• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota i 10W-40

KamilJB

Użytkownik
Samochód
Toyota Corolla E21 1.6 (1ZR-FAE) + LPG
Witam,
zakupiłem wczoraj samochodzik, Corolla 1.6 132 z 2020 roku. Samochód używany z przebiegiem 42k km.
Stosowany był olej 10W-40 , gdzie książka zaleca tylko dwie lepkości - 0W-20 i 5W-30.

Czy warto z ASO się przepychać? Nasmarowałem im maila dlaczego od pierwszego przeglądu lali 10W-40 i czekam na info z serwisu.
 
...pewnie dlatego, że te japońce będą hulać na każdej lepkości...Miałem kiedyś Accorda, to nawet w instrukcji stało, żeby do skrzyni lać 10w40.
 
Parokrotnie koledzy przytaczali informacje że pakiet serwisowy w leasingu „przewiduje” 10W40 bo taniej go realizować.
Pojedzie, ale niekoniecznie silnikowi to w smak.
Stosuj niższą lepkość.
 
Przejedź trochę mniej ale kontroluj czy występuje zużycie oleju. Jeśli wszystko będzie ok to profilaktycznie dolej płukankę np. Oilsyn i zlej olej. Zalej docelowy i hulaj 😉
 
Od szefa serwisu dostałem:

,,Dzień dobry Panie Kamilu

Pana pojazd od początku eksploatacji zalewany miał olej półsyntetyczny 10W40 z racji, że taki był autoryzowany przez poprzedniego Właściciela pojazdu. Auto było w opiece flotowej i taki olej był przez nich wskazany do użycia podczas przeglądu. Nie mamy na to wpływu. Podczas naszej wizyty użyto również takiego oleju z racji kontynuacji wcześniej stosowanego rodzaju.

Nie zaleca się również zmiany oleju z półsyntetycznego na syntetyczny w trakcie eksploatacji auta."

ebac książkę, ebac producenta. Lejem to co kazali
 

Attachments

  • IMG20230905114334.jpg
    IMG20230905114334.jpg
    2,7 MB · Odwiedzin: 97
Nie zaleca się również zmiany oleju z półsyntetycznego na syntetyczny w trakcie eksploatacji auta.
Kyrie eleison. o_O Rozwiązać te ASO w pi*du.
 
Śmiejecie się, a te silniki nawet na 15W40 w niektórych flotach jeżdżą i przy przebiegach śmiertelnych dla europejskich turbawek są jak nowe.

Parę lat temu zaszedłem do aso Hondy w ...Egipcie. była rozpiska olejów: 20W50 mineralny co 5000km lub 10W40 półsyntetyk co 7500 km lub 5W30 syntetyk co 10 000 km. Wszystkie te oleje z logo Hondy na bańce. Tymczasem w Europie- tylko i wyłącznie 0W20. Silnik identyczny.
 
To jakaś porażka normalnie
 
Przy następnym przeglądzie pojadę z 0W-20 i będę się gapił przy wymianie w ASO
Przy 42k km pod korkiem oleju czysciutko , lustro można się przeglądać .
 
Tak zawsze było. Dlatego żłópiący fabrycznie Ecotec 1.6 dostawał od nowości 15w40 w ASO, a Nissan Almera z plastikowymi pierścieniami dostawał 10w-60 racing
A centusie z flot lali 15/10w40 do tych Toyot różnej maści od dawien dawna. Efekt skali - ten sam dla którego kupujesz nowe auto z pustym bakiem
 
Śmiejecie się, a te silniki nawet na 15W40 w niektórych flotach jeżdżą i przy przebiegach śmiertelnych dla europejskich turbawek są jak nowe.

Parę lat temu zaszedłem do aso Hondy w ...Egipcie. była rozpiska olejów: 20W50 mineralny co 5000km lub 10W40 półsyntetyk co 7500 km lub 5W30 syntetyk co 10 000 km. Wszystkie te oleje z logo Hondy na bańce. Tymczasem w Europie- tylko i wyłącznie 0W20. Silnik identyczny.
W Egipcie to silnik jak jest zimny, to jest rozgrzany :D Tam pewnie można by lać sezonowe SAE20 czy 30 przez cały rok i silnik by nie zauważył różnicy. Jak w Norwegii zalejesz 20W-50 to powodzenia z odpaleniem w zimie. W niektórych regionach nawet 5W-30 mogłoby mieć problemy. A instrukcja jest generalnie wspólna dla regionu i niekoniecznie na UE. Europa i Bliski Wschód (i pewnie północ Afryki) często mają te same, różnica jest z USA/Azja bo tam inne normy.
 
Ja patrzylem na instrukcję vw polo nowego do ronych krajów i wszedzie tak samo 504 lub 508 tylko w tym na rynku azjatyskim były podane dodatkowe miasto wymiana co 7.5 tys. km, miasto i trasa co 10 tys. km, trasa co 15 tys. km, autostrada co 7.5 tys. km lub co pół roku.
 
U mnie w programie dali lekki 5w30, bo to hybryda, choć domyślnie rekomendowany jest 0w16. Szczerze mówiąc, to nie jestem w stanie powiedzieć czy przez te 5w30 mam wyższe zużycie paliwa.
 
Back
Top