• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Test jednokroplowy

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Cześć! Zaciekawiła mnie idea i postanowiłem przetestować oleje w swoich samochodach.

Wrzucam zdjęcia i jestem ciekaw waszych ocen. ;) Zdjęcia zrobione po 1-2h, oleje pobrane na zimno.

Passat - Mobil1 ESP 5W-30.
Megane (III 1.9 dCi 130) - Elf SXR 5W-40.

Jeden olej zaraz przed wymianą (ma 6 miesięcy i jakieś 14k km), drugi niedawno wymieniany (ma 3 miesiące i jakieś 3k km).
 

Attachments

  • D2DF9DA8-A912-4DB1-8B13-3649FCF27EFA.jpeg
    D2DF9DA8-A912-4DB1-8B13-3649FCF27EFA.jpeg
    3,1 MB · Odwiedzin: 75
  • A99B6965-2671-40E7-ADFA-D3A8F9EA48F3.jpeg
    A99B6965-2671-40E7-ADFA-D3A8F9EA48F3.jpeg
    3,9 MB · Odwiedzin: 75
Olej po 1600 km z wytartego rutynowo bagnetu sprzed kilku dni. Zapomniałem trochę i nie zrobiłem testu kropelkowego, może po 2k km zrobię. Póki co olej nadal w miarę czysty, sadzy nie dostrzegam.
 

Attachments

  • IMG_20230316_120215.jpg
    IMG_20230316_120215.jpg
    726,2 KB · Odwiedzin: 62
Olej po 2 tyś km od wymiany po jednym wypalaniu DPF na chusteczce wytarty z bagnetu po kilku godzinach od tej rutynowej czynności oraz kropla po ok 2 godz, niestety na serwetce bo nie miałem papieru do drukarki. To na tyle, wygląda dobrze, cel osiągnięty, widać że w silniku czysto i jest w dobrej kondycji. Chyba nie będę już tego sprawdzał, 2 tyś km to u mnie 1/4 interwału.
 

Attachments

  • IMG_20230324_221055.jpg
    IMG_20230324_221055.jpg
    859,5 KB · Odwiedzin: 64
  • IMG_20230325_000314.jpg
    IMG_20230325_000314.jpg
    823,7 KB · Odwiedzin: 67
Warto sprawdzać co jakiś czas. Ja to robię przy okazji kontroli poziomu oleju
 
Hyundai i10 po ok 2000 km od wymiany
Zdjecie po ok 30-60 minut
 

Attachments

  • IMG_4505.jpg
    IMG_4505.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 92
@paba rozumiem, że ten drugi jaśniejszy krąg to ze świeżego oleum🙂 te 2000 to wygląda już nie najlepiej. W silniku niezbyt czysto🤔
 
Tak. W silniku to był najpierw niemiecki long life, a potem polski dziadek 80 lat. Stopniowo to sprzątam. Przedstawionego Orlena wlałem w grudniu czyli będzie 4 miesiące. Auto jeździ niestety po 2x10 km dziennie w warunkach miejskich.
 
Golf. Shell HU 5W30 2.5 kkm. Próby wzięte po 40 km jazdy pozamiejskiej.
 

Attachments

  • IMG_20230409_090403.jpg
    IMG_20230409_090403.jpg
    1,7 MB · Odwiedzin: 67
  • IMG_20230409_090416.jpg
    IMG_20230409_090416.jpg
    2,8 MB · Odwiedzin: 64
  • IMG_20230409_090429.jpg
    IMG_20230409_090429.jpg
    2,9 MB · Odwiedzin: 61
  • IMG_20230409_090435.jpg
    IMG_20230409_090435.jpg
    2,9 MB · Odwiedzin: 69
Jeep. 1500 km. Trasy. Shell HU 5W30. Próbki po trasie 38 km pozamiejskiej dość dynamicznie (do 3 kkm obr/min)
 

Attachments

  • IMG_20230410_130249.jpg
    IMG_20230410_130249.jpg
    1,7 MB · Odwiedzin: 60
  • IMG_20230410_130256.jpg
    IMG_20230410_130256.jpg
    3 MB · Odwiedzin: 59
  • IMG_20230410_130308.jpg
    IMG_20230410_130308.jpg
    3 MB · Odwiedzin: 63
Powitać .

