• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Tgmo 0w20 jak to jest z jakością tego oleju

Darecki2005

Użytkownik
Samochód
Toyota rav4
Witam serdecznie. Szukając oleju do silnika toyoty rav4 2.0 kod silnika 3zr trafiłem na to forum. Po przeczytaniu wszystkich postów i polecanych olejów do valvematiców widzę że najczęsciej jeśli chodzi o lepkość 0w20 polecany jest tgmo. Zakupiłem ten olej i postanowiłem zrobić test w zamrażarce, po którym zwątpiłem czy faktycznie ten olej to nie minerał za duże pieniądze i czy wogóle zalewać tym silnik, zwłaszcza że to w miarę nowy silnik i ma dopiero 16000 przebiegu. Robiłem porównanie z tgmo 5w30 który zalewam juz kilka lat do drugiej toyoty vvti i o ile 5w30 wygląda ładnie to 0w20 się mocno skrystalizował. Wiem że to chałupnicza metoda porównania ale jakiś podgląd daje. Mogę zakupić olej droższy a tego nie wlewać, bo nie chodzi już o pieniądze tylko o to czy to faktycznie jakościowo dobry poziom. Może ma ktoś jakieś dane z badania tego oleju, naszego krajowego( bo możliwe że na oilclub.ru analizy są zupełnie innego oleju)
20200202_133536.jpg0w20

20200202_133540.jpg5w30

20200202_133820.jpgTutaj banieczki obu. Dodam że oleje świeże
 
Ten SAE 5W-30 moze rowniez bazowac na GTL.
 
@poziom1989 Bardzo możliwe bo nawet ten olej mroziłem
Olej-syntetyczny-SHELL-ADVANCE-ULTRA-4T-10W40-1L.jpg
Którym zalewam quada i jego klarowność była bez zastrzeżeń, nawet mimo lepkości płynność dość fajną zachował.
Gtl rozumiem że jest półką wyżej. Dziwna sprawa bo skoro 5w30 robią na lepszej bazie to dlaczego olej droższy i teoretycznie lepszy jest na gorszej bazie, no chyba że to wina dodatków i to one się tak zachowują, bo płynnośc ewidentnie lepsza jak w 5w30
 
Ogolnie to wyglada nastepujaco, przy ok. -14°C dochodzi do krystalizacji parafin obecnych w olejach grupy I, II i III. Ogolnie jeszcze sie nie spotkalem z olejem pelno syntetycznym, ktory by "zmetnial".
 
Źródło zakupu pewne? TGMO to głównie bazowo grupa III niskolepkościowa ale to właśnie chodzi o to w tych silnikach szczególnie do miasta.Nie pamietam czy TGMO extra nie ma pakietu dodatków z magnezem i borem (nowsza formuła). VOA da odpowiedź ale imho w ogóle bym się tym nie martwił. Lepszy olej w czym? W bazach, pakietach czy w cenie?
 
Źródło zakupu pewne?
Kupiłem w galonoleje.pl tyle że w sklepie stacjonarnym, z racji tego że mam go pod bokiem. Zawsze u nich kupowałem różne oleje i nie było nigdy jakiegoś problemu,
Lepszy olej w czym? W bazach, pakietach czy w cenie?
Powiem tak hmm cena ma mniej istotne znaczenie. Założyłem sobie kupić najlepszy olej do powiedzmy 300zł i po przeczytaniu wątków w których padły zapytania o olej do valvematiców wywnioskowałem ze w tej lepkości najlepszy jest własnie tgmo 0w20 stąd już nie zakładałem oddzielnego tematu tylko zakupiłem ten olej. I własnie trochę teraz jestem zniesmaczony tym jak on na mrozie wygląda. Jestem w stanie kupić coś jeszcze raz i nie zalewać tego. Wiadomo że chciało by się i bazowo i pakietowo aby to był najlepszy wybór.
 
