• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Toyota Yaris 1.4 D4D 2007r

Falibor

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E90 M47
Marka samochodu
Toyota Yaris XP90
Budżet/ile litrów
150zł/5l
Styl jazdy
Silnik
1.4 D4D 90KM
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ACEA A5/B5, A1/B1, API SL/CF
Jaki olej masz obecnie
Total 5W40
Szanowni Forumowicze,
Proszę o pomoc w wyborze oleju do w/w auta.
W tej chwili zalany Total 5W40. Nie znam więcej szczegółów ponieważ samochód świeżo nabyty.
Toyota fabrycznie nie posiada filtra DPF, rozrząd na łańcuchu.
Profil jazdy raczej spokojny, połowicznie miasto - trasa.
Wyszukiwarka Toyoty zaleca 5W-30 Fuel Economy.
Bardzo mocno zastanawiam się nad olejem OEM. Dodatkowo planuję dodać AR9100. Oczywiście wcześniej płukanka.
Ewentualnie co mogę jeszcze rozważyć?
 
Toyota preferuje oleje "lekkobieżne", czyli pierwszy wybór to TGMO 5w30 z normami ACEA A5/B5, API SL/CF.
Jest drogo, na pewno w 150PLN się nie zmieścisz.
Dlatego proponuję podobne oleje o ww specyfikacji, czyli Ford Formula F, czy nasze Lotos/Orlen z normami A5/B5.
Z powodzeniem zmieścisz się w 100PLN/4L z wysyłką.

Ja jednak poszedłbym w oleje 5w30 C3 (czyli nieskopopiołowe) ze względu na ich szeroką ofertę.
I znowu, zaczynamy od Orlen/Lotos w cenie 65-80PLN/4L.
Oleje przeanalizowane u nas na forum.
Oleje są z bardzo solidnymi średniakami, a w odniesieniu do ceny - sztosy.
Lotos: 504/507 i C3
Orlen: XD i V.

Dalej masz wszelkiego rodzaju Shelle, Eurole, Total, Agip, Eni, itd ....
Wszystko w cenie do 150PLN/4L.
Nie ma co za dużo pisać - pewniaki.

W cenie powyżej 150PLN jest Ravenol, Eurol FS.
 
Last edited by a moderator:
SACZI dziękuję za odpowiedź.

Toyota 5W-30 Fuel Economy spokojnie jest do nabycia poniżej 150zł za 5l. Pisząc, że jest drogi masz na myśli ten olej?
Być może nie sprecyzowałem dokładnie budżetu. 150zł/5l za sam olej bez AR9100.

Orlen XD i V wydają się bardzo rozsądne. Do tego AR9100 i cenowe również wyjdzie rozsądnie:)

Czy z Shella na GTL mogę coś rozważyć?

Piszesz również o Eurol FS. Masz na myśli Syntence FS 0W30?
Planuję zalać ten olej w połączeniu z AR9100 do BMW z silnikiem M47. Także "załatwiłbym" jednym olejem dwa auta.
 
Poprę kolegę. Dowiedz się o cenę oleju OEM, to będzie najlepszy wybór. Jeżeli cena przekroczy założony budżet to nasze polskie oleje będą zupełnie wystarczające. Mamy analizy w zasadzie wszystkich olejów Lotos/Orlen ze standardowych serii (czyli Max-Expert i Aurum) i są to dobre, nie odstające niczym od zachodniej konkurencji z tej samej półki jakościowej (Motul, Eurol, total i t.d.) smarowidła.

Orlen XD jak widać w mojej stopce parę razy lałem do swojej Kijanki i nie narzekałem.

Co do Archoila to wg mnie nie ma sensu, ja nigdy nie miałem potrzeby stosowania, ale jeżeli chcesz to nie widzę przeciwwskazań.

Co do innych olejów: Total będzie tej samej jakości co Orlen. Shell na GTL będzie w teorii ciut lepszy ze względu na czystszą bazę niż zwykłe HC chociaż obecnie nie ma już takich różnic jak dawniej między GTL i HC a Orlen kupuje bardzo dobre bazy. Zdaje się że biorą od Neste (nie tej od czekolad ;)) i skądś jeszcze.

Shell jeżeli chcesz to ten:

 
Toyota 5W-30 Fuel Economy spokojnie jest do nabycia poniżej 150zł za 5l. Pisząc, że jest drogi masz na myśli ten olej?
Rzeczywiście, do dostania od 130PLN z dość pewnego źródła.


Być może nie sprecyzowałem dokładnie budżetu. 150zł/5l za sam olej bez AR9100.
Tak, cena tylko za sam olej.
AR dodatkowo.

Orlen XD i V wydają się bardzo rozsądne. Do tego AR9100 i cenowe również wyjdzie rozsądnie:)
Lotos też jest świetnym olejem!
Mamy tutaj kilku forumowiczów, który wlali Lotosa 504 do TSI.

Czy z Shella na GTL mogę coś rozważyć?
Tak, ale moim zdaniem w postaci OEM VW 0w30.
125PLN/5L

Piszesz również o Eurol FS. Masz na myśli Syntence FS 0W30?
Planuję zalać ten olej w połączeniu z AR9100 do BMW z silnikiem M47. Także "załatwiłbym" jednym olejem dwa auta.
Tak, ale jest dostępny również jako 5w30 co w sumie jest dla obszaru PL bez znaczenia.


PS
Biorąc pod uwagę zalecenia olejowe Toyoty, czyli od lekkobieżnego 5w30 A5/B5, po "półsyntetyk" A3/B4 10w40, tak naprawdę możesz wlać KAŻDY olej z lepkością pomiędzy ww.
Tak dla ciekawości, przeczytaj analizę Arala:
 
Tak a propos zaleceń serwisowych Toyoty (instrukcja CV z 2005) 😉
Jednakże producent zaleca 5w30
 

Attachments

  • Screenshot_20210312-073106~2.png
    Screenshot_20210312-073106~2.png
    483 KB · Odwiedzin: 559
Ja poszedłbym w Shella na GTL, jest wymieniony juz 0w30 a5/b5 lub Volkswagen 0w30. Można też zastosować Shell Helix Ultra 5w30 - minimalnie wyżej z lepkością od a5/b5, ale i tak zgodnie z instrukcją i w dobrej cenie.
 
Hlava tylko, że to jest silnik o zapłonie samoczynnym:)
1.4 D4D
bbf664cf4c35b1715eb9c2ae3dc3ada3.jpg


Jednakże tak jak mówisz zalecany jest 5W30.
Myślę, że jednak zdecyduję się na olej TGMO 5W30. Oczywiście wcześniej płukanka.
Zastanawiam się tylko czy dodać AR9100.
 
Last edited:
Benzyna czy diesel zalecenia są te same🙂
Płukanka ok. TGMO to zwykły HC, niczym się nie wyróżnia. Uważam, że w cenie oryginału masz polskie oleje lub np. Eurol Fluence Fe/Shell 5w30 (GTL) i ar9100. Ten archoil jest dobry jak chcesz trochę przeciągnąć interwał - nawet do 15 tys. Z drugiej strony jeśli chcesz robić wymiany co 10 tys. lub częściej to dodatek raczej nie jest niezbędny 😉 Zamiast niego płukaneczki do jazdy(xado, archoil lub oilem) i będzie bardzo dobrze👍
 
Last edited:
Back
Top