• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Camry 2.5 hybrid 2021r e-cvt

Adam1982

Użytkownik
Samochód
Elantra 2021 1.6mpi G4FM IVT
Marka motocykla
-
Marka samochodu
Toyota Camry 2.5 hybrid
Budżet/ile litrów
3.9 litra
Model skrzyni biegów
e-cvt P710
Typ skrzyni biegów
Inna (podaj w opisie jaka)
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Toyota ATF WS
Cześć.
Czy zamiennie za Toyota ATF WS do tej przekładni e-cvt dobrym wyborem będzie Motul DHT E-ATF ?
Mam blisko autoryzowanego dystrybutora Motula i można kupić ten olej w dobrej cenie i 100% pewny.
Co myślicie o tej opcji ?
 
W e-CVT nie zmienia się płynu jaki tam pluska aż do zezłomowania samochodu. Tam jest specjalny płyn/olej dielektryczny. Sprawdza się jego poziom po iluś tam tys. km, ale nie wymienia. Wymieniają ten płyn tylko ci co sobie w główkach to ubzdurali. e-CVT w Pirusach po 1 mln km robią i nikt tam nie wymienia tego płynu. Nawet żadne ASO tego chyba nie wymieni, bo Toyota tego nie przewiduje.
Poza tym w e-CVT nie ma co tam się popsuć. Przekładnia planetarna, kilka trybików i nic więcej nie ma. To proste jak budowa cepa.
 
Last edited:
Wielu producentów samochodów nie wymaga wymiany oleju w skrzyni, a jak jest naprawdę wszyscy wiemy. Okres gwarancji wytrzyma. Ale może faktycznie w tej e-cvt jest inaczej. To może zadam jeszcze jedno pytanie czy wymienić olej w tej skrzyni ? I jeżeli tak to ten Motul będzie dobrą opcją ?
Auto ma teraz 80tys km.
 
Tylko taki problem, że w hybrydach Toyoty nie ma w ogóle skrzyni biegów. Nawet sprzęgła nie ma. e-CVT nie ma nic wspólnego z klasycznym CVT.
 
A mechanizm różnicowy? A przełożenie główne?
Honda niby też ma e-cvt, skrzyni też nie ma, samochód ma 1 bieg - a jednak kół zębatych jest tam kilkanaście, jest sprzęgiełko Wielopłytkowe do sprzęgania silnika na sztywno w średnich obrotach, są nawet 2 pompy oleju i oczywiście 2 silniki, skrzynka rozdzielcza na tylny napęd. Wracając do tematu - mam wymiany oleju w instrukcji co 160 000 km, czyli prawie jak w skrzyni sześciobiegowej (co 120).

A sprzęgło to akurat jest we wszystkich hybrydach, tylko niesterowalne (jako bezpiecznik w razie zatarcia lub zablokowania czegoś).
 
To może Honda ma jakieś wymiany. Toyota nie. Poza tym wątpię, że Honda ma e-CVT toyotowskie.
Post automatically merged:

A sprzęgło to akurat jest we wszystkich hybrydach, tylko niesterowalne (jako bezpiecznik w razie zatarcia lub zablokowania czegoś).
W Toycie nie ma sprzęgła. Jest tylko tłumik co z wyglądu trochę przypomina sprzęgło.
 
Ja wiem, że Ty manijak Hondy i sam lubię Hondę i ich przede wszystkim silniki starej generacji, ale stawianie tezy, że Honda ma lepszy e-CVT od Toyoty to chyba zbyt pochopnie powiedziane :).
 
Na yt są filmy jak ludzie wymieniają oleje w przekładniach e-cvt Toyoty i Lexusa. Na wielu filmach oleje wyglądają na mocno zmęczone. Już nie są takie jasno czerwone, a brązowe lub prawie czarne. Czyli jednak ten olej tam pracuje.
 
Olej pracuje, ale go się nie wymienia. Ciemny nie znaczy przepracowany. Olej ciemnieje też od wysokiej temperatury. To samo silnikowe. Od temperatury denków tłoka, turbiny olej dość szybko ciemnieje, ale nie oznacza, że już jest do wymiany i przepracowany.
 
Ale w e-cvt on nie ciemnieje od temperatury. Chyba właśnie odpowiedziałeś że może jednak byc przepracowany ?
 
Nie jestem pewien, ale ten płyn robi za chłodzenie dla MG1 i MG2, tych dwóch silników trójfazowych.
 
Tam jest przekładnia planetarna która wymaga smarowania, nie tylko chłodzenia. Teraz mi się przypomniało że chyba widziałem w jakiejś instrukcji Toyoty że zalecają wymianę przy 90tys km jak auto jest uzywane w ciężkich warunkach.
 
To, że tam jest wymagane smarowanie, to chyba logiczne... Nawet nie trzeba o tym pisać. Piszę skąd może brać się ciemne zabarwienie czerwonego płynu w e-CVT. Poza tym polecam nagrania prof. John Kelly z Weber State University. On te e-CVT rozbiera i omawia. Kilka lat temu jak kupowaliśmy Yarisa hybrydowego to trochę go oglądałem, ale to było 5 lat temu. Nie pamiętam, czy on rekomendował zmianę tego płynu, czy nie. Obejrzyj sobie.
 
Już sobie sprawdziłem - w tym oleju pływają 2 silniki (więc pewnie i tak mocarne magnesy zbiorą wszystkie opiłki :) ), ale jest tam też normalny mechanizm różnicowy, normalna przekładnia główna, koła zębate do przeniesienia napędu z silników na przekładnię główną i te chore przekładnie planetarne, przez które Toyota jest tak głośna jadąc na prądzie. Więc @emigrant podtrzymuję zdanie o wyższości przekładni Hondy już nie tylko na podstawie porównania ravki z crv.
Tu widać, jak skomplikowana (wbrew taryfiarskim bajkom) jest to skrzynia, bez porównania ze zwykłą MT6:
 
Na forum Toyoty widziałem post ze zdjęciem z instrukcji Aurisa. Wymiana przy 90tys w ciężkich warunkach. Ponawiam pytanie z pierwszego postu. Chcę wymienić. Olej smaruje i chłodzi, a więc się zużywa.
 
Ja bym użył oryginału toyoty na twoim miejscu.

Motul faktycznie zaleca MOTUL DHT E-ATF i wymiany co 60 000 :) , ale nikt na forum pewnie na tym nie jeździł.
 
Ciekawe właśnie jak ten Motul by się sprawdził w tej przekładni. Toyota atf ws to bardziej pewny wybór, tylko trzeba by znaleźć jeszcze z pewnego źródła.
 
W ASO sprzedadzą.
 
Back
Top