Kupiłem w galonoleje.pl tyle że w sklepie stacjonarnym, z racji tego że mam go pod bokiem. Zawsze u nich kupowałem różne oleje i nie było nigdy jakiegoś problemu,

Kup litr w ASO i zobacz czy zmętnieje tak samo ;)
 
Jestem w stanie kupić coś jeszcze raz i nie zalewać tego. Wiadomo że chciało by się i bazowo i pakietowo aby to był najlepszy wybór.
Imho bez sensu, test lodówkowy to raczej dla zabawy a nie wyznacznik jakości, a tym bardziej powód żeby go nie zalewać, nie róbmy z tego dramy bo to duża przesada. Olej to nie tylko klarowność ale też dodatki, a te są dobrane tak aby zapewnić silnikowi optimum. Jak chcesz zalewać inny olej oparty na IV/V grupie, to będzie miał clar w lodówce i spokój ducha (może) ale nie pisz że TGMO są słabe na podstawie lodówki :)
 
Imho bez sensu, test lodówkowy to raczej dla zabawy a nie wyznacznik jakości, a tym bardziej powód żeby go nie zalewać
masz racje, pisałem już że to chałupnicza metoda i opisałem to jedynie na podstawie własnych obserwacji
Jak chcesz zalewać inny olej oparty na IV/V grupie, to będzie miał clar w lodówce i spokój ducha
Spoko zaleje na razie ten, pozniej jak czas pozwoli to zrobię jakoś analizę. Jeśli coś innego zalać co byś polecił z górnej półki?
Zdobyłem kartę tego oleju, pomożecie rozkminić co to jest ?
 

Attachments

  • document.pdf
    276,2 KB · Odwiedzin: 465
Niskolepkosciowe HC 4.
Post automatically merged:

Amatorski test mrożenia tylko to potwierdził.
 
Last edited by a moderator:
Od ogółu do szczegółu to bazowo to GTL, a odnośnie baz HC to jest dużo odmian i wcale nie są złe jak większość opinii.
 

Attachments

  • bo-gtl-bo3---stil---en.pdf
    282,8 KB · Odwiedzin: 318
Możliwe jest uzyskanie bazy HC która będzie miała punkt płynięcia nawet niżej. Podobnie jak HC stabilne w wysokich temperaturach (minerałami przecież smarowano kiedyś silniki odrzutowe). Ale taniej kupić PAO niż robić instalację do takiego hydrokrakowania.

Mobil ma patent na niskotemperaturowe HC, ale czy pakują je do cywilnych olejów? Nie wiem.

Standardowa baza od Philips66 ma punkt płynięcia na poziomie -38 stopni - trochę takich HC da się znaleźć.
 
Ale do PAO mimo wszystko daleko.
Post automatically merged:

Temperatura płyniecia to nie wszystko, istotniejsza jest CCS, PPD nie ma wpływu na ten parametr.
 
Skoro Gtl to juz jest w miarę dobrze. Na tą wymianę zalewam ten, akurat do konca gwarancji niech będzie to co zalecają,
Ale do PAO mimo wszystko daleko.
Własnie i tu poproszę o propozycję dobrego bazowo i pakietowo oleju Pao na kolejną wymianę, bo za te pieniądze albo minimalnie drożej mogę mieć już prawdziwe Pao, 0w20. 0w30, 5w30, raczej coś z w30 bo zimy nie widać i podobno następne lata ma wogóle nie być, za to mamy się konkretnie smażyć
 
Ale do PAO mimo wszystko daleko.
Post automatically merged:

Temperatura płyniecia to nie wszystko, istotniejsza jest CCS, PPD nie ma wpływu na ten parametr.

To był przykład na szybko, musiałbym poszukać jakie parametry mają najlepsze niskotemperaturowe HC.

P66 podaje dla U-S3 CCS 600@-30C, dla U-S4 jest ~1400@-25C. Dla U-S2 nie podaje w ogóle (to ich teoretycznie najlepsza baza). Badane wg ASTM D-5293
 
Odświeżam kotleta, mimo że ten olej mnie średnio dotyczy - wpadło mi dziś w ucho, że GTMO 0W20 w polskich salonach to HC, natomiast w Niemczech GTL i trzyma poziom. Żadne potwierdzone info, ale to by wyjaśniało czemu tak zareagował na zmrożenie.
 
Back
Top