• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Total energy 9000 5w40 czy lotos synthetic 5w40 czy specil 0w40

  • Thread starter Deleted member 81548
  • Start date
D

Deleted member 81548

Gość
Marka samochodu
nissan
Budżet/ile litrów
4
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.5 benzyna
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
kto to wie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w40
Czołem szanowne grono,
Co myślicie lepiej total 5w40 czy lotos a może ten specil 0w40 który ponoć w 50% jest na PAO. Teraz ceny olei poszły tak do góry że total jest w cenie lotosa. Do tego specola mam nie pełne zaufanie. Na papierze wygląda świetnie ale lotos i total jednak są większymi firmami z większym doświadczeniem... Co myślicie?
Auto to 22 letni nissan więc nie na co przesadzać. Zawsze moim faworytem był Shell ultra jak i olej vaga ale ceny poszybowaly mocno w górę.
 
Skoro Specol to czemu 0w40 skoro instrukcja wymaga 5w40 a tam masz Specol Gold. Nie znamy specyfikacji oleju przede wszystkim. Jak nie masz zaufania do Specola to wlej mu Orlena coś i po temacie olej jeden z tańszych i za wiele grzechów nie mają Orleny...
 
Auto ma 22 lata jemu już wsio ryba. To się i tak zazębia, krzywdy 0w mu nie zrobi a dlatego 0w bo jest lepszy na papierze od 5w. 0e specola ponoć w 50% na IV grupie. Gdzie lotos to raczej w 100% grupa III. I interesuje mnie total czy lotos najbardziej. Mam zaufanie do lotosa, ale total w tej samej cenie i to większy gracz niż lotos. Choć lotos czy Orlen może blendowzc tego total. Tego pytam
 
Almera? Jaki kod silnika? Jeśli to QG15DE to one miały problem z pierścieniami i zjadały dużo oleju, poza tym pierwszy wybór to 5w30 i tego bym się trzymał. Na pierwszy interwał porządna płukanka przed wymianą i tanie 5w30 typu Specol Gold, dowiesz się przynajmniej w jakim stanie jest silnik.
 
Ogólnie może się coś zmieniło kiedyś było 5w40. Tak almera n16 z QDE15. Problem brania oleju tyczył głównie wersji 1.8 (ja mam 1.5). W mojej olej znika ale poci się z pod pokrywy zaworów. Ogólnie nie ma tak że trzeba dolewać liter na 1000 km. Może pól litra na 5 tys - tylko jak mówię, poci się sporo spod pokrywy więc brać to ona tam dużo przez pierścienie nie bierze.
Jak 5w30 to może maxexpert xd? Tylko że to norma C3 albo lotos jest synthetic/aurum w normie A5/b5
 
Jeśli nie chcesz naprawiać tego wycieku ( u siebie w Temprze zmieniliśmy z Kolegą pod blokiem w 20 minut uszczelkę) i musisz dolewać aż 1l/1tys. km to zalej jakiś w miare tani olej w lepkości 5W30 np. Specol Gold 5W30 albo jak znajdziesz taniej Orlen/Lotos w tej lepkości i będzie git.
 
Tam wychodzi 1l na 10 tys. To takiej tragedii nie było. Do zrobienia mam rozrząd to usunę wyciek ale to jak zrobi się ciepło. Dużo gratow mam w garażu i żeby wjechać samochodem trzeba zrobić miejsce. A przy pogodzie jaka jest... No muszę zaczekać do maja.
A powiesz mi coś o tym totalu 5w40? Wiem z forum że zajmujesz się handlem, to pewnie wiesz jak to tam z tym olejem jest. I też na przyszłość chce się dowiedzieć bo mam jeszcze diesla dostawczego bez dpf - renault master i też myslalem o tym totalu do niego.

Do tej almera jeśli musi być 5w30 to Orlen max expert XD chodzi mi po głowie ewentualnie max expert V - bo też widzę że przyjemny jest. Specol 5w30 tylko 10 PLN tańszy. To już szału dupy nie urywa. Gdzie te czasy kiedy specol był po pięcdziesiąt parę pln
 
Last edited by a moderator:
Wrzucam zdjęcie z instrukcji z roku 2003, bo nie wiem czy masz do swojego. Dopuszczalny jest nawet 5w20 i taki zalecają dobieraczka Totala i Motula, ale nie naciskam na ten wybór, jeśli natomiast się zdecydujesz to na pewno coś wybierzemy. Jak widać auto nie ma niewiadomo jakich wymagań i Gold 5w30 to aż nadto, a między Orlenem XD i V wybrałbym ten tańszy.
mam jeszcze diesla dostawczego bez dpf - renault master i też myslalem o tym totalu do niego.
Najlepiej załóż kolejny wątek.

Gdzie te czasy kiedy specol był po pięcdziesiąt parę pln
No właśnie...
 

Attachments

  • PXL_20230206_074917299.MP.jpg
    PXL_20230206_074917299.MP.jpg
    3,3 MB · Odwiedzin: 106
  • _20230206_075428.JPG
    _20230206_075428.JPG
    1,8 MB · Odwiedzin: 81
No ja nie wiem czy oni zalecają 5w20 - chyba to jest podane jako zimowe rozwiązanie.
Ten max expert V wydaje się lepszy. Choćby dlatego że ma część bazy PAO lepsza lepkość w 40 hmmm...
Myślę jeszcze nad shellem 5w30 a3/b3 ale kurde czy on jakościowo będzie lepszy od tego orlena (niby tylko 20 PLN droższy - ale tak można w nieskończoność). Z drugiej strony pamiętam mixola i rożnice gdy przesiadłem się na motula 2t - po prostu ciężko człowiekowi uwierzyć że te oleje teraz mogą dorównywać jakością
 
Shell to pewnie będzie GTL, ale nie znam tych olei na pamięć więc jak ktoś wie lepiej to proszę mnie poprawić. Ponawiam moją propozycję. Oczywiście jeśli chcesz to nikt Ci nie broni i Shell również się sprawdzi.
między Orlenem XD i V wybrałbym ten tańszy
 
Myślę jeszcze nad shellem 5w30 a3/b3 ale
Na forum masz analizy tych olejów. Przejrzyj, zdecyduj. Shella 5W30 używam, złego słowa nie powiem, choć teraz robię przesiadkę na 0W30 A3.
 
droższy - ale tak można w nieskończoność
Jasne, że tak można - raz jeden, raz drugi, potem trzeci itd. Krzywdy silnikowi tymi olejami nie zrobisz. Ja np w micrze przy podobnych zleceniach mam Total FGC czyli powiedzmy odpowiednik Orlen ME Dex1 5W30.
 
Back
Top