Olej valvoline 5w40 allclimate c3.
Przebieg 4 tyś. km głównie miasto , krotkie odcinki po ok . 5-6km w jedną stronę. Prawie zawsze niedogrzany. Epizodyczne odcinki 20-30km 3-4 razy w miesiącu. Zalany 4.10.2022 . Po płukance mannol.
Silnik 1.9 tdi PD 105km. 316000 km przebiegu.
Próbka nazwykłej kartce ksero.
Od upuszczenia z bagnetu aż gdzieś po 24h ( około oczywiście)

Czy ktoś mógłby rzucić oczkiem na ten jak dla mnie rebus?

Dziękować🙂
03D1C9F3-0230-4A97-917C-1D8865133E8E.jpeg
 

Attachments

  • C2ECF190-8D49-47EE-99ED-820AA5639E09.jpeg
    C2ECF190-8D49-47EE-99ED-820AA5639E09.jpeg
    1,6 MB · Odwiedzin: 69
  • 69053D66-FCDE-40F2-8ED3-02DD970972B1.jpeg
    69053D66-FCDE-40F2-8ED3-02DD970972B1.jpeg
    1,3 MB · Odwiedzin: 70
  • 4D6A460C-147F-4668-A13C-2919097BADEA.jpeg
    4D6A460C-147F-4668-A13C-2919097BADEA.jpeg
    2,1 MB · Odwiedzin: 69
  • 53C11709-ED84-4583-8112-17F1C6E39734.jpeg
    53C11709-ED84-4583-8112-17F1C6E39734.jpeg
    2,2 MB · Odwiedzin: 65
Last edited:
Czy test jednokroplowy ma zastosowanie tylko do olejów silnikowych? Czy można go zastosować do olejów w przemyśle? Przekładniowych, sprężarkowych, obiegowych i hydraulicznych? Kto ma pomysł?
 
Pewnie można, ale nie wyobrażam sobie takiego gnoju w przemysłowej przekładni czy sprężarce. Lepsze jest predyktywne sprawdzanie stanu maszyny na podstawie drgań, co pozwala znachodzić uszkodzone łożyska lub zazębienia, zanim zabrudzi się olej.
 
W przemysłowych olejach największym problemem jest chyba ich zawilgocenie, teoretycznie test jednokroplowy wskazuje zawartość wody w oleju, ale jak to odnieść do takich olejów, bladego pojęcia nie mam
 
Dlaczego zawilgocenie? Są odpowietrzniki ciśnieniowe, wyrzucą nadmiar powietrza za pierwszym razem, a potem praktycznie wymiany gazu z otoczeniem nie ma. Powietrze to tak, różne niespodzianki mogą tu się zdarzyć.
 
1.8t bfb 200hp olej Total 5w40 przebieg 10kkm.
1zdjęcje zaraz po nałożeniu kropli
2 po 1h
3 po 2h
 

Attachments

  • 20230416_111651.jpg
    20230416_111651.jpg
    1,3 MB · Odwiedzin: 66
  • 20230416_121249.jpg
    20230416_121249.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 71
  • 20230416_131100.jpg
    20230416_131100.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 68
@Hubert1 ostatnio robilem test 1.8t AUM, przebieg oleju 9tys km, bardzo podobnie wyszlo. Ten sam olej total 5W40.
 
Sam zastanawiam się czy zmieniać czy jeszcze przytrzymać.
 
@Hubert1 źle to nie wygląda. Myślę, że jeszcze z 2000 spokojnie wytrzyma👍
 
Back
Top