- Marka samochodu
- Toyota
- Budżet/ile litrów
- 250 zł 5l
- Silnik
- 1.8 Pb Valvematic 2ZRFAE
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- Nie zauważono
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0W20 ACEA A5/B5
Witam
chciałbym poprosić o pomoc w doborze oleju
Pacjent to Avensis t27 2009 r. prod 1.8 benzyna Valvematic przebieg 190 tys km. Zalany Mobil 1 5w30 taki lał poprzedni właściciel. Oleju nie ubywa. Auto rocznie pokonuje ok. 5 tys km. Głównie w koło komina czasem dłuższa trasa ale bez prędkości światła tak do 140 km/h. Producent zalecał w książce:
Silnik o zapłonie iskrowym
Gatunek oleju:
0W-20, 5W-20, 5W-30 i 10W-30:
ACEA A5/B5 lub A5/B5 i A1/B1 lub olej wielosezonowy API ze specyfikacją
SL „Energy-Conserving” , SM „Energy-Conserving” lub olej
wielosezonowy z certyfikatem ILSAC 15W-40 i 20W-50:
Olej wielosezonowy API SL lub API SM
Sklep internetowy, z którego z reguły zamawiam oleje poleca Millers Oils Xf Premium 5w30 lub Valvoline Synpower 5w30.
Czytałem trochę po forach generalnie dyskusja jest burzliwa czy 0w20 czy 5w30 jak również dotycząca tych norm.
Szukajki w sklepach pokazują różności a znowu po lekturach internetu już nie wiem sam jedni piszą coś o C2 a ja jak zacząłem czytac troche na tym forum to dopiero mam mętlik w głowie i nie ukrywam, że nie wiedziałem iż nie można wszystkich np. 5w30 wrzucić do jednego worka pod nazwą 5w30. Gdzieś wyczytałem, że to były silniki ciasnopasowane, dlatego powinien być stosowany olej 0w20, znowu mechanik starej daty mówi, że przy tym przebiegu co się miało dotrzeć to się dotarło
Olej i tak wymieniam co 9-10 tys. km lub raz do roku. Samochód chce potrzymać dłużej tzn. kilka lat lub zostanie dopóki się nie rozsypie
Patrzyłem na oryginalny Toyoty jednak cena wbija w fotel.
Myślę że budżet w okolicach do 250 zł za 5 l.
Dziękuję za pomoc.
chciałbym poprosić o pomoc w doborze oleju
Pacjent to Avensis t27 2009 r. prod 1.8 benzyna Valvematic przebieg 190 tys km. Zalany Mobil 1 5w30 taki lał poprzedni właściciel. Oleju nie ubywa. Auto rocznie pokonuje ok. 5 tys km. Głównie w koło komina czasem dłuższa trasa ale bez prędkości światła tak do 140 km/h. Producent zalecał w książce:
Silnik o zapłonie iskrowym
Gatunek oleju:
0W-20, 5W-20, 5W-30 i 10W-30:
ACEA A5/B5 lub A5/B5 i A1/B1 lub olej wielosezonowy API ze specyfikacją
SL „Energy-Conserving” , SM „Energy-Conserving” lub olej
wielosezonowy z certyfikatem ILSAC 15W-40 i 20W-50:
Olej wielosezonowy API SL lub API SM
Sklep internetowy, z którego z reguły zamawiam oleje poleca Millers Oils Xf Premium 5w30 lub Valvoline Synpower 5w30.
Czytałem trochę po forach generalnie dyskusja jest burzliwa czy 0w20 czy 5w30 jak również dotycząca tych norm.
Szukajki w sklepach pokazują różności a znowu po lekturach internetu już nie wiem sam jedni piszą coś o C2 a ja jak zacząłem czytac troche na tym forum to dopiero mam mętlik w głowie i nie ukrywam, że nie wiedziałem iż nie można wszystkich np. 5w30 wrzucić do jednego worka pod nazwą 5w30. Gdzieś wyczytałem, że to były silniki ciasnopasowane, dlatego powinien być stosowany olej 0w20, znowu mechanik starej daty mówi, że przy tym przebiegu co się miało dotrzeć to się dotarło
Olej i tak wymieniam co 9-10 tys. km lub raz do roku. Samochód chce potrzymać dłużej tzn. kilka lat lub zostanie dopóki się nie rozsypie
Patrzyłem na oryginalny Toyoty jednak cena wbija w fotel.
Myślę że budżet w okolicach do 250 zł za 5 l.
Dziękuję za pomoc.