• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Avensis T27 2016r 1.8 VVTi

ggruzin

Nowy użytkownik
Samochód
Toyota Avensis 2016 1.8 Valvematic 147km 2ZR-FAE
Marka samochodu
Toyota Avensis FL II
Budżet/ile litrów
250/4,2l
Styl jazdy
Silnik
1.8 Valvematic 147km 2ZR-FAE
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20 A5/B5
Jaki olej masz obecnie
Toyota TGMO 5W30
Cześć,

Byłbym wdzięczny za sugestie w zakresie doboru oleju do mojej Toyoty.

Auto odkupiłem z floty firmowej, gdzie zalewane było TGMO 10W40. Obecnie przebieg ok.120000 i ok. 4 tys. temu przy przeglądzie zalany Toyota 5W30, bo chciałem przejść na pełen syntetyk i na szybko poszło TGMO. Roczne przebiegi rzędu 5-6 tys. km, obecnie 2/3 to trasa, 1/3 miasto.
Chciałbym teraz zalać olej troche lepszej klasy niż TGMO, zostając przy 5W30, brałem pod uwagę coś o łatwiejszej dostępności niż np.: Amsoli czy Ravenol , rozważałem głównie np.: liqui moly albo Gulf-a. Nie wiem który Eneos by sie sprawdził . Z liqui moly co innego do tego silnika zalecał konsultant producenta, a inny olej wynika z zalecanej normy więc człowiek trochę głupieje.
Z góry serdeczne dzięki za pomoc i gratuluję wiedzy pasjonatom, których widzę jest tu spora grupa.
 
Last edited:
O to już zapytaj w tych 2 ASO i 4 warsztatach, gdzie Ty i Twoi znajomi serwisują Toyoty.
Tutaj amatorzy i pasjonaci, niegodni polecać oleju Twojej Toyocie.
Nie wiem czemu sarkazm z Twojej strony, napisałem wprost jak było, mechanika płynów nie jest moją domeną, a skądś wiedzę lub opinię trzeba próbować zdobyć co nie znaczy, że traktuje sie wszystko co usłyszy jako jedyną wykładnię i "bierze do serca bo to Pan z ASO" i też tak to potraktowałem. Aby wiedze zdobyć napisałem też tu. Kto jest właścicielem auta ten podejmuje decyzje i bierze konsekwencje decyzji na siebie.
Rozumiem zatem ze Liqui Moly nie polecacie albo nikt nie ma doświadczenia.
A ASO robi tak jak zleci flota, a flota zleca najtaniej czyli 10W40 nawet jeśli różnica w cenie byłaby znikoma.

Może też wypowie się ktoś kto przechodził z 10W40 na inna klasę oleju w takim silniku.
 
Last edited:
Nie wiem czemu sarkazm z Twojej strony,
Bo po prostu dałeś nam każdemu z plaskacza za nasz poświęcony czas...
Osobiście poczułem się urażony.

Toyoty od dobrych 20 lat jeżdżą na olejach niskiej lepkości, radzą sobie z tym dobrze i nie ma problemów. Wręcz przeciwnie - oleje z wyższą lepkością powodowały problemy ze względu na konstrukcję kanalików odprowadzających olej z okolic pierscieni. Powodowało to,że olej się w tych okolicach "przypalał" zakleszczajac pierścienie w rowkach, co skutkowało duża konsumpcjąo oleju.
Ale masz rację, Właściciel ponosi wszelkie koszty decyzji zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Szczerze mówiąc mnie tak naprawdę nie interesuje co kupisz i co zalejesz do swojego samochodu.

My się tutaj ograniczamy do porad, bo rzeczywiście jesteśmy amatorami - fascynatami.
Rób co uważasz.
Moje zdanie co do proponowanego oleju znasz i powtarzać chyba nie ma sensu.
 
