• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Corolla 1,6 132 CVT

Papcio Smerf

Nowy użytkownik
Marka motocykla
.
Marka samochodu
Toyota
Budżet/ile litrów
.
Model skrzyni biegów
CVT
Typ skrzyni biegów
Inna (podaj w opisie jaka)
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Hej, posiadam Corolle E21 2019r 1.6 132km CVT silnik ZRE210(E)

Przymierzam się do pierwszej wymiany płynu automatycznej skrzyni biegów CVT i nasuwają się takie pytania:

Jaki olej tam zalać? oryginał? Czy jest coś lepszego?
Co ile wymieniać olej?
Czy wymiana w tym modelu metodą dynamiczną jest ok? bo w ASO w ogóle nie zalecają lub na życzenie klienta tylko statyczną.
Okolice Suwałk i Ełku ktoś poleci dobry warsztat który się podejmie wymiany ewentualnie metodą dynamiczną. ( o ile taką zalecacie :) )
 
Generalnie ATF przeznaczony do tych skrzyń. Pomocne by było gdybyś podał normy wymagane przez Toyotę. Oryginał brzmi rozsądnie pytanie tylko czy cena jest do przełknięcia.
 
Dokładnie, powinni podać. Mi do dustera bez problemu wydrukowali stronę o oleju.
 
@Papcio Smerf, dedykowanym olejem do skrzyni CVT w Twoim aucie jest Toyota CVT Fluid TC w ilości ok. 7,5l. Dobrym zamiennikiem jest Castrol Tranasmax CVT.
 
Oprócz Castrola można wziąć pod uwagę Fuchs Titan CVTF Flex, Total Fluidmatic CVT MV, Ravenol CVT KFE.
 
Od wymiany w cvt w takiej samej Toyocie, też z 2019 przejechałem 17kkm. Wymiana dynamiczna na Ravenol CVT KFE. Bez uwag, auto jeżdzi jak jeżdziło. Wymiana poprawiła mi nastrój na tyle, że uważam jest ciszej ;) Poszło 16l.
 
CVT w Avensis, Corolla, RAV-4. W takim razie, wymiana Statyczna ?

Pytam, bo są różne opinie n/ niezawodności tych skrzyń.

Wymiana w CVT - statyczna minimum - co 50 kkm bywa zalecana.
Pytam, bo są różne opinie, na temat niezawodności tych skrzyń.
---------------------------
Podobno, dopiero e-CVT są niezawodne.
 
Skrzynie CVT nie tolerują ostrej jazdy, więc jeżeli ktoś lubi często wciskać pedał do podłogi to musi liczyć się z przedwczesną awarią takiej skrzyni. Przy normalnej jeździe i regularnych wymianach oleju co ~60tys te skrzynie są bezproblemowe
 
Skrzynie CVT nie tolerują ostrej jazdy, więc jeżeli ktoś lubi często wciskać pedał do podłogi to musi liczyć się z przedwczesną awarią takiej skrzyni.
Moja skrzynia jakoś o tym nie wie- i jest ostro traktowana, łącznie z wielogodzinnymi jazdami z prędkościami prawie maksymalnymi, i ma zmieniane biegi manetkami przy kierownicy i dźwignię głównie w trybie sport. Chyba Ci się z Audi pomyliło.
 
Amerykański internet mówi o przebiegach rzędu pół mln mil bez problemu, ja mam na razie 2 stówki i śladów zużycia na łańcuchu nie widać, a w przeciwieństwie do wersji amerykańskich mam jeszcze chodnicę oleju cvt. Ale komputerek każe wymieniać olej co 45 000 km, a nie 60.
 
Dokładnie tak! W Stanach autka ze skrzyniami CVT robią duże przebiegi, ale tam jeździ się łagodniej niż w Europie
 
To mnie zawsze zastanawia - Stanach uderza udział dróg gruntowych, masa gór, upały i mrozy, śniegi, nie zauważyłem też, by ludzie jeździli jakoś łagodniej lub wolniej, niż w Polsce, za to troska o samochody raczej jest na niższym poziomie w swojej masie, zwłaszcza uwzględniając na pewno dużo większe przebiegi. A jednak wg prasy i OEM w Ameryce jeździ się łagodniej.
 
Te skrzynie w przyapdku Toyota są popularne w US, Australii, NZ.
Tam z kolei wymiana statyczna w niezależnych workshopach co ok. 50/60 kkm, z opiniami o trwałości w okolicach 200 kkm.
U nas ludzie boją się tych skrzyń co widac po ofertach sprzedaży na portalu Oto... .
Mimo stosunkowow małych przebiegów, te samochody dosyc długo się sprzedają.
Z kolei ja wyczytałem - opinia - z internetu, że trafiają się problemy z łożyskami i mechatroniką.
Podobno nie ma kto tego naprawiać, a dostęp do części jest ograniczony.


ps. Aczkolwiek fakt, CVT Honda i Toyota mają najlepszą opinię jeśli o CVT chodzi w ogóle.
 
Dodatkowo CVT Hondy bardzo przyjemnie się jeździ - skrzynia symuluje DSG zmieniając prędkość obrotową silnika i ma manetki do zmiany tych fikcyjnych 7 biegów. Niestety - już nie do kupienia w Europie, zostały tylko hybrydy, w których w ogóle nie ma skrzyni biegów.
 
@MC Subi
W Stanach i Kanadzie naprawdę jeździ się łagodniej, na ichnich highwayach bardzo rzadko ktoś przekracza 100 mil/h, przeważająca większość toczy się spokojnie i statecznie do przodu bez gwałtownych przyspieszeń i hamowań poruszając się setki mil z równą prędkością.
Podobnie jest w miastach, wszyscy jadą równo i raczej pilnują się przepisów, takiego skakania po pasach i ruszania z piskiem opon jak w warszawce nigdzie tam nie spotkałem. A styl jazdy z polskiej A1 byłby tam powodem do natychmiastowej ingerencji policji z udziałem dziennikarzy telewizyjnych :D
 
Back
Top