• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Texaco Texaco ProDS MG 0W20

wszystko o produkatach Texaco

dkn

Użytkownik
Samochód
Opel Astra K 1,4 125KM
Poniżej analiza oleju Texaco ProDS MG 0W20 po 9500 km i ok 235 godzinach pracy w silniku Opla Astry K (1.4 125 KM z filtrem GPF).
Średnia prędkość z całego interwału to 44,7 km/h, średnie spalanie to wg komputera 5,7 l/100 km, a liczone przy dystrybutorze to 5,5 l/100km.
Połowa interwału z dodatkiem AR6900-P max, a połowa z Oilsyn Petrol Power DNA.
Przebieg w chwili pobrania próbki to ok 41 tys. km.
Brak, lub niezauważalny ubytek oleju w ciągu całego interwału.
W chwili wymiany komputer pokładowy ocenił pozostałą żywotność oleju na 29%.
Sposób użytkowania to ok 60% drogi krajowe, 25% drogi ekspresowe, 15% miasto + popołudniowe korki.
Samochód w moich rękach od "nowości". To była 6 wymiana oleju i wlałem ostatnią bańkę tego Texaco ze swoich zapasów. Być może to kogoś zainteresuje - data wybita na opakowaniu to 4/19, więc w chwili zalania olej miał prawie 4 lata.
Ps. Nikiel pochodzi z barwnika - info z pewnego źródła.

1702486279063.png
 
Last edited:
To na pewno nie był 0w20, bo na takim oleju silnik wiórem sypie i się zaciera.
No...!

EDIT
15 tys km możesz spokojnie na oleju robić.
Parametry fizykochemiczne trochę pójdą w dół, ale w ogólnym rozrachunku $$ zyskasz.
Zresztą, Opel i tak pisze 30 tys km/rok/
 
Myślę, że śmiało do 15tys dałby radę przy takim trybie użytkowania 😉
 
No a niski TBN? To już nie czas?
 
Dokładnie. To był jak do tej pory najdłuższy interwał (i czasowo i patrząc na przebieg). Teraz rozglądam się za następcą, ale mój wątek w dziale o doborze oleju świeci pustkami, więc pewnie wybiorę jakiś nudny i sprawdzony 0W20 C5, albo jeśli cena będzie przystępna to C6.
 
No ale co chcieć od tego oleju? Czemu ciągle trzeba szukać innego, lepszego? Tu masz super "współczynnik wlyszkowa" czyli poniżej 1ppm Fe na 1000km. Żeby inne oleje osiągały takie wyniki trzeba je szprycować dodatkami. Chyba , że to zasługa dodatków do paliwa.
 
Ten olej już chyba powoli znika z półek i zastępuje go nowsza wersja spełniająca normę C6, tyle że nie dostępna w Polsce.
 
Może weź któryś z Total Ineo Xtra. Jeszcze nie widziałem żadnej analizy oleju z tej serii.
 
Ten olej już chyba powoli znika z półek i zastępuje go nowsza wersja spełniająca normę C6, tyle że nie dostępna w Polsce.
Póki co, w hurtowni go pełno.
 
Ale powoli znika czyli szukam innego 😉

Olej spełnia najnowsze normy API, ACEA więc jak sens byłoby go już zastępować

Screenshot_20231214-124735_Drive.jpg
 
To dane ze strony producenta. Sklepy mają nadal poprzednią wersję z normą C5. I takiego oleju dotyczy ta analiza.
 
Patrząc na zawartość dodatków to klasę C6 ten olej bierze w cuglach. Raczej chodzi tu o zmianę etykiety.
 
@Kaczorek79 miałem na myśli dostępność w necie.
@soszo może szukam oleju który wytrzyma 15 tys km? Ale w moim wątku o doborze oleju jest tylko rada żeby zrobić olejowe koło fortuny. Spróbuję przenieść dyskusję o doborze oleju do tamtego tematu. Lecę zadać pytanie w odpowiednim miejscu.
 
Wyniki bardzo dobre, wg mnie spokojnie wytrzymałby 15k albo może więcej jeżeli by go testować co parę tysięcy żeby wyciągnąć maksimum. Nikiel bardzo wysoko, trochę to niepokojące. Warto by zrobić kolejną analizę żeby sprawdzić czy to coś na serio czy wypadek przy pracy.
 
Skoro 9ppm niklu może być w świeżym oleju to 10 ppm w używanym jest niepokojąco wysokie?
Raczej należałoby zrobić ICP świeżego oleju, a nie kolejne UOA
 
Na jedno wyjdzie. Jak w kolejnym UOA nikiel spadnie to był z oleju, jak nie albo pójdzie w górę, to z silnika.
 
@jerseyAdmin w tym oleju jest 64ppm sodu. Czy może to być dimetyloditiokarbaminian sodu SDDC, a jeśli tak to co to takiego i jaka rolę pełni w oleju?
 
Raczej nie, nigdy nie słyszałem. To biocyd grzybobójczy i raczej szkodliwy dla człowieka więc byłby w karcie produktu. Jeżeli sód pochodzi skądkolwiek w oleju poza płynem chłodzącym to z suflonianiu sodu (chyba sulfonian?), to detergent.
 
W VOA tego oleju też występuje sód stąd pytanie.

Trochę pobłądziłem po internecie aż dotarłem na bitoga żeby przeczytać to co napisałeś.
Sód w oleju pełni rolę detergentu. Może być w postaci sulfonianu lub salicylanu sodu
 
Last edited:
Back
Top