• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Test jednokroplowy

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
U mnie też wychodzi poszarpany krąg. Trzeba bibułę z papierniczego wypróbować.
 
@soszo - najlepsza byłaby bibuła filtracyjna. Muszę spróbować u mnie z samej ciekawości jak na niej okrąg wyjdzie. W mojej ocenie podkład tez ma duży wpływ na to co widzimy.
 
Bawiłem się na chusteczkach, papierze toaletowym, ręczniku papierowym, kartce do drukarki laserowej i atramentowej, a nawet bilecie parkingowym. Okrąg zawsze jest idealny, z ostrym odcięciem.

A co do parowania - woda wrze w 100C, ale glikol już prawie 200C.
 
@Hlava ; ja nigdy z moich próbek nic nie mogę wywnioskować - wg mnie nie mają żadnych charakterystycznych cech. Ty coś zobaczysz ? Kilka wpisów wcześniej ?
 
@R70 wygląda nieźle jak na 10000. Trzeba tylko brać poprawkę przy lpg. Próbki wyglądają "czyściej" niż na samej PB
 
@R70 - po LPG olej czysty także zawsze słabo widać, ja wrzucę za dobre poł godzinki moje próbkę po 60 min także zobaczysz ze też niewiele będzie widać.
 
Jeep Cherokee AMC 242
przebieg na oleju Valvoline Max Life 5w-40 A3/B4 - 3712km

Test po 60 min na papierze PolLux 80g/m2

2023_07_01_024587-P1 60min.png


2023_07_01_024588-P2 60 min.png
 
Ja mam po 25min od pobrania. Wg mnie też niewiele widać. Ale może Wy cos powiecie. Jest też próbka zaraz po "kopnięciu" ;)
 

Attachments

  • IMG_20230630_165029.jpg
    IMG_20230630_165029.jpg
    849,6 KB · Odwiedzin: 60
  • IMG_20230701_132454.jpg
    IMG_20230701_132454.jpg
    770,9 KB · Odwiedzin: 64
@R70 spróbuj zmienić bibułę. Może coś to da. Na ten moment może trochę paliwa w oleju😉
 
@R70 - zrób jak należy po 60 min i po 24 h
 
@end proszę bardzo - po 1h i 24h ;)
@Hlava robiłem na bibułę filtracyjnej - było jeszcze gorzej - szybko rozpływało się wielkie koło.
Nadal nic z tego nie widzę, tak jak z Twoich próbek @end ;)
 

Attachments

  • IMG_20230630_164932.jpg
    IMG_20230630_164932.jpg
    807,3 KB · Odwiedzin: 59
  • IMG_20230701_141106.jpg
    IMG_20230701_141106.jpg
    1 MB · Odwiedzin: 57
Ciekawe jak to wyglądało w trakcie interwału
 
@end proszę bardzo - po 1h i 24h ;)
Moja interpretacja:
olej czysty nadmiernych zanieczyszczeń nie widać
oksydacja na dobrym poziomie
wody brak
paliwa brak

Nic tylko się cieszyć :)
 
Jeep Cherokee AMC 242
przebieg na oleju Valvoline Max Life 5w-40 A3/B4 - 3712km

Test po 24 h na papierze PolLux 80g/m2

2023_07_02_024591-P1 24h.png


2023_07_02_024592-P2 24h.png
 
Ta sama próbka po ok 3 godz i pod światło, jak zinterpretować? mówi wam to coś 🤔.
 

Attachments

  • IMG_20230703_012213.jpg
    IMG_20230703_012213.jpg
    762,1 KB · Odwiedzin: 64
  • IMG_20230703_012422.jpg
    IMG_20230703_012422.jpg
    906,3 KB · Odwiedzin: 57
@Iron - Tak jak u mnie
olej czysty nadmiernych zanieczyszczeń nie widać (jak na diesla)
oksydacja na dobrym poziomie
wody brak
paliwa brak

Jaki podkład do zakrapiania ?
 
@end Papier do drukarki. Przyznam mam trochę mieszane uczucia, sprawdziłem olej kilkadziesiąt km po wypaleniu DPF, zawsze gdy się wypala to nigdy nie gaszę silnika, jeżdżę do zakończenia tej procedury. Jednak miałem obawy, że olej może być trochę podlany paliwem. Mimo, że w oleju pływa AR9200V2 + 9100 to już nie ma tego typowego kręgu w środku, jak kilka tyś km wcześniej.
 
Zrób jeszcze fotę po 24 h może coś się ujawni na podkładzie
 
Dodam, że próbka pobrana po nieco ponad 7k km.
 
Back
Top