Witam, jaki olej do Toyoty Corolli E12 z silnikiem 1.6 3zz-fe. W internecie różnie piszą że ma być A5/B5 inni A3/B4 i w końcu nie wiem co kupić a w instrukcji o normie Acea nic nie ma. Dołączam zrzut z manuala. Aktualnie zalana jest olejem OEM Toyota 5W30 i on jest A5/B5 bodajże.
ACEA A3/B4. Nie masz wtrysku bezpośredniego, nie musisz stosować A5. Może być 5W30, może 5W40, może być 10W30. Shell Helix Ultra A3/B4 5W30 wydaje się dobrym wyborem.
instrukcja wyraźnie pokazuje zakres lepkości, jaki można zastosować. Nawet przewija się tam 20W50.
A3/B4 jest troszkę większy wybór i cenowo też będzie chyba troszkę taniej. Nie widzę sensu przepłacania. To starej generacji jednostka, tam wymaganie API zaczyna się na SL. Nie jest tam potrzebny olej klasy A5.
Panowie, jako że mam właśnie tą jednostkę od kilku już lat to pozwolę sobie na krótką wypowiedź
Moja Corolla Verso jest z 2007 i instrukcja zakłada lepkości jak na załączonym obrazku. A więc wg tej instrukcji Toyoty najlepsze będą oleje 5w30 z klasą A1/B1.
@mrnvsky nie musi być OEM. Ja również nie widzę sensu by przepłacać nawet jeśli chcemy pozostać przy klasach A1/B1 czy A5/B5. Do wyboru mamy sporą paletę od polskich po te najbardziej znane.
Ps. Ja do tej pory stosowałem (4 ostatnie wymiany) Eurola Fluence Fe. Natomiast mimo tego co wyżej napisałem postanowiłem przetestować Shella 5w30 a3/b4 i Orlen Maxexpert Dex1 5w30, które już czekają na zalanie analizy tych wszystkich olejów są na forum.
Mam ten sam silnik, nie chcę powielać tematów.
4ZZ-FE (1.4, a nie 1.6 jak Autor tematu). Przebieg 187tys km, wymiana oleju co 8-10kkm, LPG.
Jeżdżę obecnie na Valvoline 5W30 A3/B4. Czy to dobry olej?
Przeczytałem dziesiątki tematów na forum i mam już spory mętlik w głowie. Wybierając obecny olej przeglądałem rosyjskie forum oraz testy bodajże Piotra na YT (testował różne oleje, jaki ślad zostawiały na metalu, do tego duży excel z danymi itp.).
Wcześniej jeździłem na Neste City Pro LL 5W30, ale kosztował 140zł za 4L do tego ciężko było dokupić 1L na dolewki.
Silnik bierze olej- 0,4l na 1000km (na temat płukania i odblokowania pierścieni założę osobny temat).
Biorąc pod uwagę powyższe, jaki olej polecilibyście?
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.