• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Test jednokroplowy

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Ale nie umiem. Gdzie napisalem, ze umiem?
Zakladajacy temat zamiescil obrazek po angielsku, obrazek co wkleilem jest po polsku.
 
Last edited:
Mam karteczki z hybrydy i mpi po 15 000 zimowej orki w garażu. W wolnej chwili wrzucę, ale już widzę ten benzynowy okrąg.
 
Próbka pobrana z rozgrzanego silnika, temperatura robocza, zdjęcia 2 godz od pobrania. Olej Specol Spec Gold 0W30 A3/B4 + LM Ceratec + Mannol Ceramo Ester ok 300 km od wymiany bez płukanki. Zdjęcia również pod światło średnie i bezpośrednio, żeby lepiej uwidocznić. Uprzedzając dlaczego Ceratec + Mannol Ceramo Ester? Bo przy wymianie zalewam ponad 6 L oleju a oba kupiłem taniej z kartą podarunkową i postanowiłem spróbować tego siuwaksu i dać im szansę, wcześniej pływał mix AR9200V2/9100.
 

Attachments

  • IMG1_20240313.jpg
    IMG1_20240313.jpg
    1,8 MB · Odwiedzin: 40
  • IMG2_20240313.jpg
    IMG2_20240313.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 39
  • IMG3_20240313.jpg
    IMG3_20240313.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 39
Próbka pobrana z ciepłego silnika po 1,5 godziny od pobrania, przebieg 1150 km od wymiany. Pierwszy interwał bez ekologii, olej wygląda dobrze, sadzy nie widać.
 

Attachments

  • IMG_3.jpg
    IMG_3.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 27
  • IMG_2.jpg
    IMG_2.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 26
  • IMG_1.jpg
    IMG_1.jpg
    698,3 KB · Odwiedzin: 23
Wczorajsza próbka pobrana z ciepłego silnika. Zdjęcia pod różnym kątem po ok 1,5 godz od pobrania, przebieg 2930 km od wymiany oleju. Wydaje się być wszystko ok i jak na diesla całkiem czysto. Jeśli ściemniał od ostatniej próbki to nieznacznie.
 

Attachments

  • IMG_003707.jpg
    IMG_003707.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 24
  • IMG_003957.jpg
    IMG_003957.jpg
    781,2 KB · Odwiedzin: 22
  • IMG_004338.jpg
    IMG_004338.jpg
    658,2 KB · Odwiedzin: 22
Próbka z Hyundai'a po 11900km po 12h ze światłem od przodu i tyłu na grubej bibule rysunkowej.
Olej był gorący, więc kropla wyszła dość mała
Przebieg zrobiony szybko ~2,5 miesiąca, 90% trasa z czego 50% autostrada, średnia prędkość wg komputera z 10kkm = 92km/h.
Eksploatacja raczej spokojna - spalanie 5,6l/100km.
olej to Mannol LU 0w20, wygląda dla mnie zaskakująco czysto, ledwo widoczny środkowy krąg stanowi 1/2 średnicy całej plamy.
Pod światło pierścień paliwa ?
radzicie wymieniać po tych 12kkm (taki był pierwotny pomysł), czy dojechać do 15kkm ?

20240501_080308.jpg


20240501_080244.jpg
 
Ja bym dojechał do 15tys i może po tym przebiegu skusił się na analizę oleju - warunki wydają się sprzyjające i kto wie czy nie można bezpiecznie jeszcze wydłużyć interwał - do 17-20tys ? Będzie widać oo pierwiastkach życiowych i kondycji oleju. Przy takim tempie nabijania kilometrów interwał 18 zamiast 12 to spora oszczędność kasy i czasu.
 
To kropla z hyundai po 11kkm. Ja tu nic nie widzę. Ciekawe co wyjdzie w analizie
 

Attachments

  • 20240501_102309.jpg
    20240501_102309.jpg
    265,2 KB · Odwiedzin: 22
  • 20240501_102348.jpg
    20240501_102348.jpg
    159,4 KB · Odwiedzin: 19
U mnie w dieslu prawie 3,5 tys od wymiany a olej nadal klarowny, na bagnecie ładnie wygląda, nie ma tyle sadzy co przy wcześniejszych interwałach, niewiele ściemniał bądź wcale od ostatniej próbki.
 
Próbka po 3700 km od wymiany oleju.
 

Attachments

  • IMG1_20240501.jpg
    IMG1_20240501.jpg
    838,8 KB · Odwiedzin: 26
  • IMG2_20240501.jpg
    IMG2_20240501.jpg
    737,3 KB · Odwiedzin: 26
  • IMG_20240501.jpg
    IMG_20240501.jpg
    640,6 KB · Odwiedzin: 26
Olej po ok. 8 tys. km total 0W20 i shell 5W30 taki mix:
Próbka po 5 min:
IMG_20240627_214110.jpg


Po 12 h:
IMG_20240628_173208.jpg
 
Papier jak papier ale ucelować trzeba kroplą tak aby cały okrąg się zmieścił 😉

Rzeczywiście coś dziwne te krople czy papier.
Wygląda to gorzej niż na zwykłym papierze do drukarki.

Lepiej gorzej sam już nie wiem tak wygląda kropla z kamyka po 1kkm. Chyba nawet trochę zielonkawy.

20240530_065712.jpg

Tu jest 2.2% paliwa. Widać nie widać?
 
Last edited:
Nie to żebym się chwalił, ale miło popatrzeć! Auto z profilu. Przebieg 9 000 km. Próbka po 2 godzinach
1720179240495.jpg
 
Trzeba przyznać, że silniki Toyoty, zwłaszcza te dolnośląskie :) przy prawidłowej obsłudze nie zużywają się właściwie wcale. Układ tłokowo-korbowy delikatny, jakby to była sprężarka, a nie silnik - ale jakość obróbki 20 lat przed germańskimi markami niby luksusowymi. Wał wygląda jak lustro, śladu obróbki nie dopatrzysz się bez lupy.
 
I to na specolu :D
 
Back
Top