bobwoj
Użytkownik
- Samochód
- BMW E84 18xD, BMW F25 2.0xD
Z karty charakterystyki oleju wynika, że Punkt pour: -27°C (ASTM D97). Czy to nie za mało jak na olej o lepkości 0w-20? Czy to oznacza słabą bazę olejową?
Lepkość, kinematyczna
@ 40°C 35,8 mm²/s
@ 100°C 8,45 cSt (ASTM D445)
Początkowa temperatura wrzenia i zakres temperatur wrzenia: > 316 °C
Karta charakterystyki:
https://sklep.toyota.pl/pobierz/plik/1562/3d9979c9300a79234a23e7392a1a0b26de91b8c7.PDF
Pytam, ponieważ użytkuję Toyotę Avensis 1.8 Valvematic T27, od początku na w/w oleju. Obecnie przebieg to 105tyś. Olej wymieniany w ASO co 15tyś. Zero dolewek. Olej przy wymianie lekko ciemniejszy niż świeży. Zastanawiam się, czy przy nim pozostać, czy zmienić na inny/lepszy?
Lepkość, kinematyczna
@ 40°C 35,8 mm²/s
@ 100°C 8,45 cSt (ASTM D445)
Początkowa temperatura wrzenia i zakres temperatur wrzenia: > 316 °C
Karta charakterystyki:
https://sklep.toyota.pl/pobierz/plik/1562/3d9979c9300a79234a23e7392a1a0b26de91b8c7.PDF
Pytam, ponieważ użytkuję Toyotę Avensis 1.8 Valvematic T27, od początku na w/w oleju. Obecnie przebieg to 105tyś. Olej wymieniany w ASO co 15tyś. Zero dolewek. Olej przy wymianie lekko ciemniejszy niż świeży. Zastanawiam się, czy przy nim pozostać, czy zmienić na inny/lepszy?