• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

TOTAL/ELF - oleje przekladniowe

  • Thread starter Deleted member 543575
  • Start date
D

Deleted member 543575

Gość
Total/Elf a jak już póki jeszcze jest dostępny to Elf NFP, sam kupiłem do Hondy. Po prostu jest lepszy od starszego NFJ i nowszego NFX. Do francuskich skrzyń chyba nic lepszego się nie znajdzie a nawet do innych.
 

Attachments

  • IMG_20231018_212956.jpg
    IMG_20231018_212956.jpg
    2,9 MB · Odwiedzin: 73
Ten olej to z którego roku? Nie widziałem jeszcze takich półlitrówek elfa.
 
Kupiłem chyba od tego samego sprzedawcy z alle co kolega @Iron . Nie ma na nim daty produkcji, jest tylko jakiś numer seryjny z 13 na końcu, więc pewnie 2013, przynajmniej ten mój 😲
 
To może jeszcze mozna go zwróć. W Ipar... jest w ofercie w litrówkach. Oczywiście trzeba najpierw dopytać czy aby nie wysyłają NFX

Screenshot_20231019-194117_Samsung Internet.jpg
 
Pytałem i odpowiedzieli, że nie mają informacji jaki olej to będzie. Więc podejrzewam , że jednak NFX. Nie zalewać 10 letniego oleju do skrzyni?
 
Nawet gdyby był kilkuletni a zamknięty i magazynowany to raczej nie stracił swoich właściwości. Szczerze to wątpię by 10 letnie oleje były w obrocie w sprzedaży w szanującym się sklepie. 13 na końcu tak naprawdę nic nie mówi, może być to po prostu nr partii.
 
Na moich butelkach od NFX było kółeczko ze strzałką, pewnie wiecie o co chodzi, teraz nie będę szedł do garażu robić zdjęcia. Fakt faktem, że 10-letni olej szczelnie zamknięty powinien być zdatny do użytku, ale chyba sam bym go nie zalał.
 
To kółeczko nastawia się w formie- czasem ktoś je przestawia, ale czasem zostaje data z ostatniego serwisu formy. A w dmuchaniu flaszek to forma może wytrzymać długie lata.
 
Pewnie się nadaje, co nie zmienia faktu że dobrze jest jednak czasem go wymienić :) To samo we wspomaganiu.
 
Sam kształt butelki jest chyba stary. Nie zwróciłem wcześniej na to uwagi.
Są opakowania 0.5L w aktualnym kształcie i grafice etykiety
20231019_232240.jpg
 
Po czym wniosek, że NFP jest lepszy od NFX, skoro jak sam producent stwierdził - nowszy go zastępuje.
 
Bo widzisz, takie czasy, kasa musi się zgadzać. Producentowi nie zależy na twoim samochodzie, tylko byś kupił jego produkt i oby jak najwięcej i najczęściej. Nie zawsze wprowadzane zmiany są na lepsze, czasem to marketing, czasem oszczędności, potrzeba odświeżenia oferty. Tak poza tym, sugerując się tylko analizami to NFX i NFP to zupełnie inne oleje ze znacznie różniącym się składzie, chyba jednak z lekką przewagą na tę "lepszość" dla NFP, gdzie w NFX postawili na dużo cynku, fosforu, wpnia i nieco molibdenu, nie wiem jak się to ma do zużycia i synchronizatorów. NFP to boran potasu czy jakoś tak na kopy w ilości niespotykanej, trochę molibdenu, wapnia, cynku i fosforu i dużo estrów. Więcej można poczytać na ruskim forum. NFP nie jest już oferowany, sprzedawane są leżaki magazynowe, stare oleje. Sam taki kupiłem, ale po zagłębieniu się postanowiłem zwrócić, nie chciałem ryzykować. Sprzedawca odpowiedział, że dostali informacje, że syntetyki mają trwałość 10 lat i dlatego dopuścili go na sprzedaż. Nie wiem, nie drążyłem dalej, na opakowaniu nie ma daty ważności a ani NFX ani NFP nie są syntetyczne.
 
Na moich butelkach od NFX było kółeczko ze strzałką, pewnie wiecie o co chodzi, teraz nie będę szedł do garażu robić zdjęcia. Fakt faktem, że 10-letni olej szczelnie zamknięty powinien być zdatny do użytku, ale chyba sam bym go nie zalał.
To będzie data produkcji butli, nie musi się pokrywać z datą rozlewu.

Wielkiego ryzyka moim zdaniem z wlaniem starszego oleju nie ma, sam lałem przeterminowanego Mannola 75w-85 ze słynnego sklepu pipipipipipipipi
 
Takie powielanie stereotypów. Stare zawsze jest lepsze , a nowe to ekosreko 😉

Nie można roztrzygnąć po takich analizach o lepszości jednego oleju nad gorszością drugiego. Obydwa oleje mają wynik korozji miedzi taki sam - 1a czyli najlepszy. A czy w oleju jest więcej czy mniej dodatków metalicznych to absolutnie nie świadczy o jakości oleju.
 
Co nie zmienia faktu, ekosreko czy nie to NFP na papierze wygląda lepiej, ale no tak 😏 papier wszystko przyjmie, przekładnia nie 🥲.
@paba No szczerze wierzyłem, chciałem go zalać, ale lampka w głowie się zapaliła, olej świetny, ale jak starszy niż 7 lat to nie chciałem ryzykować, 3-5 letni bym się nie przejmował. No nic paczka zwrotna już poszła, trzeba rozważyć coś podobnego ale świeżego. Szopi pi pi pi w Polsce już nie ma od dawna, więc można chyba pisać normalnie bo i tak się nie znajdzie Shopee, to były czasy AR9100 za 60 zł 🥹, smuteczek a teraz to nie ma czasu.
 
Last edited by a moderator:
NFP na papierze wygląda lepiej
Skąd ta wiara w papier? To zwykła spektrometria, która ma tylko kanały na kilka pierwiastków. Możesz nalać ten sam olej, z tej samej butelki do 3 pojemników i rozesłać do 3 laboratoriów - zdziwienie będzie ogromne. Nawet w odlewnictwie, najlepsze na świecie Thermo Fishery z akredytowanych laboratoriów kalibruje się CODZIENNIE, a i tak trzeba wymieniać się próbkami o robić kalibracje krzyżowe.
 
Na papierze zarówno jeden i drugi wygląda bardzo dobrze. Ale co z tego taki Fuchs FE 75W wygląda słabo, a ludzie chwalą bo dobrze sie spisuje w skrzyniach VAG.
 
Kombinujesz jak koń pod górę. Weź w końcu tego Totala Gear 8 75w80 i się skończą rozterki...
 
Back
Top