@ggruzin na spokojnie przejdź na 5W30 A5. Jak się oswoisz z niższą lepkoscią może w przyszłości zdecydujesz się na 0W20. Różnice miedzy tymi lepkosciami nie są tak duże jak między 10W40, a 5W30 A5.

Może też wypowie się ktoś kto przechodził z 10W40 na inna klasę oleju w takim silniku

Zapytaj @wlyszkow, chyba kiedyś mi robił "wyklad" na podstawie silnika toyoty i przejścia z 10W40 na 0W20
 
Rozumiem zatem ze Liqui Moly nie polecacie albo nikt nie ma doświadczenia
Oprócz tego , że są drogie to nic nadzwyczajnego sobą nie przedstawiają. Po za seriami Molygen czy MoS2 znajdziesz tańsze odpowiedniki 1:1 pod marką Meguin.
 
Last edited:
@SACZI nie miałem na celu dawać jak to napisałeś "plaskacza" , napisałem po prostu jak mało relatywnie miarodajnych informacji uzyskałem co do zmiany oleju, a większość była raczej "zbetoniałych" z uzasadnieniem w stylu "bo tak", więc wybrałem na tamten moment opcję pośrednią, a jak się uda więcej info zdobyć warto rozważać zmiany. Zatem uważam, że Twój wybieg był nieco na wyrost i na tym zamknijmy tę kwestię.

@soszo dzięki serdeczne, na takie info czekałem
 
Last edited:
10W40 dla tych silników to cichy zabójca, gorsze tylko 15W40 mają w ASO a leją tylko dlatego, że najtaniej bo ktoś nie dopatrzył w kontrakcie flotowym, że można wskazać lepkość a na 10W40 nadal te silniki jakoś zimą odpalają czyli jeżdżą i tylko tyle jest od nich wymagane. Chodzi tylko o kasę bo wiedzę ludzie w ASO mają i inaczej serwisują auta prywatnych klientów. Uciekać jak najszybciej z tego. Osobiście sporo takich flotówek wypłukałem i zmieniłem na 5W30 A5 na ogół ASL a potem na 0W20 np ASM i na tym było najlepiej cały rok, najmniej spalały i najmniej panewek pływało w oleju bo na 10W40 miedź i ołów w oleju tych używanych 'służbowo' to był standard.
 
To nie teoria, to życie - można bez konsekwencji zastosować 0W20 w miejsce 10W40, zapewniam cię. Pierwszy wybór toyoty to 0W20 i tej lepkości powinien się trzymać. Czekam, aż wyjaśnisz, dlaczego NIE powinien tego zrobić, bo wydaje mi się, że kierujesz się jedynie jakimiś zabobonami.
 
ale po 100 kkm z 10w40 przełączenie na 0w20 nie ma sensu to zacznie zużywać olej obstawiam.
Mnie interesują fakty, nie domysły. Dysponujesz takowymi, czy jest to po prostu kolejna powtarzana w nieskończoność bzdura? Jak wyżej wspomniał @SACZI ty nie dość, że nie zrozumiałeś, to prawdopodobnie nawet nie przeczytałeś posta kolegi @wlyszkow bo po pierwszych zdaniach mógł się dla ciebie okazać zbyt ciężki merytorycznie. Odpuść doradzanie komukolwiek co ma wlać do silnika.
 
bo hths jest między 0w20 a 5w30 a3/b4, więc około 3.0-3.2 .
Graniczny HTHS to coś około 2.0, udowodnij, że jest inaczej.

Podawanie 0w20 po grubym 10w40 jest głupie. Stoję przy tym.
Udowodnij, ale powtarzam, konkrety, nie domysły. Piszesz głupoty, udowodnij mi, że jest inaczej.
 
