• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota GR86 2022 FA24

micusay

Nowy użytkownik
Samochód
Toyota GR86 FA24
Marka samochodu
Toyota GR86
Budżet/ile litrów
nieograniczony / 5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.4boxer (FA24)
Data produkcji
2022
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
~0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20, 5W20, 5W30 / API SP/RC, ILSAC GF-6A
Jaki olej masz obecnie
Toyota OEM 0W20
Witam.
Przychodzę z prośbą o pomoc, bo chciałbym dla swojego auta jak najlepiej, a po przesłuchaniu setek opinii mam już totalny mętlik w głowie, więc postanowiłem zapytać specjalistów.
Jako, że udało mi się zakupić Toyotę GR86 to teraz zostaje kwestia serwisowania, o ile serwis w Toyocie mi się podoba, bo jest tani w porównaniu do niektórych marek, o tyle nie mam zaufania do jakości OEM oleju Toyoty i tego, że do prawie 2,5 litrowego boxera, który kręci się do ponad 7500RPM zalewają 0w20. O ile jestem w stanie zrozumieć taki zabieg w zimę przy niskich temperaturach to teraz wkraczając w sezon letni, boję się o przegrzanie (nie)sławnych panewek, bo nie sądzę by były bardziej pancerne, niż te w FA20 z Toyoty GT86.

Suche fakty o moim stylu jazdy i aucie:
Średnio raz na miesiąc track day na lokalnym torze. Kilka sesji po ~10 minut.
Około 1000km miesięcznie. Planowany interwał 6000-7000km.
Paliwo: Shell V-Power 100 Racing (W serwisówce zalecają 98 lub wyższe)
Filtr oleju: aktualnie OEM, ale przy najbliższej wymianie przechodzę na filtry K&N, bo mam je prawie od ręki w dobrej cenie.
Jeśli chodzi o istotną różnicę między FA24, a FA20 to w moim silniku mam wymiennik ciepła pod filtrem oleju więc coś zmienili jeśli chodzi o temperatury w porównaniu do GT86.
Najwyższa temp. oleju, którą zanotowałem podczas wiosennego latania po torze to 115°C przy 11°C na zewnątrz, ale nawet przy zwykłej intensywnej jeździe po krętych drogach temp. śmiało osiągają 105°C. Mówimy tu oczywiście o temperaturach na oleju OEM Toyota 0W20.

Jestem bardzo świeży jeśli chodzi o oleje wysokiej jakości, więc proszę o "łopatologiczne" tłumaczenie dlaczego olej ten, a nie inny. Do tej pory wychodziłem z założenia, że ważne by po prostu często go wymieniać. Teraz kiedy spełniłem swoje marzenie dotyczące auta to chciałbym jak najlepiej zadbać o jego silnik.

Przepraszam jeśli zbyt mocno się rozpisałem i dziękuję z góry za pomoc. W razie braku jakichś istotnych informacji postaram się dość szybko je uzuepłnić.
 
Tu gość jeździ po torze i jest nawet test zużytego oleju https://www.gt86ownersclub.co.uk/threads/oil-analysis-0w20.19685/

Poprzednie silniki chyba nie miały chłodnicy oleju, niby wersja 2022 ma ale niech ktoś bardziej obeznany dopercyzuje.

A tak w ogóle wpiszcie sobie "gt86 spun bearing" w google

GT86 to nie GR86.
Zwracając jednak uwagę na te analizy z tamtego forum to chyba wyszły nieźle jak na 10.000 mil na jednym oleju... Jeśli mam zamiar zmieniać co około 6000-7000km to nie mam się czego obawiać jeżdżąc na ori 0w20 TGMO?
 
@peter5on wiesz. o każdym modelu samochodu/silnika są w googlach setki postów o "spun bearing". Wszystko trzeba z głową podchodzić.
 
Back
Top