• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Auris II, 1.8 HSD Hybrid, 2018

mrajchert

Użytkownik
Samochód
Honda Civic VIII 1.8
Marka samochodu
Toyota Auris II
Budżet/ile litrów
5L - 200/250zł
Styl jazdy
Silnik
1.8 HSD Hybrid
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 - ACEA: A5/B5/C2, API:CF, 0W20 - ILSAC: GF-5, API: SN Plus
Jaki olej masz obecnie
Oem Toyota 0W20?
Cześć,
Już raz mi pomogliście - proszę o pomoc ponownie z nowym autem 🤗

Proszę o pomoc w doborze oleju silnikowego do nowego auta w rodzinie Toyoty Auris II, 1.8 HSD Hybrid, 2018.
Samochód Ma przejechane 122000km z udokumentowanymi przeglądami w ASO co 15kkm od nowości - wymiany filtrów, oleju itd.

Samochód będzie użytkowany głównie w mieście (95% czasu).

Noga - napisałbym, że dynamiczna, ale skoro przesiadam się na Hybrydę to pewnie będzie mi się włączał insktynkt jazdy o kropelce 🤣🤷🏻‍♂️💪🏻

Budżet - powiedzmy max. 200-250zł - myślę, że w tych pieniążkach spokojnie znajdziemy coś godnego. 😎
Pojemność - 4 litr. (Wypełnienie serwisowe), Pojemność 4,4 litr. (Suche wypelnienie).

Toyota zaleca:
5W30 - ACEA: A5/B5/C2, API:CF
lub
0W20 - ILSAC: GF-5, API: SN Plus

Osobiście 5W - mam wrażenie, że niepotrzebnie - spokojnie wystarczyło by 0W 🤔
Z kolei W20 - mam wrażenie, że woda i chyba wolałbym W30 😅

Dziękuję za pomoc! 🎉💪🏻
 
Solution
D
Z kolei W20 - mam wrażenie, że woda i chyba wolałbym W30
O Panie, zaczynasz od wkładania kija w mrowisko ...

Po pierwsze, nie tak opisujemy lepkości wg SAE:

Po drugie, nie jest istotne co Ty byś "wolał", a co Toyota zaleca, mimo, że Ty finalnie zadecydujesz jaki olej kupisz i wlejesz do silnika.
Te napędy są po prostu konstruowane pod 0w20. Ostatnio stosowany jest już olej 0w16, a 0w8 na niedalekim horyzoncie.
Proponuję 0w20, która w tego typu silnikach będzie bdb wyborem.
Z konkretnych propozycji, to na granicy budżetu Amsoil SIgnature Series 0w20.
Bardziej "nasze" marki to Mobil 1 Dexos1 0w20 lub Shell Helix Ultra SN Plus
Zapewne...
No to są 0W30 A5/B5 (pod volvo) i C2.
 
Z kolei W20 - mam wrażenie, że woda i chyba wolałbym W30
O Panie, zaczynasz od wkładania kija w mrowisko ...

Po pierwsze, nie tak opisujemy lepkości wg SAE:

Po drugie, nie jest istotne co Ty byś "wolał", a co Toyota zaleca, mimo, że Ty finalnie zadecydujesz jaki olej kupisz i wlejesz do silnika.
Te napędy są po prostu konstruowane pod 0w20. Ostatnio stosowany jest już olej 0w16, a 0w8 na niedalekim horyzoncie.
Proponuję 0w20, która w tego typu silnikach będzie bdb wyborem.
Z konkretnych propozycji, to na granicy budżetu Amsoil SIgnature Series 0w20.
Bardziej "nasze" marki to Mobil 1 Dexos1 0w20 lub Shell Helix Ultra SN Plus
Zapewne ciekawą propozycją jest olej Shell Helix Hybrid 0w20, który spełnia najnowsze normy API i ILSAC.
 
Solution
0W30 to np.
Q8 FORMULA ULTRA 0W30 VOLVO
Castrol Magnatec Stop-Start 0W-30 C2
Shell Helix Ultra A5/B5 0W-30 tylko że to jest SL

Ale fakt, 0W20 będzie OK w hybrydzie w mieście
 
O Panie, zaczynasz od wkładania kija w mrowisko ...

Po pierwsze, nie tak opisujemy lepkości wg SAE:

Po drugie, nie jest istotne co Ty byś "wolał", a co Toyota zaleca, mimo, że Ty finalnie zadecydujesz jaki olej kupisz i wlejesz do silnika.
Te napędy są po prostu konstruowane pod 0w20. Ostatnio stosowany jest już olej 0w16, a 0w8 na niedalekim horyzoncie.
Proponuję 0w20, która w tego typu silnikach będzie bdb wyborem.
Z konkretnych propozycji, to na granicy budżetu Amsoil SIgnature Series 0w20.
Bardziej "nasze" marki to Mobil 1 Dexos1 0w20 lub Shell Helix Ultra SN Plus
Zapewne ciekawą propozycją jest olej Shell Helix Hybrid 0w20, który spełnia najnowsze normy API i ILSAC.