Ten silnik pozwala również na 15w40
Owszem i jest to genialny przykład tego, że bzdurą jest podpieranie się jakimiś argumentami o "ciasno", czy "luźno" spasowanych silnikach. Toyota podchodzi do tego genialnie i pokazuje wprost, że silniki pracujące bezproblemowo na 15W40, będą równie dobrze, jak nie lepiej pracowały na 0W20. Właśnie podając ten argument o lepkości, zaorałeś merytorycznie sam siebie. Gratuluję, skończyłeś temat, sam sobie zaprzeczając i udowadniając, że popełniłeś błąd w argumentacji, bo tam HTHS są różne.
 
Ze względu na emisje i ekologię
Czyli tak, jak myślałem. Nie wiesz kompletnie NIC, opierasz się tylko na utartych frazesach, zabobonach, powtarzanych w kółko chwytliwych hasłach. Nie masz kontrargumentów, nie masz nic sensownego do napisania. Pisząc wprost i bezpośrednio - kłamiesz ze względu na podstawowy brak wiedzy. Jesteś bardziej szkodliwy, niż pomocny.

@ggruzin apeluję, abyś nie brał sobie do serca wypowiedzi takich osób, bo one nie mają na celu w żaden sposób Ci pomóc, ale pogrążyć Cię w mitologii i bardzo krzywdzących zabobonach. Spokojnie możesz zastosować olej 0W20 polecany przez Toyotę w miejsce 10W40. Osoby typu @Martin przynoszą więcej szkody, niż pożytku.
 
10W40 dla tych silników to cichy zabójca, gorsze tylko 15W40 mają w ASO a leją tylko dlatego, że najtaniej bo ktoś nie dopatrzył w kontrakcie flotowym, że można wskazać lepkość a na 10W40 nadal te silniki jakoś zimą odpalają czyli jeżdżą i tylko tyle jest od nich wymagane. Chodzi tylko o kasę bo wiedzę ludzie w ASO mają i inaczej serwisują auta prywatnych klientów. Uciekać jak najszybciej z tego. Osobiście sporo takich flotówek wypłukałem i zmieniłem na 5W30 A5 na ogół ASL a potem na 0W20 np ASM i na tym było najlepiej cały rok, najmniej spalały i najmniej panewek pływało w oleju bo na 10W40 miedź i ołów w oleju tych używanych 'służbowo' to był standard.
Swego czasu słyszałem o całkiem sporej flocie całkiem sporej firmy, która miała Toyoty z pakietem serwisowym i oczywiście, żeby było zarobić to serwis podobno lał nawet nie 10W40 a jakieś budżetowe 15W40 bo tak dopuszcza producent i podobno masa aut nie dojechała do końca umowy. Auta łatwego życia przy handlowcach nie maiły. Zrobiła się afera bo o ile na początku padły pojedyncze sztuki to zawsze jest jakaś "statystyka" ale jak kolejne auta niedomagały i ktoś za remonty silników musiał płacić (a dodatkowo trzeba było zapewnić auta zastępcze) to zaczeło się dochodzenie, szukanie winnych i skończyło się lanie 15W40 dla pozornych oszczędności.
 
@ggruzin wlej płukankę postojową do starego oleju i zalej potem 0w20, TGMO, Shell SP, Shell Hybrid. Silnik Ci za to podziękuje, nic złego się nie stanie, korba bokiem nie wyjdzie.

PS. płukankę postojową warto stosować przy każdej wymianie oleju.
PS2. nie, od płukanki nie rozszczelni Ci się silnik.
PS3. i zmień mechanika, jak się nie zna to niech się chociaż głupio nie odzywa.
 
Panowie czy wiecie może co się dzieje z dostępnością oleju TOYOTA 0W20 ADVANCED FUEL ECONOMY? Nigdzie go nie można dostać...
 
Panowie czy wiecie może co się dzieje z dostępnością oleju TOYOTA 0W20 ADVANCED FUEL ECONOMY? Nigdzie go nie można dostać...
Jaki bardzo ci zależy to możesz kupić online w sklepie toyoty. Kup taniego, dobrego Specola 0w20 albo bardzo dobrego i drogiego Amsoila 0w20.
 
Back
Top