• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Test jednokroplowy

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Olej zbiera zanieczyszczenia z silnika. Drugi krąg to kondycja oleju
 
Test na kartce A4 80g, próbka z mojego 2.0 TDCi, Mobil1 ESP X2 0W20, przebieg lekko ponad 5.000km.

IMG_20230703_104522.jpg


Jutro będę jechał na tyle daleko, żeby rozgrzać znowu dobrze olej, to zrobię test z bardziej profesjonalnymi materiałami, na bibule filtracyjnej 🙂.
 
Może trzymajmy się papieru xero, będzie porównywalnie? Ja robiłem na małej kartce do notatek, ale powtórzę na xero.
 
@end Wrzucam foty po 24h i jak?🤔
 

Attachments

  • IMG_20230703_220820.jpg
    IMG_20230703_220820.jpg
    783,4 KB · Odwiedzin: 80
  • IMG_20230703_221003.jpg
    IMG_20230703_221003.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 75
  • IMG_20230703_221037.jpg
    IMG_20230703_221037.jpg
    677,4 KB · Odwiedzin: 78
@Iron - pod światło już widać paliwo, dużo nie ma ale krąg jest dostrzegalny.
 
@end Też tak mi się wydaje, przypomniałem sobie, że raz musiałem zgasić silnik podczas wypalania, taka sytuacja i może trochę paliwa poszło w olej, ale i tak niebawem wymiana. Tak poza tym to chyba wszystko ok?
 
Wg minie nie ma się czym przejmować, ja znalazłem właśnie starą PRL-owską bibułę filtracyjną, lecę zakroplić z samej ciekawości, nieważne że olej zimny 😁
 
Cześć. Ktoś jest w stanie to ocenić? Dobrze czy źle? Troche slabo widać, na oleju zrobione jakoś 1500 km.
 

Attachments

  • IMG_20230725_075331.jpg
    IMG_20230725_075331.jpg
    973,3 KB · Odwiedzin: 79
  • IMG_20230725_075416.jpg
    IMG_20230725_075416.jpg
    696,5 KB · Odwiedzin: 72
@Polo tj. piszesz. Za wiele nie widać. Ogólnie czysto raczej. Spróbuj może na innej bibule/kart e. No i kontrola po większym przebiegu dla porównania
 
Test Castrol Edge 5W30 z lekko przejechanym interwałem (jest niecałe 22 000 km, powinno być 20 000 km) z Civica IX 1,8 benzyna, 330 000 km przebiegu.
Pierwsze zdjęcie - papier (z drukarki) na stole, drugie - pod światło.

Ta rozlana kropla to olej świeży, tuż po wymianie (na ten sam) - poniżej 100 km, druga kropla - przepracowany wg opisu powyżej.

Szczerze - olej był czarny jak smoła na bagnecie, a na tej bibułce wg opisów z postów z wątku - wygląda bardzo dobrze.

To, czym się różni - przepracowany dość szybko w papier wsiąkł, a nowy - nawet po kilku godzinach jeszcze utrzymywał się na powierzchni.

Jak widać - w tym przypadku test całkowicie pozbawiony sensu, wynik absurdalnie dobry jak na całkowite zużycie oleju przebiegiem i katowaniem w upałach na autostradach (blisko prędkości maksymalnych, przez co tym razem zeszło ze stanu rekordowe 3/4 miarki, czyli jakieś 0.75 l).
 

Attachments

  • Pod światło.JPG
    Pod światło.JPG
    80,2 KB · Odwiedzin: 66
  • ST.JPG
    ST.JPG
    82,9 KB · Odwiedzin: 63
Dorzucam 3 kroplę po 2 000 km, głownie miejskiego mulenia. Wniosków nie zmieniam. Paradoksalnie największą benzynową obwódkę ma kropla oleju świeżego, a olej który się już benzyny napił (przybyło oleju na bagnecie po wymianie i benzynowy zapach czuć) - jest wzorowy.
1699102108783.png
 
@MC Subi Ładnie u ciebie to wygląda, ale ty się tylko parasz benzyniakmi. Zapomniałem wrzucić, mam stare foto po 3,5 tkm tak to wyglądało, był wtedy jeszcze DPF i EGR 🥹🥲.
 

Attachments

  • IMG_20231029_223326.jpg
    IMG_20231029_223326.jpg
    1,7 MB · Odwiedzin: 41
  • IMG_20231030_001622.jpg
    IMG_20231030_001622.jpg
    830,2 KB · Odwiedzin: 39
Jestem gdzieś w połowie interwału, jak interpretować próbkę po 24h? Myślę że nie ma paliwa 🤔
 

Attachments

  • IMG_20231107_174606.jpg
    IMG_20231107_174606.jpg
    948,9 KB · Odwiedzin: 36
  • IMG_20231107_174656.jpg
    IMG_20231107_174656.jpg
    843,9 KB · Odwiedzin: 38
Ja myślałem, że to papier/ włókna w nim dają taką poszarpaną obwódkę (post #291), ale jednak na tej samej kartce jest podobna obwódka jak w #295 po 22 000 km, ale już jej nie ma po 2 000 km. Może to kwestia dyspersji zanieczyszczeń? Sadza ma cząstki polarne, więc może dlatego tak się układa.
 
Możliwe, w oleju pływają AR9100 i 9200V2, więc i TBN wysoki i dużo estrów.
 
Back
Top