• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Avensis T27 2016r 1.8 VVTi

ggruzin

Nowy użytkownik
Samochód
Toyota Avensis 2016 1.8 Valvematic 147km 2ZR-FAE
Marka samochodu
Toyota Avensis FL II
Budżet/ile litrów
250/4,2l
Styl jazdy
Silnik
1.8 Valvematic 147km 2ZR-FAE
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 A5/B5
Jaki olej masz obecnie
Toyota TGMO 5W30
Cześć,

Byłbym wdzięczny za sugestie w zakresie doboru oleju do mojej Toyoty.

Auto odkupiłem z floty firmowej, gdzie zalewane było TGMO 10W40. Obecnie przebieg ok.120000 i ok. 4 tys. temu przy przeglądzie zalany Toyota 5W30, bo chciałem przejść na pełen syntetyk i na szybko poszło TGMO. Roczne przebiegi rzędu 5-6 tys. km, obecnie 2/3 to trasa, 1/3 miasto.
Chciałbym teraz zalać olej troche lepszej klasy niż TGMO, zostając przy 5W30, brałem pod uwagę coś o łatwiejszej dostępności niż np.: Amsoli czy Ravenol , rozważałem głównie np.: liqui moly albo Gulf-a. Nie wiem który Eneos by sie sprawdził . Z liqui moly co innego do tego silnika zalecał konsultant producenta, a inny olej wynika z zalecanej normy więc człowiek trochę głupieje.
Z góry serdeczne dzięki za pomoc i gratuluję wiedzy pasjonatom, których widzę jest tu spora grupa.
 
Last edited:
Z racji niewielkich przebiegów, Amsoil mi się nie kalkuluje, chociaż nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś go wlał.
To świetne oleje.
Proponuję jednak 0w20, czyli Signature Series ASM lub 5w30 ASL.
Obydwa jednak to koszt już 320PLN/4.8L ...

Inne propozycje, to Shell Helix Ultra SP 0w20 lub Shell Helix Hybrid.
Koszty - chyba w budżecie się zmieścisz.

Kolejna propozycja - Mobil 1 Advanced Fuel Economy 0w20
Oferta ExxonMobil jednak na Polskę i Europę jest zubożona, bo nie wszystkie oleje można u nas kupić ...
 
Chciałbym teraz zalać olej troche lepszej klasy niż TGMO, zostając przy 5W30,
Czytałeś instrukcję samochodu? Na pewno jest napisane, że lepkość 5W-30 jest dopuszczona tylko warunkowo, do następnej wymiany, gdzie należy wrócić z powrotem do 0W-20. Olej 10W-40 to już patologia wspólna ASO i flot.
 
Osobiście wybrałbym jakieś 0w20, np Eneos Sustina, ale jeśli chcesz 5w30, to wyżej wspomniany Ravenol DXG będzie aż nadto. Te silniki dobrze tolerują również oleje z wysokim hths, nie ma obaw, tylko sens niewielki. Mam klienta, który ujeżdża Verso z tym 2ZR-FAE, od nowości 2010r nigdy nie był w ASO, a u mnie zawsze wlewał Shell Helix Ultra 5w30 A3/B4 na przemian z Shell 5w30 ECT C3. Robiłem mu już ze 20 wymian oleju, zaraz go ruda zeżre, ale silnik chodzi dobrze, nie cieknie i nie bierze oleju w ogóle.
4 litry wystarczą na wymianę i jest prawie na max.
 
Z ciekawych oliwek, które powinny się zamknąć w budżecie masz jeszcze niższą serię Amsoil OE 0w20 oraz Motul Hybrid 0w20. Oba oleje spełniają najnowsze normy API SP i ILSAC-GF6.
Z 5w30 jest większy wybór możesz się trzymać ACEA A5/B5 lub też norm API SP i ILSAC-GF6, tutaj też masz Amsoil OE 5w30.
 
Last edited:
Do listy olejów z API SP i ILSAC-GF6 dorzuciłbym jeszcze Total Quartz Future 0w20 oraz Total Ineo Xtra Ec5 0w20.
 
Tak jak kolega Martin napisał świadomie nie chciałem lać 0W20 po 10W40, pomijam kwestie, że w dwóch ASO stwierdzili że oni nie rekomendują i nie biorą odpowiedzialności za podmianę na 5W30 nie mówiąc o 0W20. Rozmawiałem też z serwisantami z 4 serwisów polecanych wśród osób użytkujących Toyoty i gdzie ja swoje Toyoty serwisowałem, również nie polecali lub kategorycznie odradzali zmianę lepkości a co dopiero przejście na 0W20. Po tym jak się nasłuchałem tych wszystkich opinii zdecydowałem sie na 5W30 i nie wiem czy jest warto ryzykować i schodzić do 0W20. Pisząc na takim forum jak to liczę wiedzę praktyków i pasjonatów i za taką wiedzę z góry dziękuję.
Amsoil to już chyba oliwa poza moim budżetem, zwłaszcza że będzie do wymiany zanim zrobię 10k przebiegu.
A co ze wspomnianym Liqui Moly, czy ktos miał do czynienia z tymi olejami?
 
