• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Total Quartz 9000 Energy HKS G-310 5W30

soszo

Moderator
Samochód
Kamiq 1.0 DLAA Micra CR12DE Panda 1.1 Fire
Przedstawiam analizę VOA oleju Total HKS G-310 5W30. Mam nadzieję, ze czytelna :)


.
analiza-hks (1).jpg



20200509_102256[1].jpg20200509_102240[1].jpg20200509_102606[1].jpg
 
Jak to HKS ;) Receptura taka sama jak w VOA z RUS 2018.
 
Tylko tak myślę sobie, po co aż tyle molibdenu w oleju?😶
 
No prawie. Więcej Ca ale 0 Mg
Wersja PDF jakby ktoś miał problem z odczytem :)
 

Attachments

  • #4636-Z-137563-Sev0.pdf
    105,7 KB · Odwiedzin: 393
To są ramy produkcyjne, to nie apteka i nie będzie idealnie.
Jak to po co? Ma być cicho i gładko + zmniejszanie zużycia paliwa + wsparcie antyzużyciowe.
 
@Michalos12 oleje Kia widać tak mają. W tym jest jeszcze więcej Mo
 
Millers w niektórych seriach EE/CFS NT/NT+ też pakuje sporo molibdenu, na zbliżonych poziomach co ten Total HKS.
 
TAN 2.89 to dobry wynik, nie dobry? Czy nie ma to znaczenia?
TBN 9.9 zbyt wysoki nie jest ale i tak lepszy niż w danych producenta
 
Zgodnie z prośbą @soszo komentarz od forum.

ACEA A5
API SL

Zatwierdzenia: zgoda na użycie serwisowe w samochodach koncernu Hyundai-KIA


1. Olej odpowiada zakresowi lepkości wg norm SAE dla oleju 5W-30, jednak widać, że jest ukierunkowany na oszczędność paliwa. Zgodne z polityką konstrukcji silników koncernu Hyundai-KIA, warto jednak brać to pod uwagę przy wyborze oleju dla innych samochodów.
2. Indeks lepkości 160 - olej nie zawiera nadmiaru dodatków poprawiających lepkość, jednak lepkość będzie się zmieniać wraz z temperaturą znacznie bardziej niż w olejach z wyższym VI, jest to w miarę zgodne z "oszczędnościowym" przeznaczeniem oleju. Analiza wykazała wyższy niż średnia producenta.
3. Olej zawiera dużo wapnia, co powinno wykluczyć go ze stosowania w silnikach wykazujących problemy z LSPI jak np. jednostki Opla.
4. Spora ilość molibdenu służącego jako modyfikator tarcia.
5. Interesująca jest obecność antymonu w analizie czystego oleju, sugeruje możliwość stosowania niewielkiej ilości SbDTC jako dodatku antyzużyciowego oraz poprawiającego smarność w warunkach wysokiego ciśnienia.
6. TBN stosunkowo niski, blisko dolnej granicy dla normy A5 (minimum 8), nie jest to jednak wada jako że olej ten przeznaczony jest wyłącznie do silników benzynowych!

Ciekawy olej z jeszcze ciekawszym pakietem dodatków. Widać, że jest on ukierunkowany na konkretne konstrukcje wymagające dużej stabilności oleju pod obciążeniem (obecność antymonu) oraz właściwości antyzużyciowych (molibden). W połączeniu z wymienieniem tylko normy A5 oraz pisaniem wprost o przeznaczeniu oleju do silników benzynowych mamy olej który jest skrojony na miarę nowoczesnych jednostek downsizingowanych GDI/TGDI.
 
A czy ktoś ma informację, czy ten molibden to siarczek molibdenu czy może coś innego?
 
Nie, tego się niestety z prostej analizy nie wywnioskuje.
 
Rodzaj związku molibdenu jest podany na rosyjskim forum w wątku do którego link wstawił @cytrynowiec. Nie pamiętam nazwy i na szybko nie znajdę ale na bank nie jest to MoS2
 
Dowodu na to nie ma, ale w wątku i nowszej i starszej analizy w RUS przewija się sprawa moly od Vanderbilta, podobnie zresztą jak i dużych poziomów moly w Millersie.
 
Back
Top