• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Auris II 1.8 Hybryda

talib1990

Nowy użytkownik
Samochód
Toyota Auris 1.8 HSD
Marka samochodu
Toyota
Budżet/ile litrów
150/5
Styl jazdy
Silnik
1.8 hybryda
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20/5W30 TOYOTA
Jaki olej masz obecnie
Motul 5w30 Xclean +
Cześć i czołem !
Niedawno zakupiłem ww. samochód z przebiegiem 230 tys km przejechanych przez 5 lat.
Poprzedni właściciel zalewał Motul'em 5w30Xclean+ , w zeszłym tygodniu zmieniłem na taki sam. Dodam, że mam zamiar zakładać LPG
Wszystko jest ok ale naszła mnie myśl aby wlać płukankę i może zmienić olej na jakiś inny ( Motula stosowałem 10 lat temu i szczerze nie wiem jak dzisiaj z jego jakością)
Od razu chciałbym zmienić olej w przekładni E-CVT - wszyscy leją do niej oryginalny olej Toyoty ( allegro ok 55zł/1l) Może jest jakaś alternatywa lepsza, a jednocześnie w tej cenie lub tańsza ? Myślałem przez chwilę aby zalać PMO ale po lekturze tego forum widzę, że ta firma ma dobry ..... marketing :)
Pozdrawiam !
 
Jak najbardziej możesz stosować olej pmo.
Nikt ci tego nie zabroni!
Problem jedna jest taki, że olej ma mieć lepkość 0w20 i klasy jakości API sn lub ilsac gf5.
To olej podstawowy wg zaleceń Toyoty.
Drugim zaleceniem toyoty to olej w klasie 5w30 API sl, acea a5b5.

Najbezpieczniej stosować oleje serwisowe tgmo, aczkolwiek każdy inny olej spełniający we normy będzie dobry.
To samo dotyczy oleju w przekładni - serwisowy bym wlał (zresztą, taki wlałem do swojej skrzyni niedawno)
 
Jak pisze kolega wyżej, do silników japońskich marek najlepiej stosować ich oleje OEM, które zresztą mają bardzo dobre.

Co do samego PMO to możesz lać jeżeli chcesz. Oni nie mają złych olejów, kupują je w dobrej blendowni, robione wg receptur etc. Nie ma się czego bać. Ale wbrew reklamom nie ma też co liczyć na cuda wianki po zalaniu. Zwykłe oleje, jakich pełno na rynku :)

Tak swoją drogą - LPG do hybrydy brzmi ciekawie :D Nie potępiam, pierwszy raz słyszę po prostu.
 
Też byłem zdziwiony tym lpg.
Chyba że chybryda kupiona na przeloty autostradowe ale to mija się z celem użytkowania hybrydy
 
LPG to auto znosi genialnie ( mój instalator montował takich dużo ) . Silnik spalinowy to zwykły 1.8 na pośrednim wtrysku . Szybkie wtryskiwacze , sterowniki z funkcją " ciepłego startu " i po osiągnięciu temperatury odpowiedniej jest tylko LPG - elektryka .
Również myślałem, że hybryda się nie sprawdzi w trasie / autostradzie. Otóż się sprawdza tak samo. Prawie caly czas korzysta z silnika elektrycznego pomagając spalinowemu . Jeżdżę dużo , mając mamę na emeryturze po kilku operacjach która obecnie mieszka w górach . Kolejna ciekawostka to wersja z podwójną podłogą ma tak głęboką wnęke na koło zapasowe, że wejdzie zbiornik 680x180 (49l) , a na to położę koło dojazdowe 17" i dekiel podłogi się zamknie :) Więc największa wada LPG w tym aucie nie występuje.

Chłopaki a wracając do tematu oleju. Jak zostanę przy tym Motul'u 5w30 xclean +, będzie to negatywnie wpływało na motor ?

ps. spalanie Limanowa - Sosnowiec, sporo gór i autostrada 140 km/h na tempomacie
 

Attachments

  • IMG_20201011_164830.jpg
    IMG_20201011_164830.jpg
    54,5 KB · Odwiedzin: 1033
Od razu chciałbym zmienić olej w przekładni E-CVT - wszyscy leją do niej oryginalny olej Toyoty ( allegro ok 55zł/1l)
Mam kilka hybryd. Do skrzyni polecam Millersa ATF-SP III WS. ok. 38 zł/l Potrzebujesz 4 litry, więc można sporo zaoszczędzić. Generalnie każdy olej przekładniowy spełniający normę toyotowską WS się nada. Wymiana jest banalnie prosta.
 
Chłopaki a wracając do tematu oleju. Jak zostanę przy tym Motul'u 5w30 xclean +, będzie to negatywnie wpływało na motor ?
Ten olej zdecydowanie pasuje, to jest 5w30 o obniżonej lepkości.
Olej o identycznych parametrach jest lany przez serwisy jako TGMO PFE 5w30.

Pozdrawiam,
 
Ten olej zdecydowanie pasuje, to jest 5w30 o obniżonej lepkości.
Olej o identycznych parametrach jest lany przez serwisy jako TGMO PFE 5w30.

Pozdrawiam,
To na jakiego motula 5w30 powinienem przejść ? Mam u siebie duża hurtownie prawie pod nosem gdzie Motula mają więc w dalszej perspektywie by mi to ułatwiło życie .

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 
Racja, ten jest C3. Ale możesz spokojnie jeździć do wymiany. Szkoda prawie nowego oleju.
Potem np Motul 0w20 Hybrid jak ma być Motul.

Pozdrawiam,
 
Jak musisz mieć Motula, to 0w20 Eco lite spełnia normy, nawet nowsze (API sp i ilsac gf-6b).
Kolega na nim jeździ w yarisie hybrydzie.
O oczywiście jak @rob_roy, 0w20 hybrid.

Z 5w30 to wybór będzie niewielki.
 
Tak czytam i chyba zmienię po płukance na ten OEM toyoty . Proszę tylko mi potwierdzić czy to odpowiednia wersja i zmieniam !
Traktować Motula po 1500 km jako plukanke czy jednak zastosować jakaś ? Coś polecicie ogolno dostępnego aby zalać przed wymianą ? Myślałem nad Liqui Moly Flush w białej butelce (2640 ) co myślicie ?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Back
Top