@ggruzin w Hondzie schodziłem z 5w30 który był lany przez co najmniej 5 lat na 0w20 Shella. Zero poborów, problemów itp. W ASO nie pracują wybitni specjaliści tylko typowi wymieniacze 🤷
 
@ggruzin oczywiste, że nie rekomendują. Tj. ciężko znaleźć mechanika, który jest zwolennikiem płukania silników
 
@ggruzin ja się dziwię temu ASO, ostatni raz użyłem oleju klasy 10w40 ponad 20 lat temu, osobiście uważam ją za przestarzałą. Może inaczej, mnie szkoda by było lać 10w40 do silnika.
 
@Noel mnie to jakoś nie dziwi, szukałem ostatnimi czasy samochodów dla kilku osób, oglądałem kilka Toyot serwisowanych w ASO i w samochodach serwisowanych w jednym z Warszawskich ASO nawet w 2-4 letnich hybrydach na fakturach widniał 10W40 ;).
 
Do hybryd też go leją? Może wiedzą coś więcej? Bo "Panie te nowe oleje 0/5w20 to pic na wodę, zatrze się po 100 kkm jak nic, silnik musi mieć smarowanie - 10w40, znane i lubiane od dekad, więc po co to zmieniać?" ;)
Ok, aspekt finasnowy zawsze ma znaczenie, 10w40 jest znacznie tańsze ale przy nowych autach serwisowanych w ASO, można tylko zniechęcić przyszłych kupujących...
 
Dorzucę swoje 3 grosze odnośnie serwisowania w ASO, pisałem o tym już w innym wątku, ale powtórzę. Ostatnio znalazłem dokumenty od Almery tuż po zakupie, bo dziadek był pierwszym właścicielem i ASO lało 10w60 mimo, że instrukcja nakazuje do 1.5 dCi lać konkretnie 5w40, 10w40 lub 15w40. Skąd w ogóle 10w60 w aso się znalazł, nie mam pojęcia. Później dziadek lał raczej 10w40, a ja przeszedłem na 5w40 i tata uważa, że silnik na nim ciszej i łagodniej pracuje, ile w tym prawdy nie mnie oceniać, ale to kolejny przykład wątpliwego poziomu wiedzy, albo po prostu wylania się na klienta.
 
Amsoil 0w20
Post automatically merged:

Tak jak kolega Martin napisał świadomie nie chciałem lać 0W20 po 10W40, pomijam kwestie, że w dwóch ASO stwierdzili że oni nie rekomendują i nie biorą odpowiedzialności za podmianę na 5W30 nie mówiąc o 0W20. Rozmawiałem też z serwisantami z 4 serwisów polecanych wśród osób użytkujących Toyoty i gdzie ja swoje Toyoty serwisowałem, również nie polecali lub kategorycznie odradzali zmianę lepkości a co dopiero przejście na 0W20. Po tym jak się nasłuchałem tych wszystkich opinii zdecydowałem sie na 5W30 i nie wiem czy jest warto ryzykować i schodzić do 0W20. Pisząc na takim forum jak to liczę wiedzę praktyków i pasjonatów i za taką wiedzę z góry dziękuję.
Amsoil to już chyba oliwa poza moim budżetem, zwłaszcza że będzie do wymiany zanim zrobię 10k przebiegu.
A co ze wspomnianym Liqui Moly, czy ktos miał do czynienia z tymi olejami?
Mi pan z Toyoty powiedział, że teraz olej to można zmieniać i co 40 tys km, bo to są już takie oleje i takie technologię, że wymiana co 10k to strata kasy. Więc branie wszystkiego do serca, bo to "pracownik z ASO" dla mnie jest trochę śmieszne. Wystarczy zajrzeć to książki i widać jak byk co rekomenduje Toyota. Ja mam w swojej 0w20 już drugi rok zrobiłem na niej 15 tys km i jest elegancko. Silnik pracuje o niebo lepiej niż na 5w30 który był zalewany w ASO.
 
Last edited:
Też będę przechodził na 0w20 (neste pro) w swojej Corolli, niepotrzebnie lałem namawiany w ASO 5w30,lepiej chodził na "wodzie"😆
 
Back
Top