• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Test jednokroplowy

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
U mnie to podobnie wyglądał po ok. 7000.
 
Tak, jest to srajtaśma 😌, ale jej zawartość nie jest tym co myślicie 😏, więc proszę mnie nie linczować, może jutro zrobię na kartce papieru z drukarki. Nie jest to typowy test jednokroplowy a kilka razy wytarty olej z bagnetu wyjętego podczas rutynowego sprawdzenia z ciepłego silnika po 20 min postoju i zostawiłem tak na kilka godzin aż się dobrze wchłonie w papier. Tak wygląda mix Mobil 1 FS 0W40 z Mobil 1 ESP X2 0W20 w stosunku 2:1 + AR9200V2/AR9100 po 620 km w moim dieslu.
Wcześniej zrobiłem płukanie Kleen-Flo i odessałem stary olej, następnie zalałem Qualitium Protect 5W30 i przejechałem na nim ok 450 km, znów płukanka Archoil 2820 i docelowo zalałem ten mix Mobil 1.
IMG_20230221_010745.jpg
 
Last edited by a moderator:
Na razie wydać, że olej jest czysty. Może rób krople co 1kkm. Będzie widać jak się zmienia. Szkoda, że ma na forum nikogo kto by jest odważył interpretować wyniki. Nawet @paba gdzieś się przepadł.
 
Po 725 km od wymiany, próbka pobrana po ok 2 godz jazdy, olej jeszcze ciepły. Jak wyżej mix oleju w stosunku 2:1 Mobil 1 FS 0W40 + Mobil 1 ESP X2 0W20 oraz mix dodatków AR9200V2 + AR9100.
Honda Civic VIII 5D 2.2 I-CDTI, przebieg 286 tyś km.
Wrzucę może jeszcze po kilku godzinach, ale po ok 1,5 godz kropla już się całkiem wchłonęła.
Co sądzicie? Ja tutaj sadzy jeszcze nie widzę, płukanki jak wyżej. DPF wypalił się zaraz przed wymianą oleju po 1350 km. Silnik trzyma praktycznie fabryczne parametry, nie bierze oleju, w zbiorniczku wyrównawczym też ani śladu oleju itp. Sam jak tak patrzę to bardziej przypomina próbkę z silnika benzynowego aniżeli Diesla 🤔🤗😆
Aha, od wymiany to jedna dłuższa trasa ok 250 km, autostrada A4, Zakopianka, reszta drogi wojewódzkie, odcinki po kilkanaście, kilkadziesiąt km, trochę miasta.
IMG_20230222_214411.jpgIMG_20230222_214532.jpgIMG_20230222_214628.jpgIMG_20230222_214830.jpgIMG_20230222_220501.jpg
 
Last edited by a moderator:
Bardzo ładnie jak na diesla chociaż olej jeszcze świeży. Ar9200 dość mocno przyciemnia drugi krąg. Zauważyłem to u siebie
 

Attachments

  • 20230205_210039.jpg
    20230205_210039.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 57
@Hlava No u mnie jeszcze jest AR9100, ostatecznie zaaplikowałem po 30 ml/1 L obydwa. Zobaczymy po 1k km, jak będzie wyglądać, myślę, że jeszcze zachowa klarowność i raczej do tego czasu nie dojdzie do wypalania DPF.
 
Tak sobie na to patrzę to papier z drukarki też nie jest dobrym podkładem. Praktycznie są dwa kręgi, a powinny być trzy. Trzeba by spróbować na jakiejś bibule.
 
Jakby tak się przyjrzeć to są trzy 🤔. Porównałem sobie to co jest ogólnie dostępne w internecie i nie dostrzegam paliwa ani wody w oleju.
IMG_20230222_234346.jpg
 
Last edited by a moderator:
Wg mnie są dwa. Gdyby uznać zewnętrzny za trzeci to oznaczałoby to dużą ilość paliwa w oleju.
Nie będę wstawiał linku do filmu ale zobacz jak to wygląda u R2D na testerze bibułowym Motor Check Up.
 
Paliwo w oleju najlepiej widać po 24h. No i lepiej dostrzegalne gdy wewnętrzne kręgi są ciemniejsze. To chyba jasne
 
Według mnie tam widać paliwo w tym co wstawił @Iron
Trzeba by spróbować na bibule oraz pokazać po 24h jak napisał @Hlava
 
Po ok 11 godzinach ja tam paliwa ani wody nie widzę.
IMG_20230223_075811.jpg

Nie wstawiaj tak dużych zdjęć - przyjtnij. Po co nam oglądać kartkę papieru. Wstaw miniaturkę. Na kompie zdjęcie nie mieści się na ekranie 😉
 
Last edited by a moderator:
Może porostu nie ma sensu robić tego testu po 700km przebiegu.
 
Ja bawię się od kilku interwałów już chyba. Można robić taki test co 1000 km (lub co 2000).Ale największe różnice są widoczne przy większych przebiegach dlatego warto śledzić jak się zmieniają kręgi wraz z przebiegiem
 
Spoko, wrzuciłbym jeszcze fotkę z dzisiejszego dnia po 820 km od wymiany oraz wczorajszą próbkę po 24h, ale raczej nic się nie zmieniło. Nadal olej klarowny i nie widać tam paliwa ani wody ani sadzy. Jak widać da się w dieslu stosunkowo długo utrzymać klarowny olej bez sadzy. Ciekawe na ile to zasługa płukanek, paliwa, siuwaksów i dodatków a na ile konstrukcji i eksploatacji 🤔😌.
 
Last edited by a moderator:
Próbka pobrana z ciepłego silnika, chwilę po jeździe po 980 km od wymiany, przypomnę mix oleju Mobil 1 FS 0W40 + Mobil 1 ESP X2 0W20 w stosunku 2:1 + AR9200V2 i AR9100 po 30 ml/1L. Jak do tej pory bez wypalania DPF, brak sadzy, paliwa i wody też nie dostrzegam, olej nadal klarowny.
 

Attachments

  • IMG_20230227_204932.jpg
    IMG_20230227_204932.jpg
    2,2 MB · Odwiedzin: 69
  • IMG_20230227_205006.jpg
    IMG_20230227_205006.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 64
  • IMG_20230227_205051.jpg
    IMG_20230227_205051.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 71
  • IMG_20230227_222834.jpg
    IMG_20230227_222834.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 68
Last edited by a moderator:
Po 24h
 

Attachments

  • IMG_20230228_211214.jpg
    IMG_20230228_211214.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 54
Specol w 1,5 dci ok. 2300 km od wymiany. Zostawiłem kartkę w garażu i oczywiście o niej zapomniałem 🙃 zdjęcie po chyba 3 dniach. Ma to jeszcze sens czy zrobić jeszcze raz po 24h?
Zdjęcie WhatsApp 2023-03-16 o 20.10.59.jpg
 
Po co? Jest ok. Wszystko widać.
 
@apede proponuję po 1h i po 24h
 
Back
Top