Spodziewałem się trochę tego "mrowiska" 🙈

Do tej pory jeździłem na Amsoilu więc i chyba tym razem go wybiorę - trochę czekałem na odpowiedź, że będzie pasował i nie ukrywam jest to miód na moje oczy. 😉

Choć przyznam szczerzę, że tak patrzę na tego Shell Helix Hybrid 0w20 - i wygląda on na prawdę dobrze 🙆🏻‍♂️🤔
Nie widzę tylko TBN dla niego - reszta parametrów praktycznie identyczna jak Amsoil SS 0W-20.
No i znowu będę się zastanawiał tydzień... 🤣😅🤦🏻‍♂️

Płukankę mogę stosować normalnie jak w każdym innym silniku benzynowym wcześniej prawda? 😊
 
Last edited:
Choć przyznam patrzę na tego Shell Helix Hybrid 0w20 - i wygląda on na prawdę dobrze 🙆🏻‍♂️🤔
Nie widzę tylko TBN dla niego - reszta parametrów praktycznie identyczna jak Amsoil SS 0W-20.
Tak patrzysz i niczego nie widzisz, bo w tych cyferkach niewiele można wyczytać...
Poleciłem Ci te 3 (4) konkretne oleje ze względu na "jakość" produktów tych serii.
Mam na myśli przede wszystkim testy ścinania (Shear Stability), które są dostępne na ruskim oilclubie.
Ważne są również testy czystości Sequence IIIH.
Oleje tych 3 producentów są w ścisłej czołówce pod tym względem.
Oczywiście inni producenci (choćby seria Hybrid od Motula) również oferują podobne oleje, ale wszystkiego znać raczej nie będę.
 
Jasne, bardzo Ci dziękuje - dlatego zapytałem osób mądrzejrzych odemnie. 😊💪🏻

Powiem szczerze, że jak zwykle będzie problem - który wybrać. 😅

@SACZI Napiszesz proszę coś od siebie w jakiej kolejności byś wybierał bądź, na który osobiście byś się zdecydował jeśli stałbyś przed wyborem?
Patrząc na specyfikację każdy z nich jak dla mnie jest bardzo podobny - ale to nie ja tu jestem specjalistą. 🙃💪🏻
 
Last edited:
Ja bym wziął Shella, w zasadzie to w przypadku typowo miejskiej jazdy to najlepiej tani olej - częsta wymiana, Amsoile są raczej nastawione na zwiększone interwały i/lub sportową jazdę.
 
Trudno powiedzieć, bo zaproponowane oleje są jednymi z lepszych.
Roznice dla silnika po 100 tys km mogą być znikome.
Amsoil ma jasna i dobra sieć dystrybucji. Shall ma swój oficjalny sklep i chyba najlepsze ceny. Mobile trochę z dystrybucją kuleje, a gdyby mieli 5w30 z odpowiednią normą,sam bym na nim jeździł.
No jest jeszcze zawsze odpowiedni dla Toyot tgmo. One na tych olejach po 0,5-1 mln km robią, chociaż oleje specjalne nie są.
 
@mrajchert Chociaż mam prawie youngtimera to może się wypowiem. Może będzie bardziej pragmatycznie.

Primo:
japońska technika lubi niskie lepkości nie od dziś. Jakiś czas temu czytałem na forum o olejach stosowanych w Maździe 3 (poprzedniej generacji) przez użytkowników. Kto zalał najpierw 5W30, a potem 0W20 (ten zdaje się jest na pierwszym miejscu jeśli chodzi o rekomendowany środek smarny) odczuł znaczną poprawę w działaniu silnika. Poprawiła się przede wszystkim dynamika. Niższa lepkość= mniejsze opory w silniku, szybsze, a więc lepsze smarowanie.
To pewnie oczywiste, ale jak działa silnik w hybrydzie projektowanej przede wszystkim do miasta. Wciśniesz mocno pedał gazu i wyłączony silnik benzynowy raptem wkręca się na 4000 lub 5000 RPM... On musi mieć jak najszybciej smarowanie. I jakoś hybrydy Toyoty pokonują znaczne przebiegi...

Secundo:
gęstość oleju 0W-20 (na przykładzie Mobil1) 0,841 g/ml, gęstość wody ~1 g/ml...
gęstość oleju 5W-30 (na przykładzie Mobil1): 0,846 g/ml

Gęstość oleju 10W-40 (no mam taki w Cinquecento): 0.859 g/ml. UUU... Ja też leję wodę :) I to chyba źródlaną, a może destylowaną...

Lepkość się liczy, nie gęstość.

Swoją drogą, czy taki Mobil1 0W-20 nie pasowałby jako tańsza, ale chyba wcale nie gorsza alternatywa ?
 
Swoją drogą, czy taki Mobil1 0W-20 nie pasowałby jako tańsza, ale chyba wcale nie gorsza alternatywa ?

Kolega @SACZI proponował wcześniej wyżej m.in. własnie Mobil 1 Dexos1 0w20 - także zdaje się, że jak najbardziej.
Nie wiem dlaczego ale pamiętam, że kiedyś zaczynałem od Shella - może trzeba wrócić do starych korzeni skoro oliwa ma sensowny skład. :)
 
@mrajchert kupiłem ostatnio do UFO proponowanego Shella Ultra SP C5 0w20. Czeka na zalanie. Był polecany w moim temacie wraz ze wspomnianym Mobile1
 
Back
Top