 
Aż tyle ? Czego by tyle okłamywalo?
W pewnym momencie miałem ostatnio na liczniku 105 stopni to jak dodam do tego ta wartość to już chyba przesada. Sam nie wiem.
 
Dlaczego? 125 st przy butowaniu, czy dłuższej jeździe w okolicach 200 km/h, to norma.
 
Ale na oleju ravenola 5w40 FULL SYNTHETIC nie powinno się nic dziać przy tych temperaturach? Przy jakiej temperaturze załóżmy dodając te 20 stopni trochę ściągnąć nogę z gazu? 125 stopni to chyba już ta górna granica , tak?
 
Niektóre seryjne i cywilne samochody mają silniki, co grzeją olej do 130 st podczas normalnej jazdy autostradowej 140 km/h przy letniej pogodzie, może nie jest to zdrowe, ale widać jakoś daje radę, zważywszy, że te silniki mogą jeździć na olejach 0w30 acea C2. Producent w tych autach przewidział ograniczenie mocy dopiero wtedy, gdy olej dojdzie do 150 st.
 
Mój 1.6T 210KM przy katowaniu rozgrzewa olejek do 150C, niestety jak się zrobi czarny wylewam go mimo małego km.
Niestety u mnie diesel to zaraz po 2 tys czy wcześniej jest już czarny więc tak to wygląda.. czyli dodać do czujnika 20 stopni i nie ciągnąć go wyżej niż 125-130 i będzie git rozumiem ;)
 
Najpierw odczytaj wartość dedykowanym programem diagnostycznym, bo może okazać się winny wskaźnik, a nie czujnik.
 
Serio jest tam mała chłodnica? Nie ma podstawki pod np. Mocala zewnętrznego. Użytkowałem wieki temu Golfinę TDI 300/500 - to przychyliłbym się, że taka temp byłaby w miarę rzetelna, ale na dużej zewnętrznej chłodnicy. Zimą trudno było mi dogrzać do 90 oC.
 

Attachments

  • Oiltemp1.png
    Oiltemp1.png
    3,4 MB · Odwiedzin: 164
Back
Top