• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Total Total Ineo RCP 5W30

wszystko o produkatach Total

kruq

Użytkownik
Samochód
Peugeot 308 1.5 bluehdi
Jest, nowy olej zalecany i stworzony niby do 1.5 BlueHDI z normą Stellantis FPW9.55535/03, kompatybilny wstecz ze starą B71 2290.

Przez długie ostatnie lata w PSA cały czas lecieli na lekkobieżnych olejach, a tu mamy podwyższenie lepkości, przejście na normę C3 i prawdopodobnie świetne parametry wysokotemperaturowe. Temperatura zapłonu to uwaga, aż 254 (!) stopnie Celsjusza.

Ciekaw jestem tego oleju i czy cokolwiek on tu może pomóc, przecież najważniejsze chyba jednak jest odpowiednie działanie napinacza w mniejszych temperaturach, przy rozruchu.


A oto i ta nowość:



Wczoraj również Mobil zaktualizował dane swojego ESP Formula P 5W30 ( czyli PSA B71 2290) i dodał do aprobat powyższą, najnowszą normę Stellantisa.
 
Zmienili litery HTC... Ten powrót do wyższej lepkości wywraca filozofię zmierzania do niskich lepkości...

Screenshot_20231229-180746.jpeg
 
Wywraca, bo źle skonstruowali silnik/jego osprzęt, a wiadomo, że wyższa lepkość potrafi pomóc na pewne niedomagania. Są samochody gdzie niskie lepkości sprawdzają się od lat i robią setki tysięcy kilometrów na nim.
 
Ciekawe czy będzie w ogóle dostępny w PL. Total ma w portfolio różne ciekawostki jak np interesujący mnie HKS z serii Ineo, a nie z 9000.
 
Przechodzenie w górę z lepkością będzie raczej widać powoli w portfolio wszystkich producentów, wspominałem o tym już dawno.

Chociaż tutaj wygląda raczej na łatanie problemów silnika. Ciekaw jestem dodatków jakie tam zastosowano, ale nie byłbym specjalnie zdziwiony gdyby to był faktycznie jakiś stary olej z nową nazwą.
 
@jerseyAdmin chyba tylko po to żeby europejskie silniki nie kończyły się zbyt szybko 😉
 
Nie, to akurat Japończycy wymyślili że lepiej mieć wysokie VI w 5W-30 niż próbować zrobić olej o niższej lepkości i podobnych parametrach ochronnych w pełnym spektrum temperatur.
 
Niedawno pojeżdziłem sobie dwulitrową Hondą po torze Krzywa. Gorący silnik na oleju 0W20 miał na biegu luzem ... 5 bar ciśnienia oleju! A ile mają Stellantisy z kawałkami paska w smoku?
Post automatically merged:

Ten powrót do wyższej lepkości wywraca filozofię zmierzania do niskich lepkości...
Ale jest tam napisane, że to dla krajów o wysokiej temperaturze i kiepskich paliwach.
 
Last edited:
Patrząc na ostatnie lata to temp. 30'C+ nie są rzadkością. A paliwa to może chodzić też o dodawanie coraz więcej bio do paliw ktore stają się bardziej kiepskie niż bardziej premium. Bo na 10% sie nie skończy.
Ciekawe jak wyglądają temperatury spalania z tymi dodatkami bio może to jakiś trop?
 
Jak patrzę na sds na stronie Totala, to kontakt jest na Bliski Wschód i Azję, a sama karta jest niezgodna z Reach, więc raczej w Europie sprzedawać tego nie chcą. A w tym kontekście to wcale nie jest wysoka lepkość.
 
Cześć, jako dystrybutor Totala mogę trochę zdradzić. Olej jest dostępny w cenniku Totala, ale jest na niego takie wzięcie, że czekamy na niego już prawie 3 tyg. Prawdopodobnie przyjedzie w przyszłym tygodniu do nas. Cena zapowiada się sroga na poziomie Millersa EE Performance C3 5W30 (przynajmniej na start).
 
Paaanie, co tak drogo :eek:
Może kiedyś go przetestuje w 1.2 THP. Lepkość 11 w 100 st. jest tak akurat. Ciekawe czemu API SN Plus a nie SP.
 
Olej pojawił się na znanym serwisie aukcyjnym w srogiej cenie 269,99zł/5L.
 
Znany serwis aukcyjny grabi w ostatnim czasie takie prowizje, opłaty dodatkowe że szkoda gadać. Prowizja, dopłaty do przesyłek smart klientów, opłaty za udostępnianie płatności. Dużego pola do manewru z ceną w tym momencie nie ma na alledrogo przez te koszty. Co nie zmienia faktu, że jest to aktualnie jeden z najdroższych olei Totala.
 
Grabież w biały dzień 😉
Jakoś na stronach własnych nie widać tej grabieży. Dołączając koszt za przesyłkę wychodzi drożej niż na portalu ze smartem. Czyli nie zagłębiająć się w temat to jakby sprzedawca opłaca wysyłkę

A jak to jest z tym HTC? Karta techniczna wygląda identycznie jak RCP. Jest kilka ofert w opakowaniach 1L
 
Sprzedawca opłaca swój udział w koszcie przesyłki. W zależności od wartości zamówienia cena jest różna. Na stronie allegro można podejrzeć tabelki z opłatami od przesyłek oraz wyliczyć prowizję. Jest dużo zmiennych które na to wpływają, a z miesiąca na miesiąc coraz bardziej dokręcają śrubę. Co do własnych stron to się nie wypowiem, bo takiej nie prowadzimy narazie. HTC nie ma w polskim cenniku i ja go też nie kojarzę z przeszłości (chyba, że kilka lat temu był dostępny). Widzę, że jest dostępny na alledrogo, ale jak, skąd to nie mam pojęcia. Zdjęcia butelek raczej nie grzeszą nowością, bo Total już dawno temu zmienił opakowania na złote.
 
Cześć, przychodzę z nowiną odnośnie RCP. Posiada homologację 5W30 FPW9.55535/03 i jest również zalecany do stosowania w silnikach 1,2L PureTech benzynowych turbo EB2 Gen1 (HNZ, HNY, HNX, HNW, HNV) produkowanych do sierpnia 2018.
 
To jak mój był z produkcji grudzień 2018 to już nie mogę stosować tego RCP? Co się zmieniło w silniku po sierpniu 2018, że nowa norma nie jest zalecana?
 
